• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Bigbrains ;)

Hoi danny,

want volgens mij moet ik deze nu nog handmatig op de juiste plek zetten, tenzij ik iets over het hoofd zie.

gr, Jones

Natuurlijk zie je iets over het hoofd :p:D

De tabbladen staan goed gesorteerd, omdat er in de lege tabbladen niets in cel B2 staat waar hij op moet sorteren volgens de code.

Bij Trucker 10 is dit ook het geval.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Bigbrains ;)

Welke namen hebben je tabbladen nu ?

Is het niet beter uw tabbladen te benoemen volgens cel B2 ?

Dan kan je sorteren op tabblad ipv op cel B2.

Laatst bewerkt:
Heren'

Alvast dank voor de reacties. Kan niet wachten om thuis te bekijken voor oplossing warme bakkertje heeft weten te vinden'

Gr

Jones

'k Zal ook eens een bijdrage leveren:D
Rudi :thumb: , ik heb zonet je code bekeken en hoe je de formule verwerkt in de code ( kolom I en P ) .
Waarschijnlijk een typo'tje 2 maal " SheetsSort " . Of heeft het toch zijn reden om dit zo te doen/hebben ?
Ook de eerste regel in de macro WelkTabBlad " Columns("O : P").ClearContents " is volgens mij niet echt nodig .
Ik ga er nog wat met oefenen en zeker met de " Application.Transpose(Split(sq, "|")) " en trachten te onthouden :rolleyes:
Thx . ;)

Hoi rudi, daniel en danny,

Bedankt nog he danny dat je me er aan hebt helpen herinneren dat mijn observatievermogen te wensen over laat.:)

Ik heb het bestand toegevoegd door Rudi bekeken.

Ik snap alleen een aantal dingen niet. Moet ik iets invoeren in kolom O en P ? En moet ik Kolom n de waarden invoeren zoals deze vooraf bekend zijn.

Klopt het dat de code, de waarden in kolom n vergelijkt met de waarden van cellen B2 van de verschillende tabbladen en als een waarde niet gevonden wordt in de tabbladen een tabblad aanmaakt, en vervolgens sorteert.

gr,

Jones

Kolommen O en P worden gebruikt als hulpkolom voor de verdere uitvoering van de code. Wat je dus enkel moet doen is je nieuwe lijst van tabbladen inbrengen vanaf N1.
Voor wat betreft je 2de opmerking heb je de werking correct geïnterpreteerd, inderdaad wordt de nieuwe lijst vergeleken met de waarden in B2 en op basis daarvan worden nieuwe tabbladen aangemaakt en gesorteerd wat, zoals ik het draadje gevolgd heb, de beginstelling was van je vraag.

Kolommen O en P worden gebruikt als hulpkolom voor de verdere uitvoering van de code. Wat je dus enkel moet doen is je nieuwe lijst van tabbladen inbrengen vanaf N1.
Voor wat betreft je 2de opmerking heb je de werking correct geïnterpreteerd, inderdaad wordt de nieuwe lijst vergeleken met de waarden in B2 en op basis daarvan worden nieuwe tabbladen aangemaakt en gesorteerd wat, zoals ik het draadje gevolgd heb, de beginstelling was van je vraag.

Ok, dat is duidelijk.werkt overigens prima. Ik wil niet lastig zijn maar zou je wat toelichting kunnen geven op de code. Zo wil ik bijvoorbeeld het gebied waar ik de namenlijst wil plakken in een andere kolom hebben, maar weet niet of ik dan alleen rij en kolomnummerd in de formule in de code moet veranderen of dat ik ook nog op andere dingen moet lette.

With Sheets("Blad6")
.[O65536].End(xlUp).Resize(Sheets.Count - 1) = Application.Transpose(Split(sq, "|"))
.[P1].FormulaArray = "=IF(AND(RC[-2]<>R1C15:R20C15),RC[-2],"""")"
With .Range("P1:P" & Cells(Rows.Count, 14).End(xlUp).Row)
.FillDown
.Value = .Value
.Sort [P1], xlDescending
End With
End With
a = 1
strNaam = Worksheets("Blad6").Cells(a, 16).Value
Do While strNaam <> ""
Worksheets.Add
ActiveSheet.[B2] = strNaam
a = a + 1
Loop
SheetsSort
SheetsSort
Sheets("Blad6").Move Before:=Sheets(1)
Columns("O:P").ClearContents
End Sub

Beste Bigbrains ;)

In welke kolom zou je ze graag de namen willen plaatsen ?

Beste Bigbrains ;)

In welke kolom zou je ze graag de namen willen plaatsen ?

Hoi danny,

ik wil de namen in kolom C vanaf rij 29 plakken, kolom O en P kunnen wel als hulpkolommen blijven staan,

groetjes,

Jones

Beste Bigbrains ;)

Gebruik dan deze code als je de namen in kolom C plaatst.

Code:
Sub WelkTabblad()
For Each sh In Sheets
    If Not sh.Name = "Blad6" Then
        sq = sq & sh.[B2].Value & "|"
    End If
Next
With Sheets("Blad6")
    .[O65536].End(xlUp).Resize(Sheets.Count - 1) = Application.Transpose(Split(sq, "|"))
    .[P1].FormulaArray = "=IF(AND(R[28]C[-13]<>R1C15:R20C15),R[28]C[-13],"""")"
    With .Range("P1:P" & Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row)
        .FillDown
        .Value = .Value
        .Sort [P1], xlDescending
    End With
End With
a = 1
Do While strNaam <> ""
Worksheets.Add
a = a + 1
Loop
SheetsSort
SheetsSort
End Sub

@ Danny , je kan nog goed rekenen R28 -13 :thumb: voor BigBrains R28 is vanaf rij 28 -13 wil zeggen 13kolommen voor je kolom kolom O : P ( hulp cellen ) .
Ik had het over dit stukje
Code:
 "=IF(AND(R[28]C[-13]<>R1C15:R20C15),R[28]C[-13],"""")"

Laatst bewerkt:
Beste Trucker 10 ;)

Niet voor verwarring zorgen :D

P1 + 28 rijen is P29 - 13 kolommen is C29, daar moet je lijst beginnen.

Beste Bigbrains ;)

Gebruik dan deze code als je de namen in kolom C plaatst.

Code:
Sub WelkTabblad()
For Each sh In Sheets
    If Not sh.Name = "Blad6" Then
        sq = sq & sh.[B2].Value & "|"
    End If
Next
With Sheets("Blad6")
    .[P1].FormulaArray = "=[COLOR="red"]IF(AND(R[28]C[-13[/COLOR]]<>R1C15:R20C15),[COLOR="red"]R[28]C[-13[/COLOR]],"""")"
    With .Range("P1:P" & Cells([COLOR="red"]Rows.Count, 3[/COLOR]).End(xlUp).Row)
        .FillDown
        .Value = .Value
        .Sort [P1], xlDescending
    End With
End With
a = 1
Do While strNaam <> ""
Worksheets.Add
a = a + 1
Loop
SheetsSort
SheetsSort
End Sub

Dankjewel Danny,

Maar hoe heb je dat in hemelsnaam gedaan. ik zie wel wat je hebt veranderd, maar k kan het niet linken aan een kolom of rij.

en dan heb ik nog een vraag, maakt het nog wat uit hoe lang mn lijst met namen is. stel je voor deze is 50 namen lang. moet ik hiervoor dan iets aanpassen in de code?

Beste Bigbrains ;)

Zie mijn vorige post, is net op dezelfde tijd geplaatst.

R[28]C[-13] = 28 rijen bijtellen en 13 kolommen aktrekken.

Rows.Count, 3 = tellen hoeveel namen er staan in kolom C

Tweede vraag: je moet niets aanpassen in de code.
De End(xlUp) zorgt ervoor dat hij van beneden naar boven de namen telt.

Laatst bewerkt:
stel je voor deze is 50 namen lang. moet ik hiervoor dan iets aanpassen in de code?
Ja dan moet je deze ook aanpassen
Code:
R1C15:R[COLOR="red"]20[/COLOR]C15
de 20 stelt 20 rijen voor , wil jij 50 of meer rijen dan verander je deze waarde naargelang het aantal rijen .
@ danny ik tel altijd zo bij een RC formule , zal mijn slechte gewoonte eens veranderen en tellen zoals jij dat doet :thumb:

Bijlagen

• sorttabsheet.jpg
    sorttabsheet.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Beste Trucker 10 ;)

OEPS :eek:

Stukje Code over het hoofd gezien :eek: :confused:

Wat een geluk dat Truckertje nog wakker is na zijn rit naar Luxemburg hé :D :D :p

Wat een geluk dat Truckertje nog wakker is na zijn rit naar Luxemburg hé :D :D :p

Luxemburg was gisteren ( 1 maal in de week ) > vandaag in het Luikse tot Verviers en niet naar 9100 St-Nik..... :P pas morgen middag

samen komen we er wel uit he...of eigenlijk komen jullie er samen wel uit voor mij:o

R1C15:R50C15

Als ik volgend stukje aanpas, maakt het dan nog wat uit als ik minder dan 50 namen heb. denk het haast niet, maar denk toch ff voor de zekerheid vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan