HTML genereren uit PHP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrLee86

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik ben geen professional in programmeren (in php), maar heb dit wel al enkele jaren als hobby. Nu vroeg ik mij het volgende af.

Als je op de weblog iphoneclub.nl kijkt,en vervolgens naar het forum gaat, zie je dat verwezen wordt naar statische html bestanden. Betekent dit dan dat elke keer als er een wijziging in een topic plaatsvindt (toevoegen van een reply bijvoorbeeld) dat alle html pagina's van dat topic opnieuw gegenereerd worden?

Klopt het dat het zo werkt, of zit ik er dan helemaal naast?

Ik snap wel dat er voor statische pagina's gekozen is, om de rekencapaciteit van de server te besparen, maar graag zou ik weten hoe dit ongeveer in zijn werk gaat.

Zelf wil ik websites namelijk ook graag op deze manier opbouwen in combinatie met SEO urls.

Zou iemand mij hierover kunnen "verlichten?"

Alvast bedankt!

Waar zie jij precies dat er verwezen wordt naar statische bestanden? Zover ik weet is dit gewoon een vbulletin-forum, net zoals het helpmij forum. Echter, via htaccess kan je url's 'SEO vriendelijk' maken. Google eens op htaccess seo friendly urls oid.

Daarnaast, html pagina's (.html) kunnen ook PHP bevatten. Het enige is dan dat de server zo moet worden ingesteld, dat het ook .html bestanden 'phpficeert'.

Hallo Vegras,

Bijvoorbeeld gekeken naar het volgende voorbeeld:
http://www.iphoneclub.nl/forum/f1/chat-geruchten/f6/geruchten/41135-iphone-4g-2.html

Hierbij wijzigen dan niet alle pagina's, maar alleen de laatste (een comment erbij).

Maar wat is dan het voordelen van phpficeren van html pagina's versus gewone php pagina's? En is daar een term voor waar ik op kan googlen?

Dat van de SEO url's was mij inderdaad al duidelijk. hierbij kan je apache vertellen dat het index/ als een php bestand moet zien.

Daarnaast, html pagina's (.html) kunnen ook PHP bevatten. Het enige is dan dat de server zo moet worden ingesteld, dat het ook .html bestanden 'phpficeert'.

Of bedoel je hiermee dat hij .html betanden als .php bestanden ziet? En wat is hier van het voordeel van?

Niks, behalve dat de URL er anders uitziet.

Wat je natuurlijk kunt doen (en ze misschien ook doen idd) is om de PHP pagina te openen, uit te voeren, en de volledige output weg te schrijven naar een bestand ipv een browser. Vervolgens laat je iedereen die die pagina wil openen, dat bestand zien ipv de pagina opnieuw door PHP te halen.

Zoiets werkt alleen als de pagina voor elke bezoeker hetzelfde is natuurlijk, want anders moet je veel te veel pagina's maken.

Je kunt het heel makkelijker simuleren door gewoon een output-buffer (ob_start) aan te zetten bovenaan je pagina en de output daarvan weg te schrijven naar een file ( met file_put_contents() en ob_get_flush() )

Vervolgens kan je linken naar die file, of als je het liever on the fly doet, de pagina eerst laten checken of er een cache is, en zo ja, die tonen, en anders de pagina genereren, opslaan, en daarna tonen.

Of bedoel je hiermee dat hij .html betanden als .php bestanden ziet? En wat is hier van het voordeel van?

In de bron van die pagina staat:
HTML:
<meta name="generator" content="vBulletin 3.7.2" />
de pagina wordt dus 'inderdaad' (via 1 van de manieren die Frats heeft verteld) gegenereerd :)

Hallo heren,

Het is zo in ieder geval voor mij al een stuk duidelijker.

Bedankt Vegras en Frats!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan