Wie wilt ze computer stuk sneller?

Status
Niet open voor verdere reacties.

radiorm

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2010
Hallo,
Ik heb vandaag iemand ze computer een stuk sneller gemaakt via teamvieuwer.
Dit was zeer leuk :D niet alleen voor mij maar ook voor hem zijn computer is een stuk sneller.
En omdat ik het zelf ook wel leuk vond om te doen, was mijn vraag is hier iemand met een beetje een sloome computer?

Het liefst XP
vista kan ook maar daar heb ik iets minder verstand van.
Wie het wilt moet het maar even zeggen.
Ik gebruik hett programma teamvieuwer.

Misschien wel handig om te vertellen WAT je precies doet dan. Dan kunnen we beoordelen of dat wel de moeite waard is of niet...

Ik probeer sowieso zo weinig mogelijke bestanden te verwijderen.
Ik verander een paar instellingen.
In taak beheer

ctrl alt delete en dan beeld bijwerk snelheid en dan op hoog
voor vista ctrl alt delete en dan op taak beheer klikken.

Defragmenteren
Beetje schoon maken
Register veilig opruimen
register defragmenteren
spyware scannen virussen rootkit malware enz.
als je 2 schijven heb zelfde capaciteit waarde invullen voor allebei de schijven .

Er zijn een hoop mensen die ik ken die hun computer nooit bij houden.
En dan kijk je in hun specs van hun computer en dan denk OMG hoe krijg je zo ding zo sloom..

voor die mensen is dit best handig als je het zelf niet weet.
of als je de moeite er niet voor doet.

Wat bedoel je hier precies mee:

In taak beheer

als je 2 schijven heb zelfde capaciteit waarde invullen voor allebei de schijven .

Als je in taakbeheer ( CTRL + ALT + DELETE ) naar Beeld gaat.
En dan naar Bijwerksnelheid en dan op hoog zet.
Dat laden je programma's soms iets sneller en het kan geen kwaad.

Als je in taakbeheer ( CTRL + ALT + DELETE ) naar Beeld gaat.
En dan naar Bijwerksnelheid en dan op hoog zet.
Dat laden je programma's soms iets sneller en het kan geen kwaad.

Dacht het niet.......

Dit beinvloed ALLEEN de weergave van het schermpje van Taakbeheer!!!

Wat wat bedoel je met het verhaal over die meerdere harde schijven???

En die als je naar start gaat Rechtermuisknop op deze computer en dan eigenschappen.
en dan geavanceerd,
En dan bij presentatie's instellingen drukken.
en dan weer geavanceerd en dan wijzigen en dan zie je schijf C en D of je moet alleen schijf C hebben dan kan het niet.
en dan vul je bij C het zelfde in als D zo dat je geen wissel bestand heb.
en
en
en
Haha :D

Dacht het niet.......

Dit beinvloed ALLEEN de weergave van het schermpje van Taakbeheer!!!

Wat wat bedoel je met het verhaal over die meerdere harde schijven???

Oke :D laat ik dat weg ^^

maar dit: Defragmenteren
Beetje schoon maken
Register veilig opruimen
register defragmenteren
Heef best veel invloed. :D

Om eerlijk te zijn... Dat kan zelfs mijn vader zelf nog wel doen..

Maar goed.. Register defragmenteren?

Ik zal ook maar geen gebruik maken van deze diensten...

Zo gek is dat toch niet. Net zoals je harde schijf kunnen ook bestanden in je register gefragmenteerd raken. Met bijvoorbeeld nt registry optimizer kun je deze defragmenteren

Oke :D laat ik dat weg ^^

maar dit: Defragmenteren

Is hedendaags overbodig, systeem opschonen met Ccleaner is genoeg.

Beetje schoon maken

Wat versta je hieronder? Desktop leeggooien?

Register veilig opruimen
register defragmenteren

Veilig opruimen.. Leg 's uit hoe? En wat is het verschil tussen 'opruimen' en 'defragmenteren'?

Dat word automatisch al gedaan als je een virusscanner gebruikt:

4be0050e37ce1-Untitled.png

Heef best veel invloed. :D

Nee?

Zo gek is dat toch niet. Net zoals je harde schijf kunnen ook bestanden in je register gefragmenteerd raken. Met bijvoorbeeld nt registry optimizer kun je deze defragmenteren

Tussen opruimen en defragmenteren zit vrij weinig verschil. Voor zo ver ik weet, zijn er talloze programma's die zeggen dat ze het register opruimen. Maar ook zie je mensen op het forum verschijnen met problemen die veroorzaakt zijn, door een programma die het register opgeruimt heeft. Ccleaner heeft hier ook een functie voor. Wat eigenlijk al wel genoeg is. Bovendien, door het register op te ruimen, merk je vrij vaak geen snelheids verschil.

Laatst bewerkt:
nou ik snap niet dat radiorm er snelheid winst mee krijgt
ik hou ook alles schoon met ik weet niet wat voor proggies,maar snelheid winst???NEEE

dus er word hier drukte gemaakt om niks
dit wou ik ff kwijt:d:P

Defragmenteren is iets heel anders dan opschonen met ccleaner bijvoorbeeld?
en superantispyaware en maleware byte's vind veel meer van avg..
Als je bijvoorbeeld een boek heb en alle bladzijdes zitten op de verkeerde plek dan is het moelijk lezen het duurt lang voordat je alles goed heb.

je programma's werken beter als alle programma's op de goede plek staan.
door te defragmenteren
bijvoorbeeld met smartdefrag
en ccleaner ruimt die bestanden op en zet ze niet op de goede plek.

en superanti en malware anti bytes vinden veel meer dingen als avg.

en ik bedoel met veilig register op ruimen net met een flut programmatje zoals uniblue of hoe het ook heet maar met bijvoorbeeld
ccleaner en daarna met nt regoptimizer defragmenteren.

en alles bij elkaar krijg je een groote snelheid winst als je dit allemaal bij elkaar nooit doe.
en zelfs met de proefperiode van tuneup untilities krijg je veel snelheid winst.

Ik probeer sowieso zo weinig mogelijke bestanden te verwijderen.
Welke?
In taak beheer
Wat?

Wordt daar de pc sneller van???? Dacht het niet..

??

En die als je naar start gaat Rechtermuisknop op deze computer en dan eigenschappen.
en dan geavanceerd,
En dan bij presentatie's instellingen drukken.
en dan weer geavanceerd en dan wijzigen en dan zie je schijf C en D of je moet alleen schijf C hebben dan kan het niet.
en dan vul je bij C het zelfde in als D zo dat je geen wissel bestand heb.
Hiermee verdeel je het wisselbestand over twee schijven/partities. Dat kan je systeem zelfs vertragen.

Dat kan zinnig zijn ja.

Defragmenteren
Is hedendaags overbodig
Hoezo? Sinds wanneer?

Ze kijken ook naar totaal andere dingen dan AVG. Als jij denkt dat veel detecter = een goed programma, dan heb je dit fout..

Laatst bewerkt:
Defragmenteren is iets heel anders dan opschonen met ccleaner bijvoorbeeld?
en superantispyaware en maleware byte's vind veel meer van avg..

Dat mag dan wel zo zijn, maar SAS en MBAM (free) zijn geen realtime virusscanners. Ruik ik hier trouwens negatieve gedachtens over AVG?

Als je bijvoorbeeld een boek heb en alle bladzijdes zitten op de verkeerde plek dan is het moelijk lezen het duurt lang voordat je alles goed heb.

Waar zijn de nummers onderaan (of bovenaan) de pagina's dan voor?

je programma's werken beter als alle programma's op de goede plek staan.
door te defragmenteren
bijvoorbeeld met smartdefrag

Programma's 'verschuiven' op de goede plek? Ze worden geinstalleerd in een map die de gebruiker selecteerd. Vervolgens worden er sleutels in het register aangemaakt die de computer verteld dat de snelkoppeling op het bureaublad, naar het programma in het geselecteerde mapje wijst.

en ccleaner ruimt die bestanden op en zet ze niet op de goede plek.

Wat denk je dat de prullenbak van Windows doet? Zodra je die leeg gooit, blijft alles gewoon bestaan. CCleaner, ruimt alles weer op. Dus ook in de verborgen mappen waar dus de prullenbak in geleegt word.

Nogmaals, dat zijn beide geen realtime scanners. Die gebruik je alleen zodra je weet dat je geinfecteerd bent, en je virusscanner het niet gevonden heeft. Geeft 1 van deze 2 een melding zodra je een site bezoekt die een script draait die een virus bevat?

en ik bedoel met veilig register op ruimen net met een flut programmatje zoals uniblue of hoe het ook heet maar met bijvoorbeeld
ccleaner en daarna met nt regoptimizer defragmenteren.

Dit is gewoon het opruimen van overbodige registersleutels. Denk dan aan, kapotte snelkoppelingen of bestandsformaten die niet meer gebruikt worden omdat je dat programma wat dat soort formaten leest net verwijdert is.

en alles bij elkaar krijg je een groote snelheid winst als je dit allemaal bij elkaar nooit doe.
en zelfs met de proefperiode van tuneup untilities krijg je veel snelheid winst.

Nee, slechts de 'zware' virussen maken het systeem traag. En Tuneup Utilities maakt al helemaal geen verschil. Hooguit de response tijd van het start menu.

Hoezo? Sinds wanneer?

Defragmenteren doet hetzelfde als CCleaner met het opruimen doet. Alleen het defragmenteren zet het om in 0. En dan lijkt het opgeruimt. Echter, doet defragmenteren niet veel meer dan het opruimen van het systeem (wat op een langzamere computer een tijd kan duren), dat wat Ccleaner dus ook doet.

Als ik fout zit, zie ik graag een uitleg tussen het verschil van Defragmenteren, en het opruimen met Ccleaner. Beide ruimen ze cookies en dergelijke op.

Laatst bewerkt:
Programma's 'verschuiven' op de goede plek? Ze worden geinstalleerd in een map die de gebruiker selecteerd. Vervolgens worden er sleutels in het register aangemaakt die de computer verteld dat de snelkoppeling op het bureaublad, naar het programma in het geselecteerde mapje wijst.
Registersleutels zijn geen (nog bevatten ze) snelkoppelingen. Snelkoppelingen zijn snelkoppelingen: bestanden op de HDD, die verwijzen naar andere bestanden.

Wat denk je dat de prullenbak van Windows doet? Zodra je die leeg gooit, blijft alles gewoon bestaan. CCleaner, ruimt alles weer op. Dus ook in de verborgen mappen waar dus de prullenbak in geleegt word.
Als je de prullenbak van Windows leegt, leeg je deze. De prullenbak wordt niet weer elders in geleegd.

Nogmaals, dat zijn beide geen realtime scanners. Die gebruik je alleen zodra je weet dat je geinfecteerd bent, en je virusscanner het niet gevonden heeft. Geeft 1 van deze 2 een melding zodra je een site bezoekt die een script draait die een virus bevat?
Het maakt toch niet uit dat ze niet realtime zijn?

Defragmenteren doet hetzelfde als CCleaner met het opruimen doet. Alleen het defragmenteren zet het om in 0. En dan lijkt het opgeruimt. Echter, doet defragmenteren niet veel meer dan het opruimen van het systeem (wat op een langzamere computer een tijd kan duren), dat wat Ccleaner dus ook doet. Als ik fout zit, zie ik graag een uitleg tussen het verschil van Defragmenteren, en het opruimen met Ccleaner. Beide ruimen ze cookies en dergelijke op.
Je zit inderdaad fout. Defragmenteren is -niet- wat CCleaner doet. Defragmenteren is het herplaatsen van data op de schijf, zodat de fysieke leeskoop minder bewegingen hoeft te maken, en de data sneller toegankelijk is. Het ruimt geen bit op, dus ook geen koekjes.
Niet van toepassing bij SSD's.

En 'zware' virussen? Het zijn vaak combinaties van infecties die je systeem vertragen, en/of de uitwerking van het virus. 'Zware virussen' ken ik niet. Virussen zijn doorgaans zeer klein.

Tuneup Heeft anders bij mij veel goeds gedaan.
TuneUp doet an sich geen slechte dingen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan