Desktop PC + scherm/Laptop €900

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stephan W

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Over iets meer dan een maand mag ik een nieuwe pc uitzoeken (weliswaar moet ik een deel zelf betalen).
Maar... ik zit te twijfelen of ik een desktop pc of laptop moet halen, want ik wil graag ook beneden of buiten kunnen computeren, maar een laptop heeft wel wat nadelen.
Een laptop gaat sneller kapot, je kunt geen hardware upgraden en je krijgt in vergelijking met een desktop pc minder voor je geld.
Nouja.. ik zal eerst wel even mijn eisen vertellen.

Budget: Maximaal €900
Doel: Ik wil graag jaren lang de nieuwste versies van Football Manager, FIFA en PES kunnen spelen. Ook wil ik GTA 4 en wat nieuwe racespellen kunnen spelen, maar van die echte zware games hoef ik niet. De pc moet ook regelmatig een nacht aan staan om te downloaden. Ik wil graag veel dingen tegelijk doen (bv. Football Manager + Internet met veel tabbladen + MSN + muziek luisteren + downloaden + Word). De pc moet ook héél wat jaren mee kunnen gaan (en dan nog steeds snel zijn).
Hoe belangrijk is stilte?: Belangrijk, want hij staat in mn slaapkamer.
Assemblage: Door de winkel.
Besturingssysteem: Windows 7 is toch het beste om te nemen?
Hardeschijf: 1TB
Randapparatuur: Als het een desktop pc wordt moet er nog een beeldscherm bij.

Wat raden jullie mij aan?

Laatst bewerkt:
Gezien het doel van je aanschaf moet je dus GEEN laptop nemen, maar een desktop.

Een laptop in gewoonweg niet gemaakt om te gamen, multitasken, hele dagen/nachten aan te staan etc. etc.

En wat in het vorige bericht staat over onbetrouwbare internet-winkels:

Complete onzin, op sites als Alternate, Azerty, 4Launch etc. kun je prima, vertrouwd en voor een redelijke prijs een uitstekende pc kopen!

Laatst bewerkt:
Gezien het doel van je aanschaf moet je dus GEEN laptop nemen, maar een desktop.

Een laptop in gewoonweg niet gemaakt om te gamen, multitasken, hele dagen/nachten aan te staan etc. etc.

Heb je gelijk in, laptops zijn sowieso instabieler. Maar als je ook in de tuin/beneden wil gamen... Maar ja, delktops zijn wel beter inderdaad.

Ik ben niet van plan om echt te gamen hoor.
Gewoon spellen zoals Football Manager, Fifa, Pes, GTA 4 en wat racespellen.

Maar ik heb €900 voor een laptop te besteden dan, daar is toch wel een goede van te koop (met mijn eisen)?

Laatst bewerkt:
Ik ben niet van plan om echt te gamen hoor.
Gewoon spellen zoals Football Manager, Fifa, Pes, GTA 4 en wat racespellen.

Maar ik heb €900 voor een laptop te besteden dan, daar is toch wel een goede van te koop (met mijn eisen)?

Niet echt nee.......

Hmm.. oke dat is balen, dan maar een desktop pc.
Kan iemand er een samenstellen voor mij? :o

ik kan dat wel opzoeken en laten samenstellen door 4Launch. als je wil kan ik er een goed beeldscherm, toetsenbord, enz. bijdoen.

ps: vind je dit een leuke kast? http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-076933

eventjes systeempje samengesteld, is iets minder dan 850 euro, maar kan je goed mee multitasken, is stil en kan je zeker GTA IV op medium mee (misschien zelfs sommige dingen op high). als je de kast niet mooi vind, kan ik ook een andere zoeken voor je. (dan kan ik misschien nog op 800 euro of lager raken in prijskaartje. Hier kan je het systeempje vinden. Er zit een Iiyama 22" scherm bij, Windows 7 Home Premium, ...
als je zelf je windows 7 niet wil installeren komt er nog eens 29 euro bij, Hier te vinden ...

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het helpen :)

Die kast vind ik niet echt mooi, kan ook wel iets goedkoper.
En het scherm mag wel iets kleiner en dus ook wat goedkoper.
Zo bespaar ik weer iets en dat kun je dan weer stoppen in nog wat betere hardware?

hehe dit is echt al top van de top hoor! (zeer) goede grafische kaart (geen topsuperkaart), (bijna) topprocessor (staat gelijk aan een Intel i7), zeer goed moederbord (zeer goede kwaliteit!), 1TB hardeschijf (zoals je vroeg), ...

andere kast zal ik eventjes vlug voor kijken!
vind je deze leuk?

Anders deze kast? deze is wel iets kleiner (deze is mini tower, andere is midi tower)

ps: moet de winkel ook de windows installeren of kan je dit zelf doen (is maar uurtje werk, maximum), de winkel dit laten doen kost wel 29 euro extra (ik weet het, veel te veel, maar het samenstellen en controleren van alles doen ze wel goed(koop))

met de kast van bij de eerste link, een kleiner Samsung scherm (20" breedbeeld) en geen windows installatie door de winkel kom je op perfect 800 euro.

Laatst bewerkt:
Haha oke, ik heb er niet veel verstand van :p

Die kasten zijn trouwens net wat saai, nog een andere suggestie(s)?
En waaraan moet het scherm voldoen?

Windows installeer ik zelf wel, zal toch niet veel moeilijker zijn dat XP :p

installeren van windows 7 is zelfs nog makkelijker XD

en saaie kast? ok, ik zoek wel een leuke, die kosten wel redelijk wat meer ... (de kasten die ik laatst toonde kosten 31 en 33 euro, andere leuke eerder rond 60 tot 100 euro

wat denk je van deze?
als je deze niet echt leuk vind: kijk hier eens even zelf, want ik kan hetgene wat jij "leuk" vind niet echt goed inschatten ^^

Laatst bewerkt:
Moet ik nog ergens op letten bij zo'n kast?
En waar moet ik precies op letten bij een scherm?

scherm: moet je letten op contrast, reactiesnelheid en maximum resolutie. ook letten op merk, glanzend of mat oppervlak (rond het scherm en het scherm zelf, best mat schermoppervlak ivm weerspiegeling)

kast: genoeg venstillatoropeningen (hoe groter, hoe stiller) -> vooraan, zijkant en zijkant, MiniATX moet erin kunnen (afgekort als mATX of µATX), best schroefloos design, ...

simpel gezegd: post hier ee link naar de kast/het scherm, ik kijk wel of die goed is ^^

je kunt bijvoorbeeld voor een dell 580 gaan http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thu...x?refid=inspiron-580&s=dhs&cs=nldhs1&ref=dthp maar omdat je er nog een beeldscherm bij wilt wordt het laaste paket krap.

of je koopt deze dell http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thu...?refid=studio-xps-8100&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn dan kun je ook het 800 pakket nemen. maar zit geen beeldscherm bij en je moet er nog verzendkosten bijrekenen.

beeldschermen zijn der zat. (wel via de webshop kopen niet toevoegen is veel duurder).ik heb deze groot genoeg http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&sku=213214 in combinatie met een 580 680 paket is het een hele goede compter plus een toetsenbord en muis

plus je kunt hem nog uitbreiden naar een pakket voor 740 extra .

• 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3-geheugen [4 x 2.048]
• Dell Wireless 1525 802.11n PCIe-netwerkkaart dus je krijgt twee g extra werkgeheugen.

groetjes ed

Laatst bewerkt:
@ ed, ben jij soms een Dell verkoper? iedereen zou toch wel moeten weten dat als je zelf iets smaenstelt, dat dit goedkoper is, zelfs als alle onderdelen goede kwaliteit zijn. (Dell gebruikt soms enkele onderdelen van slechte/minder goede kwaliteit, bv DVD writers, bekabeling, voeding, koeling, ...

Kan iemand een laptop voor mij zoeken die aan mijn eisen voldoet en maximaal €900 kost? :o
Want ik wil toch liever een laptop.

EDIT: ik zet het wel hier neer

Budget: Maximaal €900
Doel: Ik wil graag jaren lang de nieuwste versies van Football Manager, FIFA en PES kunnen spelen. Ook wil ik GTA 4 en wat nieuwe racespellen kunnen spelen, maar van die echte zware games hoef ik niet met hoge instellingen te spelen. De laptop moet ook regelmatig een nacht aan staan om te downloaden. Ik wil graag veel dingen tegelijk doen (bv. Football Manager + Internet met veel tabbladen + MSN + muziek luisteren + downloaden + Word). De pc moet ook héél wat jaren mee kunnen gaan (en dan nog steeds snel zijn).
Hoe belangrijk is stilte?: Zeer belangrijk.
Besturingssysteem: Windows 7.
Hardeschijf: Zo veel mogelijk, het liefst zo'n 1TB.

Laatst bewerkt:
Dit gaat niet lukken met een budget van €900,- Voor 900 euro heb je een laptop die snel is, kan multitasken, maar helaas geen games kan spelen die vanaf 2009 op de markt zijn gekomen. Die krengen hebben gewoon een dikke desktop nodig om een beetje een fatsoenlijke framerate te krijgen. Ik raad je aan om gewoon een desktop te kopen als je wilt gamen, en koop dan desnoods over een tijdje een klein netbookje voor in de tuin.

(in de tuin kan je toch niet chill gamen ivm de zon)

Maarten

@ hierboven: desktopje van 700 euro (zelf samengesteld) + netbookje van 200 euro = 900 euro = budget ^^

back ontopic: echt multitasken op een laptop is niet echt goed mogelijk. beste wat je voor elkaar zou kunnen krijgen is Word, internet en chat.
ik raad je toch een desktop aan ...

Laatst bewerkt:
Tja met een laptop kan je in principe best Word, Excel, Internet, MSN, Itunes, Utorrent (of ander p2p downloadprogramma), eenvoudige game (warcraft 3) en sopcast (streaming player voor bijv. illegaal eredivisie live) kunnen afspelen. Dat kan mijn Sony Vaio VGN-NS38E a la €600,- ook....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan