• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 probleem met automatisch doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jps001

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Hallo,

Ik heb een probleem met snel invoeren van gegevens,

Voorbeeld:

in een cel staat: Audi 80
Als ik de cel selecteer en dubbelklik op het kleine zwarte vierkantje vult hij vanzelf in de onderstaande lege cellen de gegevens in,
Maar dan doet hij niet kopiëren maar hij telt er steeds 1 bij op.
Audi 80
Audi 81
Audi 82
Enz..

Dan moet je dus op opties voor automatisch doorvoeren klikken en kiezen voor "gegevens kopiëren"
Geen punt maar als ik de volgende cel ga doen (bijv Alfa 147) dan moet ik weer aangeven "gegevens kopiëren"hij onthoud dus niet mijn voorkeur.

Kan ik dit ergens aangeven dat ik altijd "gegevens kopiëren" wil doen?

BVD,

Jasper

Ik snap het probleem niet echt. Dit doet zich toch voor in alle versies van excel.
Gewoon Ctrl-C en Ctrl-V werkt toch perfect.

Cobbe

jps001,

Als je onder aan het tabblad Start kijk staat er Plakken en opmaak kopieren schaartje.
Helemaal onderaan staat er Klembord met rechts een pijltje.
Als je op dit pijltje klikt komt het klembord voor de dag.
Wat je nu wil kopieren komt op het klembord en kun je als je een cel seleteer, klikken op het geen je daar wil hebben uit het klembord.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb. (is vaak het moeilijks)

Misschien kun je er wat mee?

Je kan ook via Excel-Opties de knop Doorvoeren in het lint plaatsen.
Dan heb je de keuzes direct bij de hand.

Cobbe

Ik zal het probleem even met plaatjes duidelijk maken wellicht dat ik het verkeerd omschrijf :)

CTRL-C en CTRL-V werkt wel maar dan moet ik steeds de juiste cellen selecteren en met gebruik van het zwarte vierkantje vult hij zelf de onderstaande lege cellen op.

[smallimg]http://lh5.ggpht.com/_lE214in7Wko/S5-6bGldZLI/AAAAAAAACpQ/sgB5M-X6LqI/Voorbeeld_1.jpg[/smallimg]

[smallimg]http://lh6.ggpht.com/_lE214in7Wko/S5-6faXViII/AAAAAAAACpU/eoHhpiPkaaU/Voorbeeld_2.jpg[/smallimg]

[smallimg]http://lh3.ggpht.com/_lE214in7Wko/S5-6gipRE6I/AAAAAAAACpY/RmdZr8y99xw/Voorbeeld_3.jpg[/smallimg]

[smallimg]http://lh6.ggpht.com/_lE214in7Wko/S5-6hmKEBCI/AAAAAAAACpc/IACdbhgFNyM/Voorbeeld_4.jpg[/smallimg]

Hoop dat jullie een oplossing hebben want ik moet nog een hoop van deze files bewerken :D

Wederom BVD,

Jasper

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt het oplossen met een macro achter een knop.

Code:
Sub Uitvullen()
    Dim start As Range
    Dim eind As Range
    Set start = ActiveCell
    ActiveCell.Copy
    Set eind = start.End(xlDown)
    Set eind = eind.Offset(-1, 0)
    Range(start, eind).PasteSpecial xlPasteAll
End Sub

Je selecteert de eerste cel en drukt de knop. et voila
Is dus niet kolomafhankelijk, dus werkt in elke kolom.
Let op met de laatste cel, zorg dat je een einde plaatst.

Cobbe

Nou Macro wil me niet lukken,

Heb wel een andere oplossing:

Ik heb nl. ook OpenOffice op mijn PC staan en dacht laat ik het eens proberen en ja hoor,
Selecteer een cel en sleep het zwarte vierkantje naar beneden en hij hoogt geen getallen op :thumb:

Helaas wil het zo simpel niet werken in Excel wat ik over het algemeen een fijner programma vind om mee te werken.

Thanks voor alle hulp,

Mocht iemand toch nog de oplossing weten dat Excel niet de getallen ophoogt dan hoor ik dat heeeel graag.

Groet,

Jasper

Ik wil mij niet opdringen hé maar die macro werkt toch perfect.
Je selecteert de onderste cel van je reeks en runt de macro en alles wordt opgevuld tot de eerst volgend gevulde cel..

Cobbe

Wat ik meestal doe niet 1 cel maar 2 cellen doorvoeren.
Dus 2 keer Audi 80 onder elkaar invullen. Beide selecteren en doorvoeren.

Ik wil mij niet opdringen hé maar die macro werkt toch perfect.
Je selecteert de onderste cel van je reeks en runt de macro en alles wordt opgevuld tot de eerst volgend gevulde cel..

Cobbe

Het zal ook zeker niet aan de Macro liggen :o
Maar aan mijn kunnen ik ben al eens eerder bezig geweest met Macro's en dat lukte me ook niet.

@lecxe Als ik iedere keer eerst 2 onder elkaar moet zetten ben ik nog niks sneller als dubbelklik op het vierkantje en dan op "opties voor automatisch doorvoeren" klikken en "Cellen kopiëren" selecteren.

Blijf het stom vinden dat je die voorkeur's keuze niet kan instellen.

Probeer maar te helpen nietwaar.:p

Succes, Cobbe

Oke bedankt voor deze uitleg,

Echter nu het volgende.
Als ik de macro uitvoer krijg ik de volgende fout:

Fout 28 tijdens uitvoering:

Onvoldoende stackruimte

FF googelen en hij zou dus in een loop komen of zo als ik het goed begrijp.
Ik ben zo te merken echt een Newbie met Excel.
Wist ik veel dat je er zoveel meer me kan dan knippen en plakken :shocked:

Plaatjes aangepast, forum layout werd naar de knoppen geholpen. Een volgende keer kleiner plaatjes plaatsen a.u.b.

Maar wat me nu wel opvalt is al s ik in dat bestand in een willekeurige cel een getal neer zet en dan die met het zwarte vierkantje naar beneden uittrek dan blijft een 2 een 2.
Doe ik dat zelfde in een nieuwe excel dan word de 2 een 3 en 4 en 5 enz..

Het moet er dus toch in zitten.

Maar het mooiste zou idd zijn dat ik 1x op een knop druk en dat me hele bestand dan klaar is.

Echt geweldig dat het moet kunnen ik heb al zo veel ueren zitten knippen en plakken in excel bestanden.

Hoop dat het gaat werken dan ben ik je eeuwig dankbaar :thumb:

Wil eventueel de file ook wel uploaden of mailen ??

Plaatjes aangepast, forum layout werd naar de knoppen geholpen. Een volgende keer kleiner plaatjes plaatsen a.u.b.

Sorry,

had ze groot gehouden omdat anders de rode tekst niet leesbaar zou zijn :o
Dacht dat ze zelf wel zouden resizen (ben ik op andere fora gewend nl. )

Heb je het nu al eens geprobeerd door de CTRL toets vast te houden en ondertussen door te voeren? Misschien werkt dit alleen bij mij?

Heb je het nu al eens geprobeerd door de CTRL toets vast te houden en ondertussen door te voeren? Misschien werkt dit alleen bij mij?

Helaas als ik op CTRL druk (en ingedrukt hou) en dan dubbelklik op het zwarte vierkantje van de cel die naar beneden doorgevoerd moet worden gebeurt er dit:
Nissan Silvia/180SX/200SX/240SX S13 S14 S15 88- 02
Nissan Silvia/180SX/200SX/240SX S13 S14 S15 88- 03
Nissan Silvia/180SX/200SX/240SX S13 S14 S15 88- 04
Nissan Silvia/180SX/200SX/240SX S13 S14 S15 88- 05
Nissan Silvia/180SX/200SX/240SX S13 S14 S15 88- 06
Enz..

Maar Cobbe heeft mij uitstekend geholpen.
Zodra ik weet hoe dan zal ik het posten (of Cobbe) zodat andere mensen het ook kunnen gebruiken.
Met de eerder geposte Macro krijg ik een fout (als ik hem uitvoer)

Cobbe ook hier wil ik het melden,

Super bedankt :thumb: :thumb:

MVG,

Jasper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan