Hoe werkt hosting2go?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debby22

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort graag een eigen domein beginnen, en het liefst een .com (een commercieel domein dus). Nu zag ik via een andere site die ik vaak bezoek dat diegene bij hosting2go zit en zag de prijs ervan staan. Nu heb ik natuurlijk op die website gekeken wat je precies voor €28,00 kunt krijgen.

O.a.

- 2500 MB Webruimte
- 30 GB Dataverkeer
- Domeinnaam inbegrepen
- PHP4 en PHP5 ondersteuning

Nu ben ik gewoon van plan om een website op te richten net zoals een weblog. Niks geen ingewikkelde dingen. Ik ben niet zo thuis met domeinen en dingen die bij een pakket moeten zijn, maar als er mensen zijn die er wel ervaring mee hebben, dan hoor ik dat graag!

Ook wat betreft het betalen; kan ik meteen met de website beginnen (in elkaar zetten) en dat er dan in de tussentijd het geld word incasseerd, of moet ik eerst betalen en dan pas beginnen?

Bedankt voor jullie antwoorden!!

Groeten Debby

Ik zou bij One.com een domein kopen. Misschien iets duurder maar kei veel mogelijkheden! Je kan ook JOU_NAME@JOU_DOMEIN.COM emailtjes maken. Zoveel als je wilt... Ook kun je een weblog bij houden en ook een homepage. Dit vereist wel enige compuer/website kennis.

Ik heb daar namelijk mijn domein ook gekocht. Kijk maar op mijn website als je wilt. Je krijgt volgens mij 2 templates...

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb net even gekeken op je website; vind het knap dat je dat zo alleen hebt opgebouwd, dus mijn complimenten ;)

Maar ergens blijf ik bij Hosting2go hangen, alleen heb nog te weinig informatie erover.. Toch hoop ik alsnog dat er mensen reageren die daadwerkelijk kennis hebben met hosting2go en ook weten hoe het met de kosten inelkaar steekt.

Overige reacties zijn nog steeds welkom!

Ik zou bij One.com een domein kopen. Misschien iets duurder maar kei veel mogelijkheden! Je kan ook JOU_NAME@JOU_DOMEIN.COM emailtjes maken. Zoveel als je wilt... Ook kun je een weblog bij houden en ook een homepage. Dit vereist wel enige compuer/website kennis.

Als je nou eerst eens de beginpost of de site van Hosting2Go bekijkt zie je dat je dat daar ook kunt doen :rolleyes:
Domeinnaam inbegrepen

Daarnaast draait Hosting2Go een veel gebruikt bedieningspaneel genaamd "Plesk".
In tegenstelling tot het eigen gemaakte systeem van One.com

Wat zijn de "kei veel mogelijkheden" welke One.com volgens jou biedt dan?

Zodra je geld over is gemaakt is maakt Hosting2Go je webruimte beschikbaar en kun je zaken gaan instellen.
Wanneer je het "Application pack" er voor €11,90 kun je veel open-source pakketten waaronder het blog-"programma" WordPress met een paar kliks installeren en gebruiken.

Wanneer je het "Application pack" er voor €11 zei:
Allereerst heel erg bedankt voor je reactie! Ik ben nu beter op de hoogte, super!

Oké, dat begrijp ik. Dus dan word het bedrag (de aanbieding) van €28,56 plus het bedrag van het Application Pack?

Maar als ik ervoor kies om het niet erbij te bestellen, en download het gewoon van wordpress, dan kan dat ook gewoon?

Bedankt alsvast voor het antwoord terug :thumb:

Jep, daarvoor moet je natuurlijk wel weten hoe je dat "installeert" (al vind ik de installatie aardig duidelijk)

Dus wanneer je het zelf denkt te kunnen scheelt het je die €11,90

Ja, die uitleg ervan heb ik op een site gezien. Diegene heeft het ook zelf geinstalleerd en heeft er een handig uitlegje erbij.

Nou, dan weet ik eigenlijk genoeg!

Heel erg bedankt voor je uitleg en informatie!!

Groeten

Heel toevallig heb ik sinds kort ook een hosting2go webruimte.
Je vult je gegevens in en doet een machtiging voor hosting2go dat ze van je rekening mogen afschrijven.
Vervolgens ontvang je direct de login gegevens en kan je al aan de slag. Echter is je domeinnaam dan nog niet gekoppeld. Dat duurt enkele werkdagen.

Dankje voor je reactie!

Het word me nu nog duidelijker. Maar is het werkelijk praktischer om meteen wordpress erbij te nemen? Ik wou het eerst gewoon zelf installeren, maar het lijkt me een behoorlijke opgave, hoe vaak ik de handleiding ook doorneem. Ik had ondertussen even gekeken hoe dat werkte, want wil natuurlijk wel helemaal op de hoogte zijn voordat ik een domein aanvraag..

Hosting2go is erg overzichtelijk en is geoptimaliseerd voor pakketten als wordpress joomla enz.
In principe is het een kwestie van de bestanden van wordpress uploaden, een database aan te maken, en de installatie van wordpress te doorlopen (die wel begrijpelijk is).

In die installatie wordt gevraagd om database login gegevens. Dat is 1 van de weinig technische dingen die in de installatie gevraagd worden.

Het klinkt nu allemaal moeilijk voor mij, haha.

Het is voor het eerst dat ik een eigen website wil beginnen, dus termen als database heb ik echt nul komma nul verstand van.

Om een voorbeeld te geven van wat de bedoeling is:

http://www.next27.com/wp/

Natuurlijk met een andere layout, maar bloggen via wordpress en een klikmenu.

Op haar website word een handleiding gegeven hoe je wordpress moet installeren. Iemand die hier ook gereageerd heeft, zei dat ik het ook kan bij bestellen met het domein.

Ja, zoiets dacht ik ookal. Dan probeer ik het zelf zodra ik me heb aangemeld bij Hosting2go :]

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Betaling bij hosting2go

Ik heb een leuke vraag aan jullie.

Ik heb al 3 jaar een domein bij hosting2go, je weet wel hoe het gaat, je betaald hosting2go en je domein wordt geactiveerd :thumb: maar wat nou als je de jaren daarna nog nooit een afschrijving heb gekregen?

Mijn vraag is dan ook: Wordt je bij Hosting2Go pas afgerekend als je je domein opzegt?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)
( Het is natuurlijk nooit leuk als je achteraf een bedrag van een paar honderd euro moet terugbetalen:D)

MvG, De-Sign

Zit er nog geen volledig jaar bij dus kan je daarop geen antwoord geven.

Volgens mij is het zo dat het via automatisch incasso gaat, al zou ik wel verwachten daar elk jaar een factuur voor te ontvangen.

In principe neem je een dienst af waarvoor betaald dient te worden.
Dat het nu 'gratis' is, is leuk voor jou maar je weet van tevoren dat je elk jaar hoort te betalen.

Ik zou contact opnemen met Hosting2Go en het verhaal uitleggen.

hoe upload je je files bij hosting2go =?
graag stap voor stap

bvd
j.v

Ftp?
Open je ftp programma, vul de gegevens uit de ontvangen email in en klik op verbinden
Sleep vervolgens bestanden naar je ftp map of verplaats ze op andere manier (hangt van programma af)

Ftp?
Open je ftp programma, vul de gegevens uit de ontvangen email in en klik op verbinden
Sleep vervolgens bestanden naar je ftp map of verplaats ze op andere manier (hangt van programma af)

Filezilla is een goed en gratis programma voor ftp. Het basis principe is dat u via dit programma bestanden kan down-/uploaden naar een server.

Inlog Naam: *******
Wachtwoord: *******
FTP-Server: *******.hosting2go.nl (Uw website kunt u plaatsen in /httpdocs/)
Poort: N.V.T

Een handleiding hiervoor vindt u op http://www.hosting2go.nl/manual
--

Hoop dat je hier wat meer aan hebt :confused:

De-Sign

Laatst bewerkt:
ik heb
host(ik had hier htttps://serer(cijfers).hosting2go.nl
gebruikersnaam (neem aan je inlog op de server
wachtwoord (dito)
port(geen)

hij kan niet verbinden