SATA DVD brander werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeremy13000

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2010
Beste mensen,

Ik ben al 2 weken bezig om mijn nieuwe DVD brander werkend te krijgen. Het is een Optiarc AD-5240S-SCSI met een Sata aansluiting.

Probleem: Branden begint, op willekeurige plek na bijv. 40% blijft hij hangen en kan Nero niet meer afsluiten. Moet de computer uit zetten om brander ook stil te krijgen. Heb al geprobeerd:

Brandprogramma's van comp verwijderd
Nero opnieuw geïnstallerd
IMG-burn geïnstalleerd: geeft zelfde problemen
Andere schijfjes werkt ook niet (Verbatim/Sony/Memorex)
Bios ge-update
Firmware van de brander (V1.03) opnieuw erin geschoten

Ik heb 4 Sata aansluitingen. Op de eerste 3 een harde schijf.
Mobo:Asus P5RD1-V, Bios V.907
Processor: Intel P4 3GHZ LGA 775

Wat o wat is er aan de hand? Kan mijn Mobo dit niet aan? Mijn andere brander, met een gewone aansluiting werkt wel goed, maar is al 3 jaar oud, en geeft soms blokken aan het eind van een dvd. Vandaar de nieuwe.

Alvast bedankt! Een wanhopige computer freak

Laatst bewerkt:
Niemand???:confused:

Beste mensen,

Ik ben al 2 weken bezig om mijn nieuwe DVD brander werkend te krijgen. Het is een Optiarc AD-5240S-SCSI met een Sata aansluiting.

Probleem: Branden begint, op willekeurige plek na bijv. 40% blijft hij hangen en kan Nero niet meer afsluiten. Moet de computer uit zetten om brander ook stil te krijgen. Heb al geprobeerd:
Alle brandprogramma's verwijdert
Nero opnieuw geïnstallerd
IMG-burn geeft zelfde problemen
Andere schijfjes werkt ook niet. (Verbatim/Sony/Memorex)
Bios update
Firmware (V1.03) opnieuw in de brander gezet

Ik heb 4 Sata aansluitingen. Op de eerste 3 een harde schijf.
Mobo:Asus P5RD1-V, Bios V.907

Wat o wat is er aan de hand? Kan mijn Mobo dit niet aan? Mijn andere brander, met een gewone aansluiting werkt wel goed, maar is al 3 jaar oud, en geeft soms blokken aan het eind van een dvd. Vandaar de nieuwe.

Alvast bedankt! Een wanhopige computer freak

Kijk eens of er nieuwe firmware voor die brander beschikbaar is

Die is er niet. Versie 1.03 is de nieuwste. Die stond er op, maar heb ik nog maar een keer overschreven. Helaas werkt het nog steeds niet.

Ok, ga ik doen. Bedankt hiervoor! Kan ik weer iets doen. Heb jij enig idee wat een voeding doet die niet genoeg vermogen levert? Kunnen mijn problemen misschien hiermee te maken hebben?

Groet Jerome

Beste mensen,

Inmiddels een paar dagen verder. Nieuwe DVD brander maar gekocht. Wel weer een Sata maar nu van het zelfde merk als mijn moederboard, Asus.
Maar nog steeds loopt hij vast tijdens het branden. Ik heb alles wat ik kan bedenken gedaan. Ik weet het niet meer. Ik zit nu aan een ander MB te denken. Maar straks is dat het ook niet... zucht. Ik heb nu zelfs een originele Nero....... en nog werkt het niet.( en 3 nieuwe dvd branders....) :confused::confused::confused:

Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Inmiddels een paar dagen verder. Nieuwe DVD brander maar gekocht. Wel weer een Sata maar nu van het zelfde merk als mijn moederboard, Asus.
Maar nog steeds loopt hij vast tijdens het branden. Ik heb alles wat ik kan bedenken gedaan. Ik weet het niet meer. Ik zit nu aan een ander MB te denken. Maar straks is dat het ook niet... zucht. Ik heb nu zelfs een originele Nero....... en nog werkt het niet.( en 3 nieuwe dvd branders....) :confused::confused::confused:

UPDATE met alle info tot nu toe nog maar is:

Probleem na plaatsen nieuwe DVD brander.

Nieuwe DVD brander gekocht, Optiarc AD-5240S-SCSI
Is Sata dus aangesloten en computer opgestart. Alles lijkt goed.
Nu branden met Nero 8 lite (stond al op computer en werkt al een jaar naar behoren)
Brandproces bevriest (meestal rond de 70%)
DVD speler blijft ook op toeren draaien. Moet computer met harde reset uitzetten en opnieuw opstarten

Volgende geprobeerd:

In apparatenbeheer alle DVD drives verwijdert, windows opstarten en ze opnieuw laten vinden
Firmwareupdate DVD station
Firmwareupdate moederboard
Alle andere drives losgekoppeld (stroom)
Data vanaf alle 3 de andere sata schijven geprobeerd te branden (er hangen 3 harde schijven in, waarvan 1 met een gepartitioneerde ruimte)
4 merken schijfjes geprobeerd
Nieuwe brander laten komen van het zelfde type maar heeft dezelfde problemen
Nieuwe brander besteld van het zelfde merk als mijn MB, Asus geeft ook dezelfde problemen.
Verschillende brandprogramma's geprobeerd (Nero, IMG burn,) lopen allemaal vast
Nero cleantool gebruikt om alles te "reinigen"
Tooltje van Roy Duineveld ook laten draaien

Vreemd is dat ik nu een DVD kan branden zonder vastloper (Nero lite) maar de DVD is niet volledig beschreven (ongeveer 70%) en is niet leesbaar voor computer en DVD-speler. En Nero maakt gewoon melding dat alles goed is gegaan en het laatje staat gewoon open na het branden.
Mijn oude IDE brander werkt wel! Met dezelfde brandsoftware.

Hardware:
3x Harde schijf Sata (C en X), (Y) en (Z). C met besturingssysteem Win XP sp3 voorzien van alle updates met X als gepartitioneerde ruimte) Allen NTFS geformateerd. (Raid manager stond op mijn comp maar heb ik uit gezet in de msconfig.)
Mobo:Asus P5RD1-V, Bios V.907 (laatse versie)

Software:
AV:Avira antivirus
FW:Comodo
Nero 8 Lite

Laatst bewerkt:
UPDATE met alle info tot nu toe nog maar is:

Probleem na plaatsen nieuwe DVD brander.

Nieuwe DVD brander gekocht, Optiarc AD-5240S-SCSI
Is Sata dus aangesloten en computer opgestart. Alles lijkt goed.
Nu branden met Nero 8 lite (stond al op computer en werkt al een jaar naar behoren)
Brandproces bevriest (meestal rond de 70%)
DVD speler blijft ook op toeren draaien. Moet computer met harde reset uitzetten en opnieuw opstarten

Volgende geprobeerd:

In apparatenbeheer alle DVD drives verwijdert, windows opstarten en ze opnieuw laten vinden
Firmwareupdate DVD station
Firmwareupdate moederboard
Alle andere drives losgekoppeld (stroom)
Data vanaf alle 3 de andere sata schijven geprobeerd te branden (er hangen 3 harde schijven in, waarvan 1 met een gepartitioneerde ruimte)
4 merken schijfjes geprobeerd
Nieuwe brander laten komen van het zelfde type maar heeft dezelfde problemen
Nieuwe brander besteld van het zelfde merk als mijn MB, Asus geeft ook dezelfde problemen.
Verschillende brandprogramma's geprobeerd (Nero, IMG burn,) lopen allemaal vast
Nero cleantool gebruikt om alles te "reinigen"
Tooltje van Roy Duineveld ook laten draaien

Vreemd is dat ik nu een DVD kan branden zonder vastloper (Nero lite) maar de DVD is niet volledig beschreven (ongeveer 70%) en is niet leesbaar voor computer en DVD-speler. En Nero maakt gewoon melding dat alles goed is gegaan en het laatje staat gewoon open na het branden.
Mijn oude IDE brander werkt wel! Met dezelfde brandsoftware.

Hardware:
3x Harde schijf Sata (C en X), (Y) en (Z). C met besturingssysteem Win XP sp3 voorzien van alle updates met X als gepartitioneerde ruimte) Allen NTFS geformateerd. (Raid manager stond op mijn comp maar heb ik uit gezet in de msconfig.)
Mobo:Asus P5RD1-V, Bios V.907 (laatse versie)

Software:
AV:Avira antivirus
FW:Comodo
Nero 8 Lite

Probleem opgelost. Het was mijn voeding!! Die blijkt ook maar 350 W te zijn :( Ik heb alle schijven en branders die ik niet nodig had losgekoppeld en heb inmiddels al 10 schijfjes probleemloos gebrand!
Nu gauw een nieuwe (goede) voeding besteld. En dit avontuur is ook weer voorbij.
Ik hoop dat mensen hier iets van opsteken met soortgelijke problemen want dit heeft echt lang geduurt. Je verwacht niet dat het daar in zit. Iedereen hier iig bedankt voor de tijd en moeite! Met name iemand van de admins die mij diep in de nacht nog heeft bijgestaan met hulp op afstand! :thumb::thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan