• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar ander .xls bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanZanten

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Hallo,

Ik wil met onderstaande formule de 486 verwijzen naar een cel hoe kan dat?

='H:\Mijn Documenten\Aftersales rapportage\2010\AQS\[486.xls]Rapport'!$P$16

Zodat ik in een cel 486 in kan vullen en dat de formule hem dat uitleest?

De functie INDIRECT (zie helpbestanden van Excel) kan je hierbij helpen. Nadeel is wel dat je bestand waarnaar je verwijst open moet staan...

Groet, Leo

Beste vanZanten ;)

Open beide bestanden.
Ga op de cel staan waar de formule moet komen.
Typ = klik dan op het bestand dat open staat onderaan je scherm en klik de cel aan die je wilt en sluit af met Enter.

Groetjes Danny. :thumb:

Het kan ook zonder het bronbestand te openen.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Range("A2").Value = ExecuteExcel4Macro("'H:\Mijn Documenten\Aftersales rapportage\2010\AQS\" & Target.Value & "]Rapport'!R16C16")

End Sub

Als je in een cel 486 invoert dan verschijnt in cel A2 de waarde van P16 van bestand 486.
Bovenstaande code wordt nu steeds geactiveerd als er een wijziging plaatsvindt op het werkblad, dus we zouden de code zo aan kunnen passen dat dit pas gebeurt als er een wijziging plaatsvindt in een bepaald bereik, celinvoer, etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb de vraag wat onhandig gesteld, bedoeling is dat ik ergens in een cel het nummer 486 intik en dat dat getal dan in de fomule verschijnt. Bijvoorbeeld:

='H:\Mijn Documenten\Aftersales rapportage\2010\AQS\[486.xls]Rapport'!$P$16 deze werk prima het bestand 486.xls wordt gevonden en gebruikt.

Nu wil ik bijvoorbeeld in cel A1 het getal 486 in vullen en deze dient dan in de fomule te komen bijvoorbeeld:

='H:\Mijn Documenten\Aftersales rapportage\2010\AQS\[A1.xls]Rapport'!$P$16 (dit werkt niet)

In cel A1 wil in dan vervolgens verschillende nummer kunnen invullen die verwijzen naar ander bestanden bijvoorbeel 486.xls 345.xls enz

Ik hoop nu duidelijker te zijn.

Ik heb de vraag wat onhandig gesteld, bedoeling is dat ik ergens in een cel het nummer 486 intik en dat dat getal dan in de fomule verschijnt. Bijvoorbeeld:

='H:\Mijn Documenten\Aftersales rapportage\2010\AQS\[486.xls]Rapport'!$P$16 deze werk prima het bestand 486.xls wordt gevonden en gebruikt.

Nu wil ik bijvoorbeeld in cel A1 het getal 486 in vullen en deze dient dan in de fomule te komen bijvoorbeeld:

='H:\Mijn Documenten\Aftersales rapportage\2010\AQS\[A1.xls]Rapport'!$P$16 (dit werkt niet)

In cel A1 wil in dan vervolgens verschillende nummer kunnen invullen die verwijzen naar ander bestanden bijvoorbeel 486.xls 345.xls enz

Ik hoop nu duidelijker te zijn.

Dan verwijs ik naar mijn eerdere reactie waarin je het bronbestand niet hoeft te openen.
Ik heb de code aangepast zodat deze alleen wordt uitgevoerd als cel A1 wordt gewijzigd.

Code:
Range("A2").Value = ExecuteExcel4Macro("'H:\Mijn Documenten\Aftersales rapportage\2010\AQS\" & Range("A1").Value & "]Rapport'!R16C16")

End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb de vraag wat onhandig gesteld, bedoeling is dat ik ergens in een cel het nummer 486 intik en dat dat getal dan in de fomule verschijnt
...maar ik begreep je dus wel...;)

Als je in de helpfiles zou kijken bij de door mij opgegeven functie zou je dit hebben kunnen samenstellen...
Code:
=INDIRECT("'H:\Mijn Documenten\Aftersales rapportage\2010\AQS\[" & A1 & ".xls]Rapport'!$P$16")
(maar zoals gezegd, dan moet dat bestand wél open staan)

Groet, Leo

Oplossing gekregen, vriendelijk dank voor de moeite!

Huibert van Zanten:thumb:

Dames en heren,

Ik dacht er zelf wel uit te komen, toch lukt het me even niet...

Zie de voorbeeld bestanden. Ik heb 10 excel bestanden met de namen 486.xls 475.xls 511.xls enz. Deze bestanden zijn steeds exact hetzelfde.

Ik wil een aantal relevante gegevens uit deze bestanden precenteren in het voorbeeld1.xls bestand. Het gaat hier steeds over maar 1 bestand dus of uit 486 of 475 of uit 511 of uit enz.

In voorbeeld1.xls kun je een koppeling zien met 486.xls nu wil in de gegevens uit bv 475.xls weergeven door slecht 1 cel te wijzigen naar 475, nu moet ik steeds een hele ris formules wijzigen.

Ik hoop dat jullie nog eens willen kijken.

Bijlagen

Misschien denk ik (als zo vaak) weer te simpel, maar waarom niet bij het maken van de bestanden 486, 511 of wat dan ook, de voor jou relevante gegevens meteen automatisch laten kopieeren naar een Tabblad in voorbeeld1 ?

Dan hoef je alleen nog tabs te switchen ipv gegevens op te halen uit verschillende gesloten bestanden ?

@Roncancio:
Foutje in je code;)
Code:
Range("A2").Value = ExecuteExcel4Macro("'H:\Mijn Documenten\Aftersales rapportage\2010\AQS\[COLOR="Red"][[/COLOR]" & Range("A1").Value & "]Rapport'!R16C16")
End Sub

@VanZanten
Test de bijlage eens en laat iets weten

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan