Is dit een mooi systeem voor de prijs?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce012

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Behuizing HKC 4670GD Hoogglans Design
Voeding 430W stille power supply
Processor Intel Core I5 (S1156 ,2 x 3.2GHz, 4MB, Boxed)
Moederbord Asus P7H55-M PRO (ondersteunt tot 16GB DDR3 Geheugen)
Videokaart -Intel Maximum shared memory of 1748 MB
-Multi-VGA output support: HDMI, DVI-D and RGB ports
-PCI-Express Slot voor een krachtigere videokaart
Hardeschijf Samsung 500GB S-ata2 7200RPM
Geheugen 2GB DDR3 1333MHZ PC10600 --> levenslange Garantie <--
Geluidskaart Realtek 7.1 High-Definition Audio
Netwerkkaart LAN 10/100/1000 Mb/s
USB 2.0 6x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de voorkant
Overige aansl. 1x Firewire ,1x Optische audio
Mic. aansl. 1x aan de voorkant
Koptel aansl. 1x aan de voorkant
DVD Brander Samsung Dual Layer 22x
Garantie 2 jaar inclusief ondersteuning

Dit voor € 439,-

Ik zoek een pc die goed met Cubase overweg kan
Ook doe ik aan video en audiobewerking

evt tips zijn zeer welkom!

video bewerken met een schared video kaart...lijkt mij niet de juiste oplossing.
Je interne geheugen gaat dan met sprongen achteruit als je daar mee bezig bent.

video bewerken met een schared video kaart...lijkt mij niet de juiste oplossing.
Je interne geheugen gaat dan met sprongen achteruit als je daar mee bezig bent.

Mee eens.
Heb daarom deze videokaart op het oog:
Club3D ATI HD5450 512MB DDR2 HDMI PASSIVE

De voeding is gevaarlijk slecht, een HKC is het. Deze vernietigen je PC.

Als je al een nieuwe videokaart en voeding in dit systeem gaat doen dan zou ik toch iets anders gaan samenstellen.
je vraagt naar een prijs voor een systeem dit wordt nu al zo een 200 euro duurder.
voor 6oo/700 euro kun je ook iets beters samenstellen.

dit is mijn videokaart en processor, inspireert je miss een beetje, heel goed voor video bewerking en games. (alle games die ik speel zetten de settings op hoogste)

http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=251263
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=226356

maar met zo'n videokaart en processor raad ik je ook meer geheugen aan, zoals: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=80156

en mijn kast: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=256633 (prima kast, moet wel zeggen dat het bevestigen van een microATX moederbord erg lastig gaat, maar wel mogelijk is. Ook het bevestigen van 3,5 inch schijven is vrij onhandig, sinds het 5,5inch bays zijn, maar je krijgt wel adapters meegeleverd.)
met de videokaart die ik heb, of hoger, of ergens in die buurt, raad ik je aan goede koeling te hebben. Ik zou zeggen gebruik alle mogelijke plaatsen in de kast die jij selecteert. ZALMAN fans zijn ideaal, maar let op: sommige fans beschikken alleen over een SYS_FAN aansluiting, waarvan op veel moederborden maar eentje zit. Beter om fans te zoeken die op de voeding kunnen aangesloten worden.

als je ook audio bewerking doet raad ik je nog een soundkaart aan.

Goede moederborden zijn van Gigabyte.

Laatst bewerkt:
Goede moederborden zijn er van meer fabrikanten dan alleen Gigabyte, MSI en Asus zijn ook een van de beste. Asus is in mijn oogpunt beter als Gigabyte...

En die kast, ach je moet er maar van houden. Een CoolerMaster kast is ook goed genoeg. Net zoals een OCZ voeding, goedkoper maar net zo goed.

Goede moederborden zijn er van meer fabrikanten dan alleen Gigabyte, MSI en Asus zijn ook een van de beste. Asus is in mijn oogpunt beter als Gigabyte...

En die kast, ach je moet er maar van houden. Een CoolerMaster kast is ook goed genoeg. Net zoals een OCZ voeding, goedkoper maar net zo goed.
Ja natuurlijk. Maar ik blijf Gigabyte beter vinden.. :P

Ja, CoolerMaster kasten zijn ook prima :thumb: Andere voedingen zijn ook goed, maar misschien kijk jij niet naar het feit dat ze modulair zijn.

Is er misschien iemand die een leuk sysyeem voor me kan samenstellen?
Mijn voorkeur gaat uit naar een
Intel proccesor, (Core 2 Quad / i5 / i7?) en een Asus moederbord.
Goeie geluids en videokaart (CLUB3D THEATRON Agrippa 7.1 / Club3D ATI HD5450 512MB DDR2 HDMI PASSIVE zijn me aanbevolen) maar ik sta open voor suggestie's.
Verder een dvd brander, en windows 7 64bit

Zoals vermeld werk ik veel met Cubase, en wil ik bezig gaan met audio en videobewerking.
Voor de rest de gewone dingen als internetten enzo

Muis toetsenbord en scherm heb ik nog wel.

Mijn budget gaat tot € 700,- maar liever daar nog iets onder.

of moet ik hiervoor even een nieuw topic aanmaken?

Laatst bewerkt:
geef me even en ik maak wel een setje voor je.

edit: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[282965]=1&product[35577]=1&product[256633]=1
Mooi systeempje al zeg ik het zelf. Mocht je deze gaan bestellen, de 3 fans: 2 daarvan outtake op de zijkant, en een intake aan de onderkant. Dat zorgt voor goede koeling (dan moet je natuurlijk ook nog alles goed wegwerken anders heeft het geen zin ;))

je kan het misschien nog bij een ander goedkoper krijgen, misschien blijft het dan wat meer bij het budget. Maar het kan nou eenmaal gewoon niet anders, omdat je dan ook op andere onderdelen moet bezuinigen.
Voor je audio bewerking: dan kan ik er nog een geluidskaart bij doen, maar dan word het natuurlijk nog duurder. (geluid zit in het moederbord, maarja je wilt waarschijnlijk wel wat betere kwaliteit): http://azerty.nl/8-129-8443/club-3d-theatron-dolby-digital.html (je moet dan wel aparte drivers downloaden van tweakers, omdat er verschillende mensen zijn die suggereren dat de drivers van club3d niet goed zijn. wel is de kaart goed.)

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Zo'n modulaire voeding is zinloos, laat het in elkaar zetten en ze bergen de kabels goed op. Je bent ook Windows 7 vergeten en zit nu al boven budget....

modulaire voeding is niet zinloos, het is enorm handig om niet te veel kabels te hebben. + de voeding is van goede kwaliteit.

je komt inderaad op een meer extremere prijs terecht, wil je zijn wens volgen: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...252921]=1&product[232753]=1&product[195564]=3 Maar anders heb je geen pc meer voor wat hij wil.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je mijn samenstelling net niet hebt gezien, maar de mijne is bijna even goed en kan alle games op max. aan. Geweldig systeempje, en nog 130 euro goedkoper als die van jou. Zelfs mogelijkheid voor een Crossfire opstelling.

Ik denk dat je mijn samenstelling net niet hebt gezien, maar de mijne is bijna even goed en kan alle games op max. aan. Geweldig systeempje, en nog 130 euro goedkoper als die van jou. Zelfs mogelijkheid voor een Crossfire opstelling.

-Intel werd gevraagd door de TS
-Crossfire boeit de TS volgens mij niet, te kijken naar zijn budget
-Het enige wat een beetje minder is het moederbord
-Hij kan veel beter voor een 5670 gaan, dan heeft ie gelijk 1gb, en is een prima kaart. heb wel zelf de asus eah5770, maar dan 1GB.

Edit: oja er kan maar 1 extra fan worden geinstalleerd. Niet goed als je je pc koel wilt houden. Ook is WD, alhoewel veel mensen het gebruiken, geen goed merk (kwa intern dan in ieder geval).

Laatst bewerkt:
1GB heb je niks aan, is pas handig bij hogere resoluties. Intel is bij dit budget niet aan de orde, ik kan wel een Intel PC maken maar voor dit budget heb je dan een stuk minder! En ik vind WD een geweldig merk, de externe zijn gewoon WD schijven in een kastje.... En 1 fan is zat voor zo'n PC. En als de TS zich niet voor Crossfire interesseert dan wel voor led verlichting en een predator kast?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, maar ik raak nu de weg al kwijt :(
Mijn kennis op hardware gebied is minimaal.

Games speel ik nooit op de pc
Voor mij is het belangrijkste dat Cubase goed draait met de nodige plugins
en ik wil graag met videobewerking aan de gang.
Verder werk ik veel met Abobe Illustrator en photoshop.

Dan volstaat een ATI Radeon HD5670 (Videokaart) ook, deze kan ook videobewerken.

Is Intel een vereiste? Deze processoren + moederborden zijn heel duur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan