Nieuwe Videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat word hij wel anders hadden zij niet zon joekel van een cooling blok er op gezet

De temperatuur is idle zo rond de 37 graden. Dat noem ik niet heet.
De koeling doet dus prima zijn werk en de kaart word niet heet.
Zonder koeling zou de kaart wel heet worden maar ja welke kaart doet dat niet?

De temperatuur is idle zo rond de 37 graden. Dat noem ik niet heet.
De koeling doet dus prima zijn werk en de kaart word niet heet.
Zonder koeling zou de kaart wel heet worden maar ja welke kaart doet dat niet?

37 graden? met wat voor een kast als ik vragen mag kamer tempratuur ook
ik wil ook weten hoeveel fans er in deze computer zitten

wat als de cooling zijn koude lucht nergens van kan halen?
met een kast die bedoelt is voor stilten kun je echt niet dit soort kaarten gaan gebruiken die zijn namelijk erg compact en zullen dus ook weinig tot geen airflow hebben waardoor het steeds warmer word in zon kast
deze kaart word heel snel heet als de omstandigheden zoals de kast of de kamer ruimte warm zijn!
deze kaart word dus wel snel heet

de HD5series zijn heel erg gebasseerd op airflow als deze dit niet heeft zul je problemen ondervinden!
btw deze kaarten gebruiken ook veel meer wattage dan de normale andere kaarten waardoor deze ook veel sneller warmer worden

Laatst bewerkt:
waarom zou ik die kast per se nemen.
als ik nog een fan nodig zou hebben koop ik die toch er bij (kosten toch slechts 7 euro)
en scheelt geld (vanwege verzend kosten die kast is wel 9 kg namelijk, ongeveer 3kg zwaarder dan de Cooler Master Elite 334). 520W lijkt me trouwens (als ik naar de specs kijk)
meer dan zat.

waarom zou ik die kast per se nemen.
als ik nog een fan nodig zou hebben koop ik die toch er bij (kosten toch slechts 7 euro)
en scheelt geld (vanwege verzend kosten die kast is wel 9 kg namelijk, ongeveer 3kg zwaarder dan de Cooler Master Elite 334). 520W lijkt me trouwens (als ik naar de specs kijk)
meer dan zat.

ik heb niet gezecht dat je die persee hoeft te nemen
ik probeer alleen duidelijk te maken dat je niet een te kleine kast met maar heel weinig airflow neemt want dan krijg je problemen

blijkbaar snappen mensen dat niet :confused:

1 fan extra en dan op de videokaart gerricht!

37 graden? met wat voor een kast als ik vragen mag kamer tempratuur ook
ik wil ook weten hoeveel fans er in deze computer zitten

wat als de cooling zijn koude lucht nergens van kan halen?
met een kast die bedoelt is voor stilten kun je echt niet dit soort kaarten gaan gebruiken die zijn namelijk erg compact en zullen dus ook weinig tot geen airflow hebben waardoor het steeds warmer word in zon kast
deze kaart word heel snel heet als de omstandigheden zoals de kast of de kamer ruimte warm zijn!
deze kaart word dus wel snel heet

de HD5series zijn heel erg gebasseerd op airflow als deze dit niet heeft zul je problemen ondervinden!
btw deze kaarten gebruiken ook veel meer wattage dan de normale andere kaarten waardoor deze ook veel sneller warmer worden

Kast : Cooler Master Elite 334
Aantal ventilatoren : 2 (standaard )

De kaart word helemaal niet snel heet ( zoals ik al eerder heb gezegd ) .

Bokkay , de Cooler Master Elite 334 is een prima kast zoals ik al eerder heb gezegd. Ik kan je evt. een screen van de temperaturen sturen.
Luister dus maar gewoon niet naar de mensen die er dus blijkbaar geen verstand van hebben ( en geen Nederlands kunnen typen ).

Mijn PC staat overigens gewoon op een bureau ( vlakbij een radiator ) in de woonkamer.

Kast : Cooler Master Elite 334
Aantal ventilatoren : 2 (standaard )

De kaart word helemaal niet snel heet ( zoals ik al eerder heb gezegd ) .

Bokkay , de Cooler Master Elite 334 is een prima kast zoals ik al eerder heb gezegd. Ik kan je evt. een screen van de temperaturen sturen.
Luister dus maar gewoon niet naar de mensen die er dus blijkbaar geen verstand van hebben ( en geen Nederlands kunnen typen ).

Mijn PC staat overigens gewoon op een bureau ( vlakbij een radiator ) in de woonkamer.

mijn nederlands mag meschien niet top zijn betekent nog niet dat ik niks weet

waarom mensen zig zo snel aangevallen voelen op dit forum snap ik ook niet

en blijkbaar kun jij ook niet lezen want ik heb nooit gezecht dat jou kast slecht is en daar ga jij van uit

ik zeg neem geen te kleine of lucht dichte kast en die bestaan

Laatst bewerkt:
mijn nederlands mag meschien niet top zijn betekent nog niet dat ik niks weet

waarom mensen zig zo snel aangevallen voelen op dit forum snap ik ook niet

en blijkbaar kun jij ook niet lezen want ik heb nooit gezecht dat jou kast slecht is en daar ga jij van uit

ik zeg neem geen te kleine of lucht dichte kast en die bestaan

ik raad je aan om een OCZ StealthXstream 500/600 wattage te kopen
samen met een Cooler Master Centurion 5 behuizing zal dit wel moeten lukken

Waarom kies je dan een andere kast?
Daar zal wel een rede voor geweest zijn.
En ik kan prima lezen. Doe jij even de moeite om NORMAAL te typen ?
Installeer een spellingscontrole zou ik zeggen.

En waar heb ik gezegd dat jij hebt gezegd dat ik een slechte kast heb?

Laatst bewerkt:
sorry firestorm, maar ik ga toch uit van mr skyline. ik heb de kast al besteld (niet bij alternate helaas want daar was die al uitverkocht dus maar bij "databyte") en ik wacht nu alleen nog tot hij binnen op de mat ligt.
Het budget moet ook niet te hoog worden anders had ik wel een nog duurdere kaart gekocht.

Laatst bewerkt:
sorry firestorm, maar ik ga toch uit van mr skyline. ik heb de kast al besteld (niet bij alternate helaas want daar was die al uitverkocht dus maar bij "databyte") en ik wacht nu alleen nog tot hij binnen op de mat ligt.
Het budget moet ook niet te hoog worden anders had ik wel een nog duurdere kaart gekocht.

Veel plezier ermee alvast.
Vandaag liet ik de vrij grote kaart nog aan iemand laten zien en toen viel het me op dat de kaart heel erg goed in de kast past. Er is nog een paar cm over zelfs.

Nog even wat tips voor de installatie van de kast :

- Bij het installeren van hardeschijf , dvd speler , cardreader en al die andere dingen die vooraan de kast zitten , dat gaat zonder schroeven. Erg handig. Gewoon de paarse knop omdraaien en eruit halen , hardeschijf of iets anders erin , het klemmetje er weer in doen en de paarse knop terugdraaien.
- Plaats de hardeschijf zo laag mogelijk ivm ruimte voor de videokaart
- Bij de voorkant van de kaart ( waar de kabels van de monitor ingaan ) zit een hendel aan de binnenkant van de kast. Deze moet je eerst omhoog halen als je een PCI-e kaart wilt installeren. Dat geld voor alles wat in die gleuven moet.
- Wees voorzichtig en gebruik als het kan een antistatisch polsbandje.

Veel succes en mocht je vragen hebben dan moet je het gewoon zeggen!:thumb:

Waarom kies je dan een andere kast?
Daar zal wel een rede voor geweest zijn.
En ik kan prima lezen. Doe jij even de moeite om NORMAAL te typen ?
Installeer een spellingscontrole zou ik zeggen.

En waar heb ik gezegd dat jij hebt gezegd dat ik een slechte kast heb?

dus jij wilt zeggen dat omdat jij een advies gaf een ander dat niet mag?
ik gaf advies ik koos geen andere kast om jouw keuze *aftekraken altans*

ik mag meschien een slechte spelling hebben jij bent hier de gene die zig als een kind gedraacht

Laatst bewerkt:
Ik ga niet eens reageren als jij niet eens de moeite doet om normaal te typen.

Ik heb 2 harde schijven zou dat ook passen (samen met de videokaart dus)?

Laatst bewerkt:
ik heb nu alles in mijn nieuwe kast aangesloten (Cooler Master Elite 334)
op de kabels die van de kast zelf zijn na dan.
ik heb de kabels van de kast al geprobeert aan te sluiten op mijn moederbord maar blijkbaar had ik dat fout gedaan want mijn computer startte toen helaas niet op.
zou je mij even kunnen uitleggen hoe ik de kabels van de kast in mijn moederbord moet aansluiten?

dat met de kabeltjes van de kast is nu gelukt :)
alleen heb ik nu een ander probleem.
Ik heb de videokaart aangesloten.
Maar als ik mijn pc dan opstart krijg ik geen beeld en is het enige wat de kaart doet heel hard loeien (omdat de fan keihard draait).
weet er iemand hier een oplossing?

Heb je ook een nieuwe voeding in je PC gezet?
Want die 400 watt is niet genoeg voor een HD5850.

Ik heb in safe mode de oude drivers verwijdert en mijn pc opnieuw opgestart.
De kaart werkt nu perfect en ik heb geen enkele problemen meer!
Ik had trouwens de nieuwe voeding in mijn pc al erbij gebouwd (520 Watt van Cooler Master True power)
Hartstikke bedankt iedereen!

Goed dat het gelukt is allemaal:thumb:
Ik kon niet uit je posts opmaken dat je ook een voeding had besteld ; ik was al bang dat je het vergeten was.

Ik ben blij dat alles verder in orde is.
Veel plezier met de HD5850!:thumb:

OK.... vreemd genoeg is het probleem ineens terug gekomen vandaag...
Het enige wat de kaart doet is heel hard loeien omdat de fan in de kaart heel hard draait en ik heb dus geen beeld...
gisteren deed hij het wel :S
suggesties?

Wat raar.
Heeft de kaart voldoende ruimte in de kast? Zit hij goed aangesloten op de PCI-e poort ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan