Defragmenteren is iets heel anders dan opschonen met ccleaner bijvoorbeeld?
en superantispyaware en maleware byte's vind veel meer van avg..
Dat mag dan wel zo zijn, maar SAS en MBAM (free) zijn geen realtime virusscanners. Ruik ik hier trouwens negatieve gedachtens over AVG?
Als je bijvoorbeeld een boek heb en alle bladzijdes zitten op de verkeerde plek dan is het moelijk lezen het duurt lang voordat je alles goed heb.
Waar zijn de nummers onderaan (of bovenaan) de pagina's dan voor?
je programma's werken beter als alle programma's op de goede plek staan.
door te defragmenteren
bijvoorbeeld met smartdefrag
Programma's 'verschuiven' op de goede plek? Ze worden geinstalleerd in een map die de gebruiker selecteerd. Vervolgens worden er sleutels in het register aangemaakt die de computer verteld dat de snelkoppeling op het bureaublad, naar het programma in het geselecteerde mapje wijst.
en ccleaner ruimt die bestanden op en zet ze niet op de goede plek.
Wat denk je dat de prullenbak van Windows doet? Zodra je die leeg gooit, blijft alles gewoon bestaan. CCleaner, ruimt alles weer op. Dus ook in de verborgen mappen waar dus de prullenbak in geleegt word.
en superanti en malware anti bytes vinden veel meer dingen als avg.
Nogmaals, dat zijn beide geen realtime scanners. Die gebruik je alleen zodra je weet dat je geinfecteerd bent, en je virusscanner het niet gevonden heeft. Geeft 1 van deze 2 een melding zodra je een site bezoekt die een script draait die een virus bevat?
en ik bedoel met veilig register op ruimen net met een flut programmatje zoals uniblue of hoe het ook heet maar met bijvoorbeeld
ccleaner en daarna met nt regoptimizer defragmenteren.
Dit is gewoon het opruimen van overbodige registersleutels. Denk dan aan, kapotte snelkoppelingen of bestandsformaten die niet meer gebruikt worden omdat je dat programma wat dat soort formaten leest net verwijdert is.
en alles bij elkaar krijg je een groote snelheid winst als je dit allemaal bij elkaar nooit doe.
en zelfs met de proefperiode van tuneup untilities krijg je veel snelheid winst.
Nee, slechts de 'zware' virussen maken het systeem traag. En Tuneup Utilities maakt al helemaal geen verschil. Hooguit de response tijd van het start menu.
Defragmenteren doet hetzelfde als CCleaner met het opruimen doet. Alleen het defragmenteren zet het om in 0. En dan lijkt het opgeruimt. Echter, doet defragmenteren niet veel meer dan het opruimen van het systeem (wat op een langzamere computer een tijd kan duren), dat wat Ccleaner dus ook doet.
Als ik fout zit, zie ik graag een uitleg tussen het verschil van Defragmenteren, en het opruimen met Ccleaner. Beide ruimen ze cookies en dergelijke op.