Samenstelling computer > specifieke eisen

Status
Niet open voor verdere reacties.

heatzone

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Ik heb een vraag. Na het ontvangen van me belasting teruggave ben ik van plan een nieuwe computer te laten samenstellen.
Waarom wil ik samenstellen, dit heeft meerdere redenen. Omdat ik nogal specifieke eisen heb voor wat betreft bepaalde dingen.
Dat ik in te toekomst altijd mijn hardware kan vervangen zonder dat ik een ruimte tekort heb (wat je altijd hebt met de merken zoals HP, Acer enzo.) Daarom dus een ruime kast :O. Wat wil ik met mijn computer doen? Ik maak veel gebruik van photoshop, dus graag zou ik die nieuwste photoshop software willen draaien! Gamen vind ik ook leuk (maar ik hoef niet te spellen op high te spelen).
Verder gewoon de normale dingen als internet/word enzo.

(budget: 800/900 euro goedkoper mag altijd mits hij maar voldoet aan wat ik wil)

Graag jullie mening:

Moederbord: ???
Processor: i5 / Quadcore?
ram geheugen: 6/8 gb ddr 2/3?
Videokaart: eentje die dualvieuw ondersteunt (voor 2 computer beeldschermen) liefst hd out/s-video
bestuuringssysteem: windows 7 - 64 bitt
geheugen: 2 aparte een voor windows, een voor spelletjes? is dat aan te raden?
Voeding: eentje die dit alles kan ondersteunen?
geluidskaart: 5.1 een zware geluidskaart als het even kan?

Zouden jullie misschien suggesties hebben? zodat ik weet en kan aangeven wat ik wil bij de computerzaak zodat ze deze voor mij kunnen bouwen?

wow.....
6/8 ram heb je dus echt totaal niet nodig.
4 is al perfect.

zware geluidskaart is naar mijn mening niet van belang. als ik mijn computer van 10 jaar geleden naast mijn huidige computer zet vind ik het geluid gewoon het zelfde klinken:p

1 harde schijf is genoeg.
ik heb vaak gelezen/gehoord dat mensen met 2 harde schijven er problemen mee ondervinden.

Als je i5 neemt is het van belang dat je een goed moederbord neemt. het werkt namelijk zo.
Goede processor+ minder goed moederbord is=:( (minder) goede processor+goed moederbord=:)

De prijs van de i5 licht rond de 170 euro dus een moederbord van rond de 150 zal goed moeten zijn.

De graka zal wel goed moeten zijn ja want je wil dualscreen. zelf heb ik hier niet zoveel verstand van dus ik kan je hier geen tips over geven maar misschien wel hier http://www.zibb.nl/10229545/Subnavi...s/Expert-advies/Dualscreen-voor-beginners.htm
mvg,
Pesu

Laatst bewerkt:
@ Timper,

Nee dat is het niet helemaal.

@TS,

Ga je de computer zelf assembleren of wil je liever dat de winkel dit doet?
Je weet hoe je Windows 7 moet installeren op een nog lege harde schijf? (via BIOS opstarten van dvd etc?) Zo niet, wordt je wel uitgelegd. :)

Zoiets:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/60575

:)

Laatst bewerkt:
Raoul, ik wil niet veel zeggen maar het lijkt wel wat op jouwe, en in Harware.info tijdschrift staan een aantal producten die daar ook in staan.
Maar, waarom is het niet goed?

Maar jij bent denk ik wel wat meer ervaren:o

@ Timper,

Nee dat is het niet helemaal.

@TS,

Ga je de computer zelf assembleren of wil je liever dat de winkel dit doet?
Je weet hoe je Windows 7 moet installeren op een nog lege harde schijf? (via BIOS opstarten van dvd etc?) Zo niet, wordt je wel uitgelegd. :)

Zoiets:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/53306

:)

waarom zou je micro atx doen. is minder makkelijk uit te breiden.
ik zou gewoon ATX nemen en niet micro.

Raoul, ik wil niet veel zeggen maar het lijkt wel wat op jouwe, en in Harware.info tijdschrift staan een aantal producten die daar ook in staan.
Maar, waarom is het niet goed?

Maar jij bent denk ik wel wat meer ervaren:o

Ik zal je vertellen waarom:
1) TS heeft een budget van 900 euro.
2) Dan is een Elite kast niet nodig, dit zijn echte budget cases (5/600 euro). Met een budget als dit kan je beter kijken naar een degelijke case (Antec 300 / CM 690 II).
3) Je hebt voor een H55 bord gekozen, op zich prima, maar met dit budget kan je ook gewoon een P55 pakken met een net wat uitgebreidere featureset. + Neem liever een Asus / GigaByte / MSI bord.
4) Geheugen heb je een duurder setje gekozen, op zich prima, maar voor 20 euro minder heb je ook een 4GB set die het ook prima doet. :)
5) Je hebt voor een niet modulaire voeding gekozen.

waarom zou je micro atx doen. is minder makkelijk uit te breiden.
ik zou gewoon ATX nemen en niet micro.

Minder makkelijk uit te breiden? Geef eens een concreet voorbeeld.

bedankt voor je antwoord :D ( en dat al zo snel )
Ik heb er zelf een klein beetje verstand van maar niet heel veel!

Dus 4 zou prima moeten zijn als ram geheugen? raad je dan evengoed 64 bitt aan van windows? of terug naar 32 bitt?
Ik zou meer een geluidskaart willen met een beter besturingsprogramma als deze, want die ik nu heb is k*t.
Hij haalt elke keer al me speakers door elkaar heen :S.

Voor de hardeschijf zal ik dan meteen voor een gaan 1 TB?

Hebben jullie eventueel ook een moederbord in geheugen die hier goed voor is? wat maakt de i5 beter als een quadcore?

Weten jullie zo een goede videokaart die dualscreen ondersteund (2x computerscherm niet 1x computerscherm en tv) en waar je alle nieuwe games mee kan spelen en photoshoppen

bedankt voor je antwoord :D ( en dat al zo snel )
Ik heb er zelf een klein beetje verstand van maar niet heel veel!

Dus 4 zou prima moeten zijn als ram geheugen? raad je dan evengoed 64 bitt aan van windows? of terug naar 32 bitt?
Ik zou meer een geluidskaart willen met een beter besturingsprogramma als deze, want die ik nu heb is k*t.
Hij haalt elke keer al me speakers door elkaar heen :S.

Voor de hardeschijf zal ik dan meteen voor een gaan 1 TB?

Hebben jullie eventueel ook een moederbord in geheugen die hier goed voor is? wat maakt de i5 beter als een quadcore?

Weten jullie zo een goede videokaart die dualscreen ondersteund (2x computerscherm niet 1x computerscherm en tv) en waar je alle nieuwe games mee kan spelen en photoshoppen

4GB is prima, wel 64bit houden ander kan je maar 3.2GB gebruiken.

De geluidskaart zit op het moederbord, deze is van prima kwaliteit. En je zult geen problemen hebben met de speakers. :)

Als jij 1TB nodig hebt dan kan je de Samsung F3 1TB nemen (HD103SJ).

Moederbord in geheugen? Snap ik niet.

i5 750 is een quadcore.

5770 ondersteund dual screen, alleen dan moet je niet die nemen die ik had gekozen, zal het ff wijzigen.

Zo dan:

Als je 1TB wilt:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-078737

Laatst bewerkt:
Mijn bedoeling was om een lijstje in te leveren bij mijn computerwinkel dan mogen zij de eer krijgen om hem in elkaar te zetten!
ik zou het eventueel zelf kunnen doen, maar laat dit liever doen! Helaas heb ik zelf geen besturingssysteem..

Ik ga de links meteen even bekijken bedankt voor de snelle reacties!

als jullie mijn budget hebben en een pc willen bouwen met de zelfde eisen wat zouden jullie kiezen?
Zodat ik het kan vergelijken met elkaar! het liefst alle onderdelen bij merk en type noemen :O

4GB is prima, wel 64bit houden ander kan je maar 3.2GB gebruiken.

De geluidskaart zit op het moederbord, deze is van prima kwaliteit. En je zult geen problemen hebben met de speakers. :)

Als jij 1TB nodig hebt dan kan je de Samsung F3 1TB nemen (HD103SJ).

Moederbord in geheugen? Snap ik niet.

i5 750 is een quadcore.

5770 ondersteund dual screen, alleen dan moet je niet die nemen die ik had gekozen, zal het ff wijzigen.

Zo dan:

Als je 1TB wilt:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/53306#p-4-productid-078737

Bedankt :D, hihi foutje bedoelde welk moederbord hadden jullie in gedachten?

MicroATX, heeft vaak minder aansluitingen/sloten, dus kun je minder makkelijk uitbreiden.

Dat klopt, maar het gekozen GigaByte bord heeft meer dan genoeg aansluitingen.

GA-P55M-UD2.jpg

G.jpg

Ik zal je vertellen waarom:
1) TS heeft een budget van 900 euro.
2) Dan is een Elite kast niet nodig, dit zijn echte budget cases (5/600 euro). Met een budget als dit kan je beter kijken naar een degelijke case (Antec 300 / CM 690 II).
3) Je hebt voor een H55 bord gekozen, op zich prima, maar met dit budget kan je ook gewoon een P55 pakken met een net wat uitgebreidere featureset. + Neem liever een Asus / GigaByte / MSI bord.
4) Geheugen heb je een duurder setje gekozen, op zich prima, maar voor 20 euro minder heb je ook een 4GB set die het ook prima doet. :)
5) Je hebt voor een niet modulaire voeding gekozen.

Minder makkelijk uit te breiden? Geef eens een concreet voorbeeld.

Vaak hebben ze maar 2 dimms en minder pci slots.

maar deze heeft inderdaad genoeg aansluitingen.

Laatst bewerkt:
Ik moet wel zeggen: micro ATX heeft minder ruimte. dus als je een grote videokaart hebt neemt ie 1 pic-e en 1 pci slot in beslag...

ik zou zeggen neem een AMD, denk alleen niet dat je mening hierin verandert.

Even een snel voorbeeldje uit een andere topic: Klik

Als je adobe prgramma`s gebruikt heb je(volgens mij alleen bij nieuwste versies) een intel processor nodig.?

Ik moet wel zeggen: micro ATX heeft minder ruimte. dus als je een grote videokaart hebt neemt ie 1 pic-e en 1 pci slot in beslag...
Indien je een "dikke" videokaart hebt, verbruikt deze ook bij een ATX moderbord twee sloten.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan