vonkje op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

just someone

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
ik heb net een nieuwe kast voor mijn pc gekocht, alles aangesloten.
maar als ik em dan aan doe doet alles het maar dan krijg ik een klijn vonkje/flammetje op de moederbord met lichte rook.
elke keer als ik hem aanzet is het op het zelfde plekje: net boven het aansluitinkje van de usb kabel.
"USB78" een blauw aansluitinkje met pinnetjes
maar hij blijft wel gewoon draaien, coolingfan's lampjes enz.
en heb niks met de hardware gedaan aleen in een nieuwe kast.

Welkom op Helpmij..nl.:)

Kennelijk is er toch ergens kortsluiting ontstaan. Wel afstandhoudertjes voor het moederbord gebruikt? Ik zou het systeem niet meer vertrouwen nu.

Welkom op Helpmij..nl.:)

Kennelijk is er toch ergens kortsluiting ontstaan. Wel afstandhoudertjes voor het moederbord gebruikt? Ik zou het systeem niet meer vertrouwen nu.

als jij mij kan vertellen wat een afstandshouder is vertel ik je of ik die hb gebruit :P,
ik heb alles gewoon uit men standaard kast gehaald en weer opnieuw in een nieuwe gezet zoals het erin zat.
kan ik geen nieuwe moederbord ofzo kopen en die erin zetten of gebeurd het dan weer?

Zie afbeelding;
yotta1cpu1hdd1case1ati1ip9.jpg

Waar de persoon zijn hand bij is.

nope nog nooit gezien of van gehoord :P had hij in mijn oude kast ook niet kan het voor kortsluiting zorgen als ik die niet heb dan?
enuhmm is dit dus niet op te lossen

Bij elke moederbord montage zit er een een of andere afstandhouder. Het kunnen losse houdertjes zijn of het zit geperst op de moederbord montageplaat. Deze zorgt er namelijk voor dat de solderingen op de achterkant van het moederbord het staal niet raken.

dan zouden ze er wel in zitten maar wat heeft dat ermee te maken, en kan ik niet gewoon dezelfde moederobord kope en erin douwe of krijg ik dan het zelfde probleem?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan er wel degelijk mee te maken hebben, gezien je nu kortsluiting hebt.:confused:

je moederboard weggooien ,en nieuwe kopen en laat hem door een expert:( inbouwen

dat is dus de antwoord op de vraag die ik 2x hierboven stelde :P maja da word dus nieuwe kope

Het verbaasd mij een beetje dat er nog geen daadwerkelijk antwoord is op de vraag of er nu wel of geen afstandsbusjes zijn gebruikt...

Is immers gewoon een kwestie van even kijken...

nope maja heb em weggebracht naar pc/gameshop voor een "upgradesetje moederbord processor geheugen enz" (geen nieuwe video kaartmoet het dus een maandje onboard doen en later dan een video kaart en veding debij
kome ze em brenge wil hij nie aan -,-'' dus ik ga da maandag weer heen en blijf er netzolang zitten tot hij aan gaat.

ze hebben een intel core 2 duo 2,93 ghz erin gepropt een redelijke moederbord en 2 gigabite kingston geheugen
(Alles natuurlijk wel nieuw)
de oude voeding zit er nog in (350 watt) en ik heb der niet aangezeten..... weet ook nie of ze hem daar hebbe getest

Heb je wel de schakelaar op de voeding aangezet (aan de achterkant van de computer

Ron

(en de stekker in het stopcontact gedaan; je zal niet de eerste zijn die zichzelf fopt)

hehe ja want als er stroom op komt zoemt hij heel licht (hoor je aleen als je er met je oor bij gaat) maar er gebeurt niks ook niet in de voeding zelf

ff kijke.......
der zit geen ledje op maa ik ga morge naa pc winkel waar ze em inelkaar hebbe gezet hal een voeding astie dan nie werkt heb ik nog garantie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan