Counter in een form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmy Ownage

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Ik wil voor een enquete graag een counter in m'n form. Als er op verzenden gedrukt wordt, dan wordt $id verhoogt met 1 en dan de pagina moet vernieuwd worden en dan zie je het nummer 2 op het scherm, dan druk je weer volgende en $id = 3 enzovoort.

Dit lukt niet, volgens mij doe ik iets heel doms en simpels fout. Hopelijk hebben jullie een oplossing!

Code:
<?php

if($_POST['verzenden'])
{
	$id++;
}
else {
$id=1;
}

echo $id;
?>

<form action="test.php" method="POST">

<input type="submit" name="verzenden" value="verzenden">

</body>
</html>

Variabelen in PHP worden niet onthouden, aan het eind van het script worden ze allemaal geleegd.

De enige dingen die onthouden worden in PHP zijn $_SESSION variabelen. Een alternatief is om het buiten PHP te zoeken en de data in een file op je systeem te zetten of in een database.

(Maar voor dit probleem is een sessie gebruiken het beste)

Variabelen in PHP worden niet onthouden, aan het eind van het script worden ze allemaal geleegd.

De enige dingen die onthouden worden in PHP zijn $_SESSION variabelen. Een alternatief is om het buiten PHP te zoeken en de data in een file op je systeem te zetten of in een database.

(Maar voor dit probleem is een sessie gebruiken het beste)
Dankjewel, ik denk dat ik het dan maar lees uit een database aangezien dat toch het uiteindelijke doel is.

Stom dat ik daar trouwens niet aan dacht, dat variabelen geleegd worden aan het einde van elk script >.<

if($_POST['verzenden'])

Dat is niks, gebruik altijd if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan