Input->Output=link

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
hallo,

ik zou graag een javascript code willen dat het volgende doet: (het stappenplan):

stap 1: de gebruiker vult wat in een <input> field.
stap 2: de javascript transformeert die input automatisch in een variabel
stap 3: datzelfde variabel is een link (zoals href="$var" of zoiets)

dit zou allemaal automatisch moeten gebeuren, dus zonder extra gedoe, zonder extra buttons in te moeten drukken enzo...

bedankt!:D

Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar ik denk dat je wilt dat een gebruiker een url typt en dat dat een link wordt:

[JS]
<html>
<body>
<input type="text" id="input" value="" /><br />
<a href="google.nl" id="link">Link</a>
<script type="text/javascript">

document.getElementById('input').onkeyup = function(){
document.getElementById('link').setAttribute('href', document.getElementById('input').value);
}

</script>

</body>
</html>
[/JS]

Dit script heeft in mijn ogen heel weinig nut, dus waarschijnlijk heb ik je verkeerd begrepen... Zou je het dan wat beter willen uitleggen? Voorbeeldje misschien?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar ik denk dat je wilt dat een gebruiker een url typt en dat dat een link wordt:

Dit script heeft in mijn ogen heel weinig nut, dus waarschijnlijk heb ik je verkeerd begrepen... Zou je het dan wat beter willen uitleggen? Voorbeeldje misschien?

Ja het klinkt misschien raar, maar het is toch exact wat ik wil! Bedankt!

Hoe kan ik trouwens hetzelfde doen met een button?

Zet er een button bij:

HTML:
<button id="foo">Klik</button>

en van je JS maak je:

[JS]
document.getElementById('foo').onclick = function(){
document.getElementById('link').setAttribute('href', document.getElementById('input').value);
}

[/JS]

overigens is de .onxxxx (onclick, onkeyup, etc) niet de mooiste methode, er zijn andere methodes die meer bulletproof zijn, maar voorlopig werkt dit prima.

Ik heb nu dit, maar het werkt niet, het herlaad de pagina alleen.

Code:
<input type="text" id="input" />
<a href="#" id="link"></a>
<button id="foo">Klik</button>
}
</script>

Je moet nog wel even tekst in de link zetten, maar bij mij werkt het gewoon hoor.

Je moet nog wel even tekst in de link zetten, maar bij mij werkt het gewoon hoor.

Kan ik ook doen dat alleen de button er is, dus geen link?
En ik bedoel ook eigenlijk geen <button>, maar <input type="button">.

Wat wil je dan met de inhoud van het tekstvak doen?

ik wil gewoon die button als 'link' laten werken, maarja om het een beetje uit te leggen....

Ik ben bezig met een iPhone website waarbij ik deze zo iphone-achtig mogelijk probeer te maken... Ik probeer nu een online Phone.app te maken, daarvoor heb ik dit nodig. Ik heb het script al een beetje aangepast zodat er 'tel:' voor staat, zodat wanneer je op die button drukt, automatisch je gaat bellen :rolleyes:

Dus, kan je me nog helpen met van die link een button (<input> button) te maken? Bedankt! :D

Zo?

[JS]
<input type="text" id="input" value="" /><br /><input type="button" id="foo" value="Bel" />

alert(document.getElementById( 'input' ).value);
window.location = "tel:" + document.getElementById( 'input' ).value;
}

</script>
[/JS]

Zo?

[JS]
<input type="text" id="input" value="" /><br /><input type="button" id="foo" value="Bel" />

}

</script>
[/JS]

Sorry hoor, maar de link code werkt niet. Wat het probleem is, dat hij nu dit doet:
Code:
http://de-webpagina.com/tel:9043433
Hij zou dit moeten doen:
Code:
tel:9043433
dus... :D

Laatst bewerkt:
Heb je het wel op je iPhone geprobeerd? Bij mij werkt het namelijk gewoon.

Overigens kun je in dit geval van <input type="text" beter <input type="tel" maken.

Zo dus:

[JS]
<input type="tel" id="input" value="" /><br /><input type="button" id="foo" value="Bel" />

}

</script>
[/JS]

Laatst bewerkt:
Heb je het wel op je iPhone geprobeerd? Bij mij werkt het namelijk gewoon.

Overigens kun je in dit geval van <input type="text" beter <input type="tel" maken.

waar. ja ik heb het geprobeerd. hier nogmaals de complete code die ik heb gebruikt:

Code:
<form>
<input type="number" id="input" />
<input type="button" id="foo" value="Dial" />
</form>
    window.location = 'tel:' + document.getElementById('input').value;
  }
</script>

De error:

Pagina openen niet mogelijk. Safari kan de pagina niet openen, omdat het adres ongeldig is.
Als ik 'tel:' ervan verwijder word duidelijk wat het probleem is :D

Laatst bewerkt:
Ja, ook die doet het prima:

www.erikbooy.nl/test.php

Heb je geen verouderde firmware op je telefoon, dat het daardoor niet werkt?

Ik heb een iPod Touch :D maar daar zou het ook op moeten werken, dan zou het 'maak contact' moeten laten zien. Ik krijg dezelfde error op jou website. Het werkte wel met de eerste versie die je gaf, maarja ik wil graag die button :D En nee ik heb geen verouderde versie, ik heb 3.1.2 (ja 3.1.3 is uit maar dat maakt het verschil niet ;))

Laatst bewerkt:
Dan weet ik het niet, ik kan de fout hier niet reproduceren, heb net m'n iPod Touch weggegeven :p

Dan weet ik het niet, ik kan de fout hier niet reproduceren, heb net m'n iPod Touch weggegeven :p

zou je misschien een dezelfde code kunnen maken als de 1ste, maar dan met de button, bedankt :thumb: (die werkte namelijk wel goed)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan