Hulp gevraagd: Terecht of onterecht geclassifiseerd als virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lion31cybershot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Omdat ik al eens een virusaanval heb meegemaakt die mijn hele toenmalige pc naar de ***** hielp en bijna al mijn kostbare bestanden koste ben ik nu wat fanatieker wat bescherming betreft.

ik maak nu gebruik van een betaalde versie van Hit-man pro. op zich ben ik best redelijk tevreden maar ik heb onlangs ook wel gehoord dat dit programma bij abuis wel eens verkeerde dingen verwijderd die feitelijk bestandsdelen zijn van het systeem.

Nu heeft dit programma onlangs 2 bestanden in Quarantaine geplaats die door mijn overige virusscanners niet werd gedetecteerd.

De een word aangemerkt als Trojan: svdhost.exe, en de ander als Rootkit: atapi.sys en komt uit C/ windows/ system31/drivers. vooral over de laatste heb ik zo mijn twijfels en daarom heb ik het wel in quarantaine maar nog niet definitief verwijderd uit angst dat mijn computer dan gebreken gaat vertonen.

Dat is tot nu toe niet het geval maar wel is in de map C:\system32 de map DRVSTORE om een of andere reden blauw gekleurd. Ik draai op Windows 7.

Als iemand me kan helpen met tips of advies of me wat wijzer kan maken, graag.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Beide bestanden worden wel eens gebruikt als spyware, in de mappen die jij ook beschreef. Dit hoeft echter geen spyware te zijn! Het gedrag van de bestanden zullen dus moeten worden geanalyseerd. Ik ben er echter niet zeker van of HitmanPro dit goed doet.

Dat de map blauw is, kan kloppen. Dit betekend dat de map recentelijk niet is gebruikt.
Rootkits hoeven ook niet altijd slecht te zijn. Sterker nog, sommige rootkits zijn noodzakelijk voor sommige programma's of drivers.

Ik raad je aan om te scannen met antivirussoftware.

Groetjes,
Donkade

Hit-man pro is sowieso niet geschikt als virus-scanner, want dat is het helemaal niet.

Leuk om tegen spyware te scannen en zelsf darabij gedraagt Hitman pro zich dubieus...

Goed. ik heb de volgende virusscanners er over heen gejaagd alvorens deze bestanden door hitman pro in quarantaine te laten plaatsen. Avira, super-antispyware en ad-aware.

Deze hadden niets aangegeven. de genoemde bestanden zijn nu een week in quarantaine en mijn pc gedraagd zich vooralsnog goed.

Dan vermoed ik dat het ten onrechte is geclassificeerd als virus. Ik persoonlijk vind HitmanPro handig wanneer je zeker weet dat je besmet bent, maar verder doet het niet veel goeds.

Groetjes,
Donkade

Dan vermoed ik dat het ten onrechte is geclassificeerd als virus. Ik persoonlijk vind HitmanPro handig wanneer je zeker weet dat je besmet bent, maar verder doet het niet veel goeds.

Groetjes,
Donkade

Zelf dan niet.....

Want het komt meer dan regelmatig voor, dat Hitman pro bestanden verwijderd, die niet verwijderd moeten worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan