Labeltekst opslaan op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik wil een code maken dat als je op de button klikt de tekst die in Label4 staat gekopieërd wordt in een txt-file op het bureaublad. Aan het project heb ik al een tekstbestand toegevoegd. Het programma is btw een programma waarmee door op een button te klikken automatisch een wachtwoord wordt gegenereerd. Het gegenereerde wachtwoord staat in Label4. Wanneer je op de button klikt moet het wachtwoord dus op het bureaublad worden opgeslagen in het bestand 'Password Generator Wachtwoord(en).

Dit is de code:

Code:
Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
Dim desktop = My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Desktop.ToString
        Dim locatie = desktop + "\Password Generator Wachtwoord(en).txt"
        If My.Computer.FileSystem.FileExists(locatie) = False Then
            My.Computer.FileSystem.CopyFile("Password Generator Wachtwoord(en).txt", desktop & "\Password Generator Wachtwoord(en).txt", False)
            My.Computer.FileSystem.WriteAllText("Password Generator Wachtwoord(en).txt", "Uw wachtwoord(en) is/zijn: ", False)
        End If
        Dim File As String = Label4.Text
        Dim tekst = My.Computer.FileSystem.ReadAllText(desktop & "\Password Generator Wachtwoord(en).txt") & File
        My.Computer.FileSystem.WriteAllText("Password Generator Wachtwoord(en).txt", vbCrLf & tekst, True)
        MsgBox("Het wachtwoord is opgeslagen in een bestand op het Bureaublad", MsgBoxStyle.Information, "Opslaan is voltooid")
        MsgBox(Label4.Text)
End Sub

Wanneer ik op de button klik wordt er op het bureaublad wel een bestand geplaatst, in de Messagebox zie ik ook de tekst van Label4. Maar in het tekstbestand komen ook nog allemaal andere wachtwoorden gezet. En dat terwijl in dat tekstbestand voor de eerste keer wordt geschreven. Dus de variabel tekst is dan dus leeg.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,

Geert

Allemaal een beetje onduidelijke code. Het is me ook niet helemaal duidelijk was je nu precies wilt, maar dit doet ongeveer hetzelfde als wat je nu hebt:

Code:
    Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
        Dim desktop As String = My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Desktop.ToString
        Dim locatie As String = desktop + "\Password Generator Wachtwoord(en).txt"
        My.Computer.FileSystem.WriteAllText(locatie, "Uw wachtwoord(en) is/zijn: ", False)
        My.Computer.FileSystem.WriteAllText(locatie, Label4.Text, True)
        MsgBox("Het wachtwoord is opgeslagen in een bestand op het Bureaublad", MsgBoxStyle.Information, "Opslaan is voltooid")
        MsgBox(Label4.Text)
    End Sub

Allemaal een beetje onduidelijke code. Het is me ook niet helemaal duidelijk was je nu precies wilt, maar dit doet ongeveer hetzelfde als wat je nu hebt:

Code:
        Dim desktop As String = My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Desktop.ToString
        Dim locatie As String = desktop + "\Password Generator Wachtwoord(en).txt"
        My.Computer.FileSystem.WriteAllText(locatie, "Uw wachtwoord(en) is/zijn: ", False)
        My.Computer.FileSystem.WriteAllText(locatie, Label4.Text, True)
        MsgBox(Label4.Text)
    End Sub

Heel erg bedankt, Rene,
Als je die code van jou 2x uitvoerd wordt de 1e keer overschreven door de 2e keer.
Hoe kan ik instellen dat de tweede keer de gegevens eronder worden geschreven? Dus worden toegevoegd?

Code:
veranderen in
Code:
My.Computer.FileSystem.WriteAllText(locatie, "Uw wachtwoord(en) is/zijn: ", True)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan