IkWeetGeenNaam
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 sep 2004
Goeiedag,
Ik ben bezig met het splitsen van een adresbestand. In één kolom heb ik nu straatnaam, huisnummer, postcode en woonplaats allemaal in 1 cel staan. Ik zou ze graag allemaal naast elkaar in aparte cellen willen hebben. Dus ik heb:
|Voorbeeldstraat 13 1294 XA Hilversum|
En ik wil hebben:
|Voorbeeldstraat| 13 | 1294 XA | Hilversum |
Ik heb de volgende formules gevonden die eigenlijk zou moeten werken, maar ik krijg de foutmelding #GETAL!
Om eerst straatnaam en huisnummer te scheiden van postcode woonplaats: (in cel waar straatnaam huisnr moet komen: )
Vervolgens: (in cel waar postcode woonplaats hoort te komen: )
Om tenslotte de huisnr van straatnaam en postcode van woonplaats te scheiden lukt mij wel.
Wie o wie kan me hiermee helpen?
Alvast bedankt voor de reacties!!
Ik ben bezig met het splitsen van een adresbestand. In één kolom heb ik nu straatnaam, huisnummer, postcode en woonplaats allemaal in 1 cel staan. Ik zou ze graag allemaal naast elkaar in aparte cellen willen hebben. Dus ik heb:
|Voorbeeldstraat 13 1294 XA Hilversum|
En ik wil hebben:
|Voorbeeldstraat| 13 | 1294 XA | Hilversum |
Ik heb de volgende formules gevonden die eigenlijk zou moeten werken, maar ik krijg de foutmelding #GETAL!
Om eerst straatnaam en huisnummer te scheiden van postcode woonplaats: (in cel waar straatnaam huisnr moet komen: )
Code:
=LINKS($B65;GROOTSTE(ALS(DEEL($B65;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(B65)));1)=" ";RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(B65))));3)-1)
Vervolgens: (in cel waar postcode woonplaats hoort te komen: )
Code:
=RECHTS($B65;LENGTE($B65)-GROOTSTE(ALS(DEEL($B65;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(B65)));1)=" ";RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(B65))));3))
Om tenslotte de huisnr van straatnaam en postcode van woonplaats te scheiden lukt mij wel.
Wie o wie kan me hiermee helpen?
Alvast bedankt voor de reacties!!

Laatst bewerkt door een moderator: