• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maakt niet uit , ga wel niet tehoog met de range , excel moet dan meer werken ( rekenen ) :D

Beste Bigbrains ;)

Minder kan geen kwaad omdat hij zoekt tussen:

R1C15:R50C15 of liever gezegd O1:O50

Groetjes Danny. :thumb:

Bedankt dat jullie je aan mij aanpassen, excel in jip en janneke taal:d.

Een vraagje over het sorteren. Het sorteren via de code van "warme bakkertje" resulteert in 1 keer in de juiste volgorde, terwijl ik met onderstaande code tot wel drie keer de knop moet gebruiken alvorens de werkbladen juist zijn gesorteerd...moet ik hier ergens dat "Loop" toevoegen, zou dat helpen?

En hoe zorg ik er voor dat ik na het sorteren in het blad terugkom waarin ik de opdracht heb gegeven, en tevens het "opdrachtblad" niet mee gesorteerd wordt, dus altijd vooraan staat.

oeps..het is meer dan een vraagje geworden:o

Ik vraag dit omdat ik het sortreren onder een aparte opdrachtknop wil plaatsen los van het aanmaken van tabbladen

Sub SheetsSort()
Dim y As Integer, x As Integer, Mysheet As Worksheet
For y = 1 To Sheets.Count
Set Mysheet = Sheets(y)
For x = y To Sheets.Count
If Sheets(y).Range("B2") > Sheets(x).Range("B2") Then
Set Mysheet = Sheets(x)
End If
Next
Mysheet.Move Before:=Sheets(y)
Next

End Sub

Wat dacht je van
Code:
Sheets("de sheet van waar je vertrekt").Select
je zet dit onder de Next en voor de End Sub

Wat dacht je van
Code:
Sheets("de sheet van waar je vertrekt").Select
je zet dit onder de Next en voor de End Sub

Ik heb nu deze code gebruikt...

Sheets("Blad1").Move Before:=Sheets(1

Daarmee lijkt het nu ook te lukken.

Zit ik alleen nog met dat het sorteren dat niet in 1 keer in de juiste volgorde wordt gedaan. en kan ik door een toevoeging aan de code er voor zorgen dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen kleine letters en hoofdletters

gr,

jones

Je zou eventueel een " vbpropercase " op je cel B2 kunnen toepassen :cool: dat zet een hoofdletter en alles is dan gelijk .

Sub BeginHoofdletter ()
For Each cl In Blad1.Cells.SpecialCells(2)
cl.Value = ucase(left(cl.value,1)) & lcase(mid(cl.value,2))
Next
End Sub

zoiets als dit bedoel je? :confused:

Code:
Sub BeginHoofdletter () 
    For Each cl In Blad1.Cells.SpecialCells(2)
        cl.Value = ucase(left(cl.value,1)) & lcase(mid(cl.value,2))
    Next
End Sub
zoiets als dit bedoel je? :confused:
Kan zijn , niet getest ik heb deze voor jou 1 maal getest .
Code:
Loop

'SheetsSort
'Sheets("Blad6").Move Before:=Sheets(1)
Columns("O:P").ClearContents
Sheets("Blad6").Select

Dim Rng As Range
For Each Rng In Worksheets("Blad6").Range("C29:C79")
If Rng.HasFormula = False Then
Rng.Value = StrConv(Rng.Value, vbProperCase)
End If
Next Rng
End Sub
bijgevoegd in de reeds bestande macro code .
Probeer om je code tussen de tag te zetten dit kan je door ofwel eerst op het # te klikken of je code te selecteren en dan op het # te klikken die boven het invulvenster staat > straks heb je Huijb op je dak wegens het niet gebruiken van de tag's rond de code .

Beste Trucker 10 ;)

Is dit geen code van Huijb geweest destijds :D

Kijk eens naar deze volgende topic

Valt er U niks op :eek:

HUIJB gebruikte geen code tags :D

Danny hier scoor je 10 op 10 :thumb: voor de code tag , het was dan ook nog in de begin jaren 2003 dat Huijb deze vergeten is . Hier in deze # 17 stelde hij wel de vraag .
De code zal een afkooksel zijn van destijds , ik heb ze ergens eens zien staan op een ander forum .
Hoe je der maar bijkomt om .......... de schoonheid foutjes te ontdekken :P

code doet het, alleen

moeten de cellen B2 in de veschillende tabbladen omgezet worden omdat sommige tabbladen al ""bestaan" en dus niet aangemaakt worde op basis van de lijst beginnen van c29..

dit zal het vast weer een stuk ingewikkelder maken

Laatst bewerkt:
Bigbrains , ik denk dan in de richting > For each sheets in active workbook , range B2 enz.
was aan het kijken hoe je de aangemaakte sheets kom verwijderen maar heb nu andere prioriteiten > nog wat facturen nakijken en doormailen naar het bedrijf .
P.S. hoever zit je al met jouw bestandje > alle wijzigingen die je nu al doorgevoerd hebt ?

Bijlagen

Beste Bigbrains ;)

Deze misschien, niet getest.

Code:
Sub BeginHoofdletter()
For Each cl In Active.Workbook.Range("B2")
cl.Value = StrConv(cl.Value, vbProperCase)
Next
End Sub

Bigbrains , ik denk dan in de richting > For each sheets in active workbook , range B2 enz.
was aan het kijken hoe je de aangemaakte sheets kom verwijderen maar heb nu andere prioriteiten > nog wat facturen nakijken en doormailen naar het bedrijf .
P.S. hoever zit je al met jouw bestandje > alle wijzigingen die je nu al doorgevoerd hebt ?

Dat begrijp ik..ben al blij met alle hulp die ik krijg hoor.

Ik heb nu een bestand waarmee ik tabbladen uit verschillende bestanden kan halen met een macro.
die tabbladen die ik dan heb ontvangen, sorteren volgens de vooraf opgestelde lijst, en tabbladen tussenvoegen voor de medewerkers die geen bestand hebben aangeleverd.

die gegevens uit de verschillende bladen kan ik vervolgens weer kopieren naar een ander bestand.

als ik het zo zeg klinkt het heel simpel.:)

Succes met het werk.

Beste Bigbrains ;)

Deze misschien, niet getest.

Code:
Sub BeginHoofdletter()
Next
End Sub

Dankjewel Danny,

Ik ga hem even testen. Net getest en ik krijg een foutmelding

Fout 424 tijden uitvoering : object vereist

Gr,

Jones

Laatst bewerkt:
...is niet zo vreemd met het object Active - punt - Workbook.... ActiveSheet lijkt me beter! :D

Groet, Leo

Sub BeginHoofdletter()
For Each cl In ActiveSheet.Range("B2")
Next
End Sub

dus zo zou die moeten werken krijg nog steeds de zelfde foutmelding:confused:

Laatst bewerkt:
Post anders eens een nieuw voorbeeldbestandje met de code die je tot dusver gebruikt en met een nieuwe lijst op de correcte plaats. Geef in je beginblad dan duidelijk aan waar het misgaat en wat je dan eventueel nog wil bereiken, want we raken stilaan het noorden kwijt (ik althans wel) en beginnen we naast elkaar te praten zonder vooruitgang te boeken.

Heren,

Aan jullie allen. dank voor de hulp. k heb het ""hoofdletter probleem" weten te omzeilen door de namen vooraf te valideren.

gr,

Jones

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan