Hallo,
ik heb een taak voor mijn school over kosmografie en moet een site maken heeft iemand tips voor de design of de informatie die erop staat wat ik nog meer kan ?
alvast bedankt
http://test123.site90.net/ < dit is het tot nu toe
Hi Jens#,
ik heb jouw teksten nog gecheckt of het wel goed gaat overal. Ik heb een vraagtekentje bij wat hieronder staat, en sommige daarvan zijn misschien echt wel een beetje gezeur:
Op mijn website kan je volgende punten bestuderen en bekijken
Op de
pagina inleiding wordt deze tekst niet door de aangekondigde punten gevolgd. Komen die nog of is deze blijven hangen in de ontwikkeling?
Op pagina zonnestelsel:
Naast de zon zijn er acht belangrijke planeten.
Een kritische lezer kan hieruit afleiden dat jij de zon ook een planeet vindt omdat "naast" ook wel "behalve" kan betekenen.
Misschien kan je dat oplossen met iets als: Om de zon draaien...
Mercurius, Venus, de aarde en Mars
welbeschouwd is aarde een eigennaam en zou je die zonder lidwoord als Aarde kunnen weergeven (discussiepunt?)
Jupiter: jij zegt over de oppervlakte eerst: geen vaste en bij de kenmerken: geen vlakke.
Was dit ook jouw bedoeling?
Uranus: Massa : 8,686 * 1025 kg. Ik denk dat die 1025 misschien 10^25 is als ik met de andere planeetwaarden vergelijk.
Soortgelijk geldt misschien ook voor het kleine vriendje Pluto
Pagina Heelal
Het is niet eenvoudig om het heelal te kunnen bestuderen omdat het zo groot is
Ik zou het woordje kunnen niet gebruiken. Kunnen bestuderen is makkelijk. Jij pakt een telescoop en gaat naar boven zitten turen. Het bestuderen is niet eenvoudig omdat ,, enz.
Men heeft altijd gezegd dat het heelal er hetzelfde ging uitzien en dat alles hetzelfde ging blijven, maar nu hebben ze kunnen vaststellen dat het heelal in evolutie is.
Deze zin loopt echt niet lekker: het eerste woordje "ging" zou ik vervangen door "zou blijven" , het tweede woordje "ging" alleen door "zou".
Daarbij is een onduidelijkheid wie jij bedoelt met "men" en "ze".
Je zou misschien iets kunnen doen met het woordje "astronomen" , waardoor "ze" een duidelijker aanduiding wordt.
theorien = theorieën
Men heeft gezegt = Men heeft gezegd
Men heeft gezegt dat heelal zeer warm was in het begin daarom kwam er nog geen leven
Zou jij niet kunnen zeggen: "Omdat het heelal kort na het ontstaan heel warm was, kon er nog geen leven ontstaan?"
Met het woordje "men" zal jouw beoordelaar niet veel kunnen en misschien zelfs vragen "Wie is die men?".
De sterrenhemel
.. door de sterkte van de zon.
Ik denk dat jij zonlicht bedoelt. 's Nachts is de zon echt even sterk, maar dan zien WIJ hem niet.
aarde blijkt ��n ster niet mee te ..
In mijn browser wordt de e met het accenttekentje niet goed weergegeven. Volgens mijn Dreamweaver zou de code moeten zijn: é .
De seizoenen
Effect van de zon op de seizoenen
Het effect van de zon op de seizoenen
Was het jouw bedoeling om deze zinnetjes bij elkaar te hebben?
365,25 dagen, hier zou ik haakjes om heen zetten, Of schrijven: "dat 365,25 dagen duurt".
Als het bij ons op het noordelijk halfrond zomer is op het zuidelijk halfrond winter is doordat de hoek waarin het zonlicht valt bij ons kleiner is en op het zuidelijk halfrond groter is. Wanneer het bij ons zomer is, de noordpool naar de zon is toegekeerd
Deze zin is niet goed te lezen. Misschien zou het met korte zinnetjes en wat punten en komma's beter gaan.
Hij is te lang en op mijn scherm te breed. De ogen van de lezer verdwalen dan een beetje in de tekst.
Ik zou adviseren om tekst met lange zinnen op een breed vlak, te vangen in een DIV-tag, die je dan met o.a. width attributen een hanteerbare breedte kan geven.
In het begin zei ik al dat er wat gezeur misschien tussen zit, maar je bent natuurlijk niet verplicht om alles hieruit over te nemen.