Slecht bereik met WL-181?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bradb

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
hallo! =D

ik heb alweer een tijdje een sitecom WL-181 XR.
het viel mij altijd al op dat mijn adapter altijd al weinig netwerken kon vinden (1 of 2), terwijl op precies dezelfde plek mijn laptop er altijd wel 10 kan vinden.
aangezien hij mijn eigen SSID/netwerknaam altijd wel kon ontvangen, maakte ik er geen probleem van, al was het signaal wel zwakker dan met de laptop op diezelfde plek, maar het internet was prima te doen.

nu is deze kamer dus opnieuw ingedeeld, en staat de computer aan de andere kant van deze kamer, echter heb ik nu heel slecht bereik en meestal kan mijn adapter helemaal geen netwerken in deze omgeving meer vinden, dus ook mijn eigen netwerk niet. dit is echt verschrikkelijk vreemd, vooral omdat mijn laptop er hier gewoon 10 vind, en het bereik van mijn eigen netwerk gewoon rond de 4 streepjes zit, ook met een andere laptop heb ik totaal geen problemen, terwijl daar slechts een oude wireless g adapter ingebouwd zit.

maar hoe kan ik dit nou oplossen? is mijn adapter gewoon slecht? of ligt het aan de drivers waarvan ik er meerdere al heb geprobeerd, waaronder de standaarddriver van windows 7 en die van sitecom.

mijn systeem:
model: packard bell imedia 5170
moederbord: gigabyte GA-8I915PM
processor: pentium 4 516 - 2.93ghz
geheugen: 1gb
videokaart: xfx geforce 8500gt
besturingssysteem: windows 7 ultimate (maar met windows xp was dit probleem er ook...)

router: kpn experia box sx551 (die zilvere)

-er zit nog garantie op mijn adapter.
-het kanaal van mijn router heb ik aangepast naar een kanaal die niet in gebruik is in deze omgeving (rondgelopen met de laptop door het huis met het programmaatje inSSIDer, die alle netwerken weergeeft en het kanaal daarvan).

alvast heel erg bedankt!

Laatst bewerkt:
Heb je wel eens een range extender overwogen ?
Dit is een apparaat wat een draadloos signaal oppikt en versterkt weer uit zendt. Dus als je dit ding op een plek zou zetten in je huis ongeveer tussen je computer en de router, dan wordt als het ware het bereik groter en beter. Ik heb in deze post ook al zo'n ding beschreven : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/528841-Hoe-en-waarmee-draadloze-reikwijdte-vergroten

Ik heb er 1 van Sitecom geplaatst bij iemand, waarna de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik kan je dat ding van harte aanbevelen. Hij werkt met elk draadloze netwerk, configuratie is eenvoudig, werkt ook met beveiliging, en hij is niet duur.

Succes:thumb:

Werkt wel natuurlijk, maar zou toch echt niet nodig moeten zijn wanneer router en pc zich in dezelfde woonkamer bevinden!

Werkt wel natuurlijk, maar zou toch echt niet nodig moeten zijn wanneer router en pc zich in dezelfde woonkamer bevinden!

Helemaal mee eens, ik lees alleen niet in de vraag dat de router en de pc zich in dezelfde kamer bevinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan