Welke computer is beter? (Intel + GeForce VS AMD + Ati)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murrayz

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Optie 1
Intel Core 2 Quad Q8400, 4 x 2,6 GHz, 4MB Cache, 1333 MHz FSB, en revolutionaire 45nm architectuur
Moederbord AsRock G31M-S, met de snelle G31 en ICH7 Chipsets.
GeForce 9600GT, 512mb DDR3, 256bit
Maxtor Diamondmax 21, 250GB, 7200 RPM, SATA
Kingston 2048 MB DDR-II, 800 Mhz
MS-TECH 580 Watt

VS

Optie 2
AMD Phenom II X4 920 Quad-Core (4 x 2.8 GHz, 8MB Cache, 2000MHz FSB en revolutionare 45nm technologie)
Moederbord AsRock K10N78M
Videokaart Saphire ATI Radeon HD4650 512mb, DRR2, 128bit
Maxtor Diamondmax 21, 250GB, 7200 RPM, SATA
Kingston 2048 MB DDR-II, 800 Mhz
MS-TECH 580 Watt

VS

Optie 3 (wel 80 euro goedkoper)
AMD AthlonII X2 250 Socket (2 keer 3.0 Ghz) AM3 dual core retail met koeler
Asrock N68-S AM2+/AM3 ready moederbord - MATX - Serial ATA-300 - Ethernet - geluid - netwerkkaart
ASUS GeForce EN 9800GT 512MB DDR3 PCI-E, 2xDVI, HDTV grafische kaart
Kingston 4Gb (2x2GB) PC2-6400 800Mhz DDR2
Seagate 320GB SATA 7200 16mb harde schijf
460 watt voeding

Heb deze computers samengesteld op http://www.starcomputers.nl. Wie er verstand van heeft en wat tijd overheeft kan misschien nog wel een betere samenstellen? :)
Budget is 450 euro.

Krijg van veel mensen te horen dat ik beter alles zelf kan bestellen en dan in elkaar zetten maar daar begin ik niet aan.

Bij voorbaat dank,

Game

Laatst bewerkt:
1) Wat wil je met de pc gaan doen?

2) Voedingen van MS-Tech zijn bagger....

1) Ik wil een snelle computer om te multitasken, computer zal gebruikt worden om op internet te surfen, muziek te luisteren, te msnen.

Voor mijn stage, school en werk zal Photoshop, Illustrator en dergelijke programma's regelmatig opgestart worden. Deze moeten smoothly runnen naast de andere applicaties. Zo nu en dan wil ik nog weleens eens gamen (zwaardere games) dus een redelijke/goede videokaart is zeker nodig.

Omdat ik een arme student ben heb ik slechts een budget van +/- 400 euro.

2) Op de site waar ik ze heb samengesteld zijn alleen voedingen van MS-Tech beschikbaar. Is dit heel erg? Moet sowieso een sterkere voeding naast de standaard volgens mij.

Bedankt voor je snelle reactie! :thumb:

Om te multi-tasken zou ik kiezen voor in ieder geval een quad-core processor, die is daar meer geschikt voor.

En die voedingen van MS-Tech..... ik zou ze nog niet gebruiken al kreeg ik geld toe, dus ja, aan jou de keus...

Mag ik vragen waarom dat is dan?

Werken ze niet goed of gaan ze snel kapot ofzo?

Ik zal vooral multitasken, en voorkeur gaat uit naar quad core, weet alleen niet of ik dan optie 1 of optie 2 beter kan nemen :P

Laatst bewerkt:
Lees vwb voedingen dit maar even door, gewoon bij het begin beginnen

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2857319#post2857319

Heb het zojuist doorgelezen. Word er inderdaad niet vrolijk van.

Ik zal is bellen of het mogelijk is een andere voeding te laten plaatsen, ga niet het risico wagen dat zelf te doen.

Bij 'Componenten' op de site van Star Computers was de 'Yours 420 Watt ATX Voeding' maar volgens mij is dit ook niks.

Bedankt voor je reacties :thumb:

Zojuist gebeld en de optie 'Xilence' was er ook (staat in rijtje redelijk). De beste meneer belt mij zo terug met meerdere opties. Ik zal even posten zodra ik meer weet.

kan je niet zelf een goeie voeding kopen van een a merk en die dan bij hun afgeven zodat ze hem er gelijk inzetten :thumb:

Het is te ver weg om even af te geven. Hij belt me zojuist terug en vertelde mij dat er ook een voeding van 580 Watt van het merk 'Black power' te installeren was. Nou zie ik wel 'Silverpower' en 'GalcialPower' staan maar geen 'Black power'. (Moest lachen aan de telefoon omdat een neger het mij vertelde maargoed.)

Hij verzekerde mij dat de voeding die erbij zit het prima doet en dat ik sowieso geen andere voeding nodig had. Wilde ik dat wel zou ik 'm eventueel zelf moeten kopen en laten inbouwen.

Maar ontopic, ben er nog steeds niet uit welke van de twee systemen ik beter kan nemen :p

Zie zojuist dat het topic helemaal niet hier hoort trouwens haha

Laatst bewerkt:
ik zou voor intel gaan , ik heb amd gehad en draai nu op intel en bevalt me stukken beter maar dat is mijn mening

amd is makkelijker upgraden doordat op een am2+ bord ook am3 kan bij de meeste met een bios update , maar goed hoe de nieuwe phenom II is daar weet ik niet zo veel over .

maar mijn keuze zou intel geweest zijn

mvg tattooboy

ik zou voor intel gaan , ik heb amd gehad en draai nu op intel en bevalt me stukken beter maar dat is mijn mening

Hartelijk dank, maar hier heb ik niks aan. Waarom bevalt het je beter? Is ie sneller? of misschien stiller? of verwerkt ie dingen beter, of ging die ander stuk ofja wat

stiller met standaar stock koeler , en ik vind hem sneller met games en met multitasken groeten tattooboy hoop dat je voldoende info heb nu :thumb:

Mag ik vragen welke je nu hebt en welke je had?

AMD met 4x2.8 is namelijk even duur als Intel met 4x2.4

Mwah denk dat de amd Phenom het wel zal doen voor mij op 2.8ghz

Ik ben eigenlijk van mening dat AMD lekker videokaartjes moet gaan maken want daar zijn ze absoluut een kei in, maar processors is de voorkeur écht Intel

Heb mijn computertje gevonden. Als ik die tijd die ik heb besteedt aan computer zoeken in mijn tentamens had gestoken had ik alles nu al gekend haha :o

Behuizing Antec Sonata III (ultra stil)
Voeding Antec EarthWatts 500 Watt power supply ultra stil
Processor Intel Core 2 Quad Q8200(S775, 4x2.33GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed)
Moederbord Asus P5KPL-AM EPU
Videokaart ASUS nVidia GeForce EN9800GT 1024MB Direct-X 10 HDTV OUT (zie foto)
Hardeschijf 500GB S-ata2 7200RPM
Geheugen KINGSTON 4GB DDR2 PC6400 800MHZ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan