Ik heb een vraag. Na het ontvangen van me belasting teruggave ben ik van plan een nieuwe computer te laten samenstellen.
Waarom wil ik samenstellen, dit heeft meerdere redenen. Omdat ik nogal specifieke eisen heb voor wat betreft bepaalde dingen.
Dat ik in te toekomst altijd mijn hardware kan vervangen zonder dat ik een ruimte tekort heb (wat je altijd hebt met de merken zoals HP, Acer enzo.) Daarom dus een ruime kast :O. Wat wil ik met mijn computer doen? Ik maak veel gebruik van photoshop, dus graag zou ik die nieuwste photoshop software willen draaien! Gamen vind ik ook leuk (maar ik hoef niet te spellen op high te spelen).
Verder gewoon de normale dingen als internet/word enzo.
(budget: 800/900 euro goedkoper mag altijd mits hij maar voldoet aan wat ik wil)
Graag jullie mening:
Moederbord: ???
Processor: i5 / Quadcore?
ram geheugen: 6/8 gb ddr 2/3?
Videokaart: eentje die dualvieuw ondersteunt (voor 2 computer beeldschermen) liefst hd out/s-video
bestuuringssysteem: windows 7 - 64 bitt
geheugen: 2 aparte een voor windows, een voor spelletjes? is dat aan te raden?
Voeding: eentje die dit alles kan ondersteunen?
geluidskaart: 5.1 een zware geluidskaart als het even kan?
Zouden jullie misschien suggesties hebben? zodat ik weet en kan aangeven wat ik wil bij de computerzaak zodat ze deze voor mij kunnen bouwen?
Waarom wil ik samenstellen, dit heeft meerdere redenen. Omdat ik nogal specifieke eisen heb voor wat betreft bepaalde dingen.
Dat ik in te toekomst altijd mijn hardware kan vervangen zonder dat ik een ruimte tekort heb (wat je altijd hebt met de merken zoals HP, Acer enzo.) Daarom dus een ruime kast :O. Wat wil ik met mijn computer doen? Ik maak veel gebruik van photoshop, dus graag zou ik die nieuwste photoshop software willen draaien! Gamen vind ik ook leuk (maar ik hoef niet te spellen op high te spelen).
Verder gewoon de normale dingen als internet/word enzo.
(budget: 800/900 euro goedkoper mag altijd mits hij maar voldoet aan wat ik wil)
Graag jullie mening:
Moederbord: ???
Processor: i5 / Quadcore?
ram geheugen: 6/8 gb ddr 2/3?
Videokaart: eentje die dualvieuw ondersteunt (voor 2 computer beeldschermen) liefst hd out/s-video
bestuuringssysteem: windows 7 - 64 bitt
geheugen: 2 aparte een voor windows, een voor spelletjes? is dat aan te raden?
Voeding: eentje die dit alles kan ondersteunen?
geluidskaart: 5.1 een zware geluidskaart als het even kan?
Zouden jullie misschien suggesties hebben? zodat ik weet en kan aangeven wat ik wil bij de computerzaak zodat ze deze voor mij kunnen bouwen?