jeremy13000
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 feb 2010
Beste mensen,
Ik ben al 2 weken bezig om mijn nieuwe DVD brander werkend te krijgen. Het is een Optiarc AD-5240S-SCSI met een Sata aansluiting.
Probleem: Branden begint, op willekeurige plek na bijv. 40% blijft hij hangen en kan Nero niet meer afsluiten. Moet de computer uit zetten om brander ook stil te krijgen. Heb al geprobeerd:
Brandprogramma's van comp verwijderd
Nero opnieuw geïnstallerd
IMG-burn geïnstalleerd: geeft zelfde problemen
Andere schijfjes werkt ook niet (Verbatim/Sony/Memorex)
Bios ge-update
Firmware van de brander (V1.03) opnieuw erin geschoten
Ik heb 4 Sata aansluitingen. Op de eerste 3 een harde schijf.
Mobo:Asus P5RD1-V, Bios V.907
Processor: Intel P4 3GHZ LGA 775
Wat o wat is er aan de hand? Kan mijn Mobo dit niet aan? Mijn andere brander, met een gewone aansluiting werkt wel goed, maar is al 3 jaar oud, en geeft soms blokken aan het eind van een dvd. Vandaar de nieuwe.
Alvast bedankt! Een wanhopige computer freak
Ik ben al 2 weken bezig om mijn nieuwe DVD brander werkend te krijgen. Het is een Optiarc AD-5240S-SCSI met een Sata aansluiting.
Probleem: Branden begint, op willekeurige plek na bijv. 40% blijft hij hangen en kan Nero niet meer afsluiten. Moet de computer uit zetten om brander ook stil te krijgen. Heb al geprobeerd:
Brandprogramma's van comp verwijderd
Nero opnieuw geïnstallerd
IMG-burn geïnstalleerd: geeft zelfde problemen
Andere schijfjes werkt ook niet (Verbatim/Sony/Memorex)
Bios ge-update
Firmware van de brander (V1.03) opnieuw erin geschoten
Ik heb 4 Sata aansluitingen. Op de eerste 3 een harde schijf.
Mobo:Asus P5RD1-V, Bios V.907
Processor: Intel P4 3GHZ LGA 775
Wat o wat is er aan de hand? Kan mijn Mobo dit niet aan? Mijn andere brander, met een gewone aansluiting werkt wel goed, maar is al 3 jaar oud, en geeft soms blokken aan het eind van een dvd. Vandaar de nieuwe.
Alvast bedankt! Een wanhopige computer freak
Laatst bewerkt: