• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit meerdere werkbladen auto doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isarddubois

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
Hoi,

Ik zit al een week te proberen, maar ik krijg het niet voor elkaar...
Ik maak diverse calculaties, waarbij ik steeds een nieuw werkblad per positie toepas. Nu wil ik uiteraard voor de hele calculatie alle totalen bij elkaar optellen, in een nieuw werkblad.
Dit betekent dat ik een verwijzing maak naar een vaste cel in elk werkblad, bijvoorbeeld:

pos 1: ='blad1'!$B$8
pos 2: ='blad2'!$B$8
pos 3: ='blad3'!$B$8

Dit zou ik graag willen doen door middel van automatisch doorvoeren, echter excel herkent het patroon niet.:confused:

Wie kan me vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?

Beste Isarddubois,

Welkom op dit forum! Hopelijk zul je hier vaak en met veel plezier vragen stellen en beantwoorden.

Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op geavanceerd en tik als trefwoord INDIRECT in. Met die functie lukt het je namelijk wel.

Groeten,
Richard

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Isarddubois,
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op geavanceerd en tik als trefwoord INDIRECT in. Met die functie lukt het je namelijk wel.

Dankjewel Richard, helaas kwam/kom ik er met de zoekfunctie en jouw voorbeeld nog niet uit...:o

Ik heb zelf even een voorbeeld gemaakt van wat ik zou willen. De waardes in kolom B wil ik automatisch doorvoeren naar beneden, zodat de waardes uit alle werkbladen in het voorblad komen. In het voorbeeld heb ik ze handmatig ingevoerd, wat uiteraard niet de bedoeling is...:confused:

Bijlagen

Op deze manier wordt het in cel B1:
Code:
=INDIRECT(A1&"!B1")
Kun je hiermee uit de voeten?

groeten,
Richard

OK, succes ermee. Op mijn website www.excellerend.nl leg ik bij de gevorderdencursus; "Les 5 Variabele functies" ook e.e.a. uit over de functie INDIRECT.

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan