Games in java:

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreamweaverfan

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
226
Een tutorial vinden met google is eenvoudig wat games programmeren in java betreft

maar laten we eens kijken naar... dood simpelle spelletjes sites:

Bijv zylom, een van mijn favorites

bij zylom king heb je talloze spelletjes maar zijn die echt geprogrammeert in java?

En kan je bijv een kaartspel met netbeans maken??

graag advies
 
dank u

beste 5i5

Hartstikke bedankt voor uw snelle reactie

ik heb een script gevonden
[/*
* To change this template, choose Tools | Templates
* and open the template in the editor.
*/

package solitaire;

/**
*
* @author jeroen
*/
public class Main {

/**
* @param args the command line arguments
*/
public static void main(String[] args) {
// TODO code application logic here
}

}
// A simple solitaire game
//
// Karl Hornell, February 28, 1996

import java.awt.*;

public class solitaire extends java.applet.Applet
{
int i,j,k,deadBalls;
int pointX,pointY,pickX=-1,pickY=-1,dragX=-1,dragY=-1;
int map[];
boolean drawBoard;

public void init()
{
map = new int[81];
fillMap();
resize(280,190);
repaint();
}

public void fillMap()
{
for (i=0;i<81;i++)
map=1;
for (i=0;i<3;i++)
for (j=0;j<3;j++)
{
map[i*9+j]=-1;
map[i*9+j+6]=-1;
map[i*9+j+54]=-1;
map[i*9+j+60]=-1;
}
map[40]=0;
drawBoard=true;
deadBalls=0;
}

public void fixBox(Graphics g,int x,int y,int w,int h,Color c)
{
g.setColor(c);
g.fillRect(x,y,w,h);
}

public void fixDisc(Graphics g,int x,int y,int r,Color c)
{
g.setColor(c);
g.fillOval(x,y,r,r);
}

public void fixCircle(Graphics g,int x,int y,int r,Color c)
{
g.setColor(c);
g.drawOval(x,y,r,r);
}

public void boardBall(Graphics g,int x,int y)
{
g.setColor(Color.blue);
g.fillRect(x,y,16,16);
fixDisc(g,x+1,y+1,15,Color.black);
fixDisc(g,x,y,14,Color.cyan);
fixDisc(g,x+6,y+6,7,Color.blue);
fixDisc(g,x+1,y+1,8,Color.white);
fixDisc(g,x+9,y+9,3,Color.white);
}

public void deadBall(Graphics g,int x,int y)
{
fixDisc(g,x+3,y+3,14,Color.gray);
fixDisc(g,x,y,14,Color.cyan);
fixDisc(g,x+6,y+6,7,Color.gray);
fixDisc(g,x+1,y+1,8,Color.white);
fixDisc(g,x+9,y+9,3,Color.white);
}

public void boardHole(Graphics g,int x,int y)
{
g.setColor(Color.blue);
g.fillRect(x,y,16,16);
fixDisc(g,x+1,y+1,12,Color.black);
fixDisc(g,x+4,y+4,10,Color.blue);
g.setColor(Color.cyan);
g.drawArc(x,y,14,14,-135,180);
}

public boolean mouseDown(java.awt.Event evt, int x, int y)
{
dragX=-1;
pointX=-100;
pointY=-100;
pickX=-1;
pickY=-1;
i=(y-18)/17;
j=(x-18)/17;
if ((i>-1)&&(i<9)&&(j>-1)&&(j<9))
{
if (map[i*9+j]==1)
{
pickX=j;
pickY=i;
pointY=y;
pointX=x;
}
}
else if ((x>206)&&(x<266)&&(y>166)&&(y<190))
{
fillMap();
repaint();
}
return false;
}

public boolean mouseDrag(java.awt.Event evt, int x, int y)
{
dragX=-1;
if ((x>(pointX-8))&&(x<pointX+8))
{
if ((y<pointY-14)&&(pickY>1))
if ((map[pickX+9*pickY-18]==0)&&(map[pickX+9*pickY-9]==1))
{
dragX=pickX;
dragY=pickY-2;
}
if ((y>pointY+14)&&(pickY<7))
if ((map[pickX+9*pickY+18]==0)&&(map[pickX+9*pickY+9]==1))
{
dragX=pickX;
dragY=pickY+2;
}
}
else if ((y>(pointY-8))&&(y<pointY+8))
{
if ((x<pointX-14)&&(pickX>1))
if ((map[pickX+9*pickY-2]==0)&&(map[pickX+9*pickY-1]==1))
{
dragX=pickX-2;
dragY=pickY;
}
if ((x>pointX+14)&&(pickX<7))
if ((map[pickX+9*pickY+2]==0)&&(map[pickX+9*pickY+1]==1))
{
dragX=pickX+2;
dragY=pickY;
}
}
return false;
}

public boolean mouseUp(java.awt.Event evt, int x, int y)
{
if (dragX>-1)
{
drawBoard=false;
repaint();
}
return false;
}

public void update(Graphics g)
{
paint(g);
}

public void paint(Graphics g)
{
if (drawBoard)
{
g.setColor(Color.lightGray);
g.fillRect(0,0,size().width,size().height);
fixBox(g,207,166,60,24,Color.black);
fixBox(g,208,167,58,22,Color.blue);
g.setColor(Color.cyan);
g.drawString("Restart",215,183);
fixDisc(g,2,2,187,Color.gray);
fixDisc(g,0,0,185,Color.blue);
fixDisc(g,0,0,183,Color.cyan);
fixDisc(g,2,2,183,Color.black);
fixDisc(g,2,2,181,Color.blue);
fixCircle(g,8,8,171,Color.cyan);
fixCircle(g,7,7,171,Color.black);

for (i=0;i<9;i++)
for (j=0;j<9;j++)
if (map[i*9+j]>-1)
if (map[i*9+j]==0)
boardHole(g,18+j*17,18+i*17);
else
boardBall(g,18+j*17,18+i*17);
for (i=0;i<deadBalls;i++)
{
k=i/5;
j=i-k*5;
deadBall(g,193+j*17,5+k*17);
}
}
else
{
map[pickX+9*pickY]=0;
map[(pickX+dragX)/2+9*(pickY+dragY)/2]=0;
map[dragX+9*dragY]=1;
boardHole(g,18+pickX*17,18+pickY*17);
boardHole(g,18+((pickX+dragX)/2)*17,18+((pickY+dragY)/2)*17);
boardBall(g,18+dragX*17,18+dragY*17);
i=deadBalls/5;
j=deadBalls-i*5;
deadBall(g,193+j*17,5+i*17);
deadBalls++;
drawBoard=true;
}
}
}
/]

erug ingewikkeld hoor zo'n spel maken

dit zal het makkelijkste spelletje ook niet zijn

hoewel er geloof ik nog veel fouten inzitten
 
Laatst bewerkt:
nogmaals, als je code post, zet deze dan tussen de code tags (
Code:
 en [ /code]), nu is het namelijk een rommeltje en schrikt het mensen bovendien af om je te helpen
 
zo dan

ik begrijp echt niet wat u bedoelt

ik ben hier nog niet zo lang

deze code heb ik gewoon gekopieert en geplakt

ik kan nog geen game schrijven maar wil begrijpen hoe het in elkaar zit`
 
als je een bericht plaatst, dan heb je een editor balk, daarin staat ergens het "#" teken. als je daarop klikt verschijnen in je post de
Code:
[/ code] tags. je tekst ziet er dan zo uit. 

[CODE]
public class HelloWorld 
{
	public static void main(String[] args)
	{
		System.out.println("Hello world!!");
	}
}
bovendien, als je games in java wilt schrijven zul je eerst de taal beter moeten leren kennen. Je hebt al moeite met vrij simpele programmaatjes, wat geen schande is, java is namelijk gewoon erg lastig, maar een game is dan nog te hoog gegrepen.

en ook begrijpen hoe hij in elkaar zit zal zeer moeilijk gaan, ik raad je echt aan om een boek erover te halen bij de bieb of te kopen en dat door te werken. Heel vaak staan in een boek over een programmeertaal ook opgaven en daar leer je veel van. Een boek is ook uitgebreider dan een tutorial en gaat in een lager tempo dus zal je waarschijnlijk minder moeite hebben met het begrijpen van de nieuwe onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
bedankt

Nu pas begrijp ik wat u bedoelt met code tags

ik werk namelijk nooit met de hierboven gegeven symbolen vet cursief en noem maar op

ik zal er voortaan rekening mee houden

verder ga ik binnenkort toch die studie aanvragen van jav, daarnaast ook een studie php

bij mij werkt een boek kopen bij bol minder effectief dat een studie met een beloning een diploma
daar kunnen we lang of kort over praten maar ik ben dan echt gericht op mijn studie een boek leg ik te vaak opzij

het klinkt raar maar zo werkt het bij mij
 
tja, daar heb je wel een punt. Ik heb Java puur geleerd door zelfstudie, maar dat werkt natuurlijk niet bij iedereen:D

Toch is een boek aan te raden, niet zozeer om uit te leren, maar meer als naslagwerk, je zal namelijk zeker zeer vaak iets op moeten zoeken.
 
daar heeft u gelijk in

ik vraag een studie+ naslagwerk

dat heb ik hetzelfde met dreamwea ver en html gedaan

php is het zelfde verhaal

daar krijg je een gratis boek bij als naslag werk

maar is het moeilijk twee talen tegelijk te leren

mijn mening is, zo zie je sneller het verschil

en java is veel anders dan <?php
 
Laatst bewerkt:
ik vraag een studie+ naslagwerk

dat heb ik hetzelfde met dreamwea ver en html gedaan

php is het zelfde verhaal

daar krijg je een gratis boek bij als naslag werk

maar is het moeilijk twee talen tegelijk te leren

mijn mening is, zo zie je sneller het verschil

en java is veel anders dan <?php
Er zijn verschillen maar je merkt snel dat er veel gelijklopers zijn en dat php sneller vooruitgaat dan java .Maar java staat gewoon verder op constructievlak waar .net en consorten de eerste 10 jaar mogelijks nog niet zullen bereiken.

eerst php leren maak dat je basis onder de knie hebt en dan ga je over java sneller.maar java gaat trager maar er zitten zeer complexe structuren in die ook zelf kan bouwen maar die je niet altijd ziet vooral met interfaces kan je ver gaan in OO.
 
beste

HArtelijk dank voor uw reactie

ik weet dat beide talen behoorlijk verschillen
vandaar ook mijn keuze
php en ruby dan ga je dingen door elkaar halen denk ik
en php java zit duiderlijk verschil in

misschien na deze studie ga ik AJAX en visual basic studeren zo houd ik me bezig met webdesign en programmeren
 
Laatst bewerkt:
HArtelijk dank voor uw reactie

ik weet dat beide talen behoorlijk verschillen
vandaar ook mijn keuze
php en ruby dan ga je dingen door elkaar halen denk ik
en php java zit duiderlijk verschil in

misschien na deze studie ga ik AJAX en visual basic studeren zo houd ik me bezig met webdesign en programmeren

ajax is niet moeilijk maar voorbijgestreeft behalve voor aanvullingen maar het belast enorm je server.
visual basic ik heb nooit begrepen wat mensen er in zien gemakelijk maar vanaf je meer wil gaat alles stroever dus nadien kostelijk in onderhoud dus bijgevolg gaat geen enkel groot bedrijf die gebruiken. Bijgevolg nutteloos als je meer wil. Maar beginnen met ruby veel succes maar weet dat te taal zeer criptis is zeer veel complexsiteit op weinig plaats Vb array + array = totale array
met één regel een array kunnen sorteren.
 
beste

ik wil al die codes kunnen begrijpen zodat ik snel dingen kan wijzigen
verder is een studie nooit verkeert

dee een zegt dat visual basic bina nooit gebruikt word andere weer van wel

je kan veel meer dat alleen webaplicaties maKEN

met die studie kun je je weer verder ontwikkelen bij .NET en ASP geloof ik

STUDEREN is in mijn geval een tijd oplossing want wat leer je als je niks doet :P

nou verder wil ik meer carriere mogelijkheden

in tijd van crisis ga ik studeren en als die afgelopen is heb ik genoeg geleert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan