Pc start niet op na aansluiten van ext harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ccleaner heb ik op mijn pc,doe ik dagelijks.
Up Tuner?dat ken ik niet:o
ik zou vandaag of morgen eens mijn dataschijf defragmenteren en ik heb hier nog een cd rom liggen...namelijk:Motorola:-usb drivers,-installation assistent,-user guide,uninstall usb dr'iver,-contact information.

SB5100 series Surfboard cable modem installation CD-ROM.

heb eens vannacht gekeken op de packard bell websites om eventueel downloads te doen,die mij misschien van nut zijn...maarja ik durf niet echt,bang om mijn pc heel te doen flippen(:D) hé.

dit is mijn model: http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?

Laatst bewerkt:
ok,maar toch maar voor het zekerste vragen...verlies ik mijn documenten op mijn dataschijf met Tune Up?
indien ja,kopieer ik eerst mijn nodige bestanden naar externe harde schijf.
indien neen,begin ik direct eraan,wil kost wat kost proberen het probleem zelf oplossen.
ik kan zo tuurlijk naar de winkel gaan om hem te checken...maar dan leer ik niets bij hé:cool:.

heum ik dacht nu effkes zou er geen progje bestaan...die fouten opspoort op mijn pc?

Laatst bewerkt:
vergelijkbaar probleem van iemand anders:

-http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=278354

Packard bell staat btw ook niet bekend om zijn oo zo goede producten, dus het kan ook aan PB liggen

ok,maar toch maar voor het zekerste vragen...verlies ik mijn documenten op mijn dataschijf met Tune Up?
indien ja,kopieer ik eerst mijn nodige bestanden naar externe harde schijf.
indien neen,begin ik direct eraan,wil kost wat kost proberen het probleem zelf oplossen.
ik kan zo tuurlijk naar de winkel gaan om hem te checken...maar dan leer ik niets bij hé:cool:.

heum ik dacht nu effkes zou er geen progje bestaan...die fouten opspoort op mijn pc?

Dat doet Tune up.
Die loopt je Harddisk door,en herstelt de fouten.
Doe maar.
Draaien Wij elke 3 dagen.

ok TuneUp is uitgevoerd(razendvlug programmake moet ik wel zeggen).

-systeem onderhouden:automatisch(om de 3 dagen).
-prestaties verbeteren:vul het profiel over het gebruik van uw pc in om aanbevelingen te ontvangen voor de optimalisatie.
-problemen oplossen:opgelet!!!er zijn 2 problemen gevonden:
1.mogelijke zwakke toegangspunten voor hackers:mad::de netwerkbescherming voor synaanvallen is uitgeschakeld.
2.het systeemstation lokaal station C:is nog nooit op fouten in het bestandsysteem gecontroleerd.(zo lost u het probleem op:controleer het station met tuneup disk doctor op)....nu voer ik het programma uit( tuneup disk dokter dus:cool:)....controleresultaten:windows moet opnieuw worden opgestart.

Met tune up 1 click. doe ik het elke dag.
Om te controleren.

Bekijk nu maar wat hij doet.

Warander eerst en vooral enorm bedankt voor je vlugge antwoorden:thumb:
ja TuneUp 1 klik onderhoud...my god:eek:(lol).

-register opruimen:710 problemen gevonden(haha, zoveellllll):shocked:
-register defragmenteren:optimalisatie niet vereist
-defecte koppelingen verwijderen: 303 problemen gevonden:shocked:
-geheugenruimte winnen:optimalisatie niet vereist
-systeemstart en uitschakelen optimaliseren:3 aanbevelingen gevonden
-harde schijf defragmenteren:1 harde schijf sterk gefragmenteerd.

is wel duidelijk nederlands?voor mij is het allemaal chinees:D:D:D

wat is de volgende stap Warander?

tja dit waarschijnlijk uitstekend programmake(Tune up,zou ik het houden dit programma?:rolleyes:)...heeft niet geholpen:confused:.

ik heb zopas op de packard bell website gekeken en tot mijn grote verbazing:eek:,staat dit hier vermeld...is toch niet meer normaal toch!!!!:mad::mad::mad:

Waarom loopt mijn systeem vast tijdens het opstarten als een USB-apparaat wordt aangesloten?

Situation

Het systeem loopt maximaal 20 minuten vast tijdens het opstarten als een massa-opslag apparaat, bijvoorbeeld een flash media-lezer, een digitale camera, een geheugenpen of een USB-printer wordt aangesloten.

Details

Het probleem wordt gedeeltelijk veroorzaakt omdat het systeem probeert op te starten vanaf het USB-apparaat;Dat mislukt, omdat er meestal geen startbare gegevens zijn opgeslagen op het apparaat. Ook zijn er veel USB-apparaten op de markt die zijn niet 100% compatibel zijn met de standaard, eenvoudigweg omdat de USB-specificatie ruimte laat voor veel variatie in parameters die hardware-ontwerp gerelateerd zijn.

Solution

Er is geen definitieve oplossing om opstartproblemen op te lossen die het gevolg zijn van USB-apparaten. U kunt echter een aantal dingen doen die werken voor een groot deel van de opstartproblemen:
Update uw systemen-BIOS naar de nieuwste versie. In veel gevallen biedt de nieuwste Systeem-BIOS verbeteringen om specifieke USB-compatibiliteitproblemen op te lossen.
Controleer of er een firmware-update beschikbaar is voor het USB-apparaat. Sommige leveranciers van USB-apparaten zorgen voor firmware updates om het product te verbeteren, maar een firmware-update kan best ook het probleem zoals hierboven beschreven oplossen.
Sluit het apparaat dat de problemen maakt aan op een andere USB-connector. Bijvoorbeeld, als uw USB-apparaat voor massaopslag wordt aangesloten op het voorpaneel van uw computer, probeer het dan aan te sluiten op de USB-connector op de achterkant van de pc. Meestal gebruiken de USB-connectors op de voor- en achterkant op een systeem verschillende USB-basishubs.
Als het USB-apparaat een aan/uitschakelaar heeft, schakel het dan aan nadat u Windows hebt gestart.

Tja,zo zie je maar.
De oplossing dichter dan je denkt.
Opgelost nu?

Tune up,moet je alleen de 1 click doen.
En wat hij vind herstellen.klaar.

opgelost?neen warander hé:(
hij start nog steeds niet op met de usb kabels in.:mad:

de informatie die ik gezocht heb op packard bell was nadien geplaatst.

Toch vreemd.
Bij mij start hij ook gelijk mee op.
Dan toch gelijk in C!

De oplossingen van Packerd Bell wel al geprobeerd?

- andere USB poort
- kijken in het BIOS of de externe schijf als opstart schijf staat vermeld staat.
- Bios update (kan een risico geven als dit niet goed gaat)

Deze onderwerpen zijn al eerder in deze post aan de orde geweest, maar ik kon niet terug vinden of het ook daadwerkelijk uitgevoerd is.
Vandaar nog deze vraag.

mvg Leo

Leofact:veranderd van usb poort?ja,bios update?neen,durf ik niet uitvoeren(de risico's),bios(setup- F2 knop) vermeld dit:

F2 Bios setup:

Ambios (c) 2004 america megatrends inc.
915 p/9 neo 2 A7069Ip4 V.3 01/20/05
inte(r) pentium (r) 4 cpu 2.93 GHZ ,speed : 133 x 22=2933 mhz
ddr speed=400 mhz,single-channel.
504mb ok setup...
auto-detecting pri master...IDE hard disk: st316002323 AS 8.12(hoofdletters)
auto-detecting sec master...atapi cdrom: nec dvd-rw nd-3520a1.0l
auto detecting usb mass storage devices..
device#01

misschien help dit iets?

eigenschappen voor lokaal station C:
hardware:st316002323 AS (hoofdfletters)
eigenschappen voor externe harde schijf
hardware: packard bell usb carbon device(als dit in mijn bios zou moeten vermeld staan, is het antwoord Neen).

nota;:ben ik niet te lastig met mijn vragen over dit probleem?
indien ja,sorry...maar ik zou het willen oplossen,indien jullie het niet vinden...ga ik naar de winkel gaan hoor begin volgende maand(pas volgende maand,daar ik deze maand wat krap zit in mijn budget...nogal wat betalingen,mijn zoon wordt 18 jaar...betekent dus geld uitgeven:D:D:D).

Dit forum is bedoelt voor vragen, dus dat is geen enkel probleem.
Wat anders is, dat je beter een eigen topic had kunnen openen. Deze is nu zo lang, dat het overzicht weg is.
Dat is echter meer iets voor als je ooit een nieuwe vraag hebt.

Klopt het dat je pc ook een packerd bell is?
En zo ja, welk type precies?

Overigens verstandig om bij twijfel geen BIOS update te doen.
Heb je misschien iemand in je kennissen kring die dit kan?

Laatst bewerkt:
Jammer geen handleidng op de site.
of althans, ik kan deze niet vinden.

Het moederbord is van MSI.
Voor hun BIOS kun je opstart volgorde als volgt aanpassen

Ga naar Advanced Bios featueres > boot sequenze
Zet daar de harddik boot priority op C:
En first bootdevice op harddisk
Zet Boot from other device op disabled.

Helaas kan niet met zekerheid zeggen of dit ook zichtbaar is in de PB versie.
Soms staat daar bij het opstarten onder in beeld een melding
b.v F2 enter BIOS F11 for boot sequenze (of een deregelijke strekking)'
Druk in dat geval de tweerde toets en pas daar de opstart voglorde.
Zie ook het screenshot in de bijlage

Wat de BIOS betreft is er inderdaad een nieuwere versie, maar het is niet zeker of dat je probleem oplost.

Bijlagen

• BIOS.jpg
    BIOS.jpg
    53,7 KB · Weergaven: 48
dank voor je hulp hoor;),maar het is allemaal chinees die pc taaltje voor mij:(...en ik krijg er langzaam een punthoofd van:confused:.

kon ik hier maar foto's nemen van mijn bios ofzo hé:confused:(maar ik merk dat je een http moet hebben daarvoor)

misschien helpt je dit????

Boot:
removable drive:
1st drive usb:generic usb
2st drive usb:generic usb
3th drive:generic usb
4th drive:generic usb

hard disk drive
1st drive[hdd:pm-st31600]

cd/dvd drives

1st drive[cd/dvd:sm-sm-hl-d]
2nd drive[cd/dvd:ss-nec]

1st boot device
options:
usb:generic usb storage-smc 500
cd/dvd:sm-hl-dt-stdvd-rom gdr81
hdd:pm-st3160023as
network:realtek boot agent
disabled

2de en 3de boot device zijn de dezelfde options.

boot from other device options: yes or no(alleen deze keuzes dus)

er moet wel iets mis zijn in mijn bios denk ik,want ik heb eens iets veranderd erin(herinner ik mij nu)...maar waarom weet ik niet meer:o

kan ik een bios recovery doen ofzo,indien bovenstaande nog niet helpt?

dank u voor de hulp,maar ik ben helaas een groentje op pc gebied:o...mijn excuses hiervoor:(,dat het allemaal zolang duurt:(

toch bedank dat jullie de moeite doen om mij te helpen:thumb::thumb::thumb:;)

Bij first bootdevice zou hddm-st3160023as
moeten staan en iig niet de usb generic storage.

PS zolang jij vraagt gaan we door met antwoorden:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan