Game PC voor crysis 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Ik weet dat de systeem eisen voor crysis 2 nog niet uit zijn maar ze zeker weten hoog.

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen nu zit ik aan het volgende te denken.

Moederbord: Asus P7P55D Prijs: € 145,00
Processor: Intel Core i7 860 Prijs: € 265,00
Geheugen: Kingston HyperX DDR3 1600MHz 4GB Kit CL9 Prijs: € 145,50
Videokaart: heb ik zelf nog een 4850 die wil ik gaan vervangen als ati de 5000 serie opnieuw heeft uitgebracht:P

verder zijn het gewoon de standaard dingetjes kast hdd dvd speler niet zo hele belangrijk.

nog wel 1 ding wat voor voeding moet ik nemen?

is dit een slimme combinatie? en als ik later een andere videokaart neem is de cpu dan niet de bottleneck? en zou dit systeem dan crysis 2 kunnen draaien. of zou het net zo zijn als met de eerste crysis dat het nog 2 á 3 jaar duurt voordat een normale pc crysis normaal kan afspelen?

kevin10

EDIT: het is ook de bedoeling dat het systeem wel weer een jaar of 2 á 3 meegaat zou dat hiermee wel gaan lukken?

Laatst bewerkt:
pc moet het aankunnen, behalve dan met die 4850.
Je CPU zal zeker geen bottleneck vormen.

Crisis Warhead was al een heeeeel stuk beter als crisis 1.
2 zal wel vergelijkbaar zijn.

maar je wacht met je graka wanneer ati de 5000 serie opnieuw heeft uitgebracht??
hoe bedoel je dat dan.

Voor een voeding neem je een A merk 600W-700W, meer als genoeg.

ik probeer het weer terug te vinden op hardware.info daar stond laatst een artikel over de 5000 serie dat die rond het 3de kwartaal opnieuw zou uitkomen ik post het nog wel als ik hem weer vind;)

ik had als voeding eentje van coolermaster gevonden de realpower m620 dat zou een hele goeie moeten zijn volgens de reviews.

hoe zit het eigenlijk met dat moederbord als ik daar een crossfire in zou doen is het dan wel 2 x 16 lanes of is het 16 en 4 x ? lastig als er 2 verschillende dingen op internet staan:P

EDIT: vreemd ik kan het nergens meer weervinden en ook niet in hun archief.

Laatst bewerkt:
De 6000 versie moet er als het goed is ook aankomen.
Maar ik zal dalijk even kijken of ik wat kan vinden van je mobo

ik ben net even alle borden van de p55 chip serie bijlangs geweest en die zijn allemaal 16x en 4x .

http://www.hardware.info/nl-NL/prod...ZiTmJfKZMg,bGlkaZiTmJfKZcg,bGlkaZiTmJfKaMg,!/

hier staan bij die 3 p55 borden allemaal 20 lanes voor de videokaart.
hebben alle p55 chipset moederbord dit?
zoja wat zou een goeie optie zijn ik ben verder niet bekent bij de andere moederbord fabrikanten ik ga zo even rondzoeken maar als iemand een goeie tip heeft :D

mvg,

kevin10

EDIT: ik nu pas dat ik een double post heb gedaan sorry daarvoor en ik zag nu pas de sticky van het samenstellen van nieuwe pc's nu ik dus mijn twijvels heb over het moederbord is het misschien handig om dat lijstje in te vullen.

Budget - rond de 800 euro mag meer zijn maar voor 800 kan je volgensmij redelijk wat aangezien ik me videokaart nog even blijf gebruiken
Doel - Gamen/Compilen/videobewerking. ik speel nu af en toe modern warfare 2 maar ik zit te wachten op de uitbreiding van gta 4 voor de pc en crysis 2 dus dat soort games wil ik erop spelen. Het compilen stelt niet veel voor het zijn geen enorme programma's die ik maak maar dat dat lekker vlot gaat vind ik wel een klein aandachtspuntje. Videobewerking af en toe eens een keer wat filmpjes bewerken met sony vegas en zijn het ook maar filmpjes van een paar min. met de i7 860 moet dat vast wel goedkomen.
Hoe belangrijk is stilte? - Enigzinsbelangrijk ik wil niet mijn geluid extra hoeven zetten om bij normaal gebruik(internetten enzo) de pc niet te horen.
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Ik zet het zelf inelkaar

Opties: Ik doe er verder geen speciale dingen mee ik heb een 5.1 geluidssetje en 2 schermen maar die kan je altijd wel aansluiten.
Besturingssysteem - Ik heb zelf windows 7 ultimate x64 liggen
Andere software? - Heb ik hier ook zelf liggen.
Randapparatuur - niet nodig ik heb alles wat randapparatuur betreft.

Laatst bewerkt:
Videokaart: heb ik zelf nog een 4850 die wil ik gaan vervangen als ati de 5000 serie opnieuw heeft uitgebracht:P

Ik denk dat je het over de HD5830 heb. Deze kaart komt inderdaad binnenkort uit en is dus weer een nieuwe in de hd5000 reeks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan