Kan niet meer inloggen in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

robrijs

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hallo,

Ik kamp al enige tijd met het probleem dat m'n PC reboot na het BSOD. De BSOD's geven iedere keer een andere errorcode.

Na de laatste BSOD kan ik niet meer inloggen. Windows 7 Ultimate start wel, maar komt niet met het welkomstscherm om in te kunnen loggen met 1 van 2 aangemaakte users. In plaats daarvan krijg ik een scherm met een leeg 'fotolijstje' (geen picto/afbeelding) en de 2 vakjes username + password.
Als ik probeer in te loggen met 1 van de 2 accounts krijg ik de melding dat de opgegeven username/password verkeerd zijn.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Groet, Rob

Start op vanaf de Win7 DVD en kies voor: "herstellen/repareren"

Helaas werkt niet :-( Volgens mij wordt de SAM database niet meegenomen in een System Restore en ik heb het vermoeden dat hier iets mis mee is. Ik zie nog nog wel de file staat in \Windows\System32\config.

Wie heeft het over een system restore?

Ik heb het over een opstart-hertsel

Maak een opstartbare CD/DVD of memory-stick van Hiren's Boot CD
Belangrijk: Gebruik de laatste versie (11.0 dus).

Start de pc vanaf die CD op. Kies Mini Windows XP. Zodra die Mini Windows XP is opgestart, verken de Computer op het bureaublad en kijk of je harde schijf daar te zien is.

Is dat het geval, het HBCD menu starten (=snelkoppeling op het bureaublad dubbelklikken), daarin kiezen voor Menu -> Startup -> Autoruns
File -> Analyze -> Analyze offline system -> Vul de mappen in naar resp. C:\Windows en de gebruikersmap die je wilt beoordelen, dus bijv. C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam] of (indien Vista/W7) C:\Users\[gebruikersnaam]

Waar het dan over gaat is dat je op zoek gaat (bijv. in tabblad Everything) naar bestanden die danwel níet door Microsoft zijn ondertekend maar dat wel hadden moeten zijn (kan dus spyware etc. zijn) en bestanden die niet gevonden worden terwijl ze voor de werking van Windows / inloggen van belang zijn.

Hopelijk helpt dit wat verder.

Klein praktijkvoorbeeldje hierbij: Ik had vorige week hier een XP-laptop waar van allerlei bestanden weg waren. Ik heb toen m.b.v. AutoRuns een (voor XP) essentieel bestand gezien als ontbrekend op de C: schijf ("Winlogon.exe"), waardoor ik altijd (normaal opstarten van de laptop) bij inloggen direct weer werd uitgelogd. Dat bestand gekopieerd van een werkende XP en inloggen was weer mogelijk.

Tijs.

Tijs,

HBCD menu > Menu -> Startup -> Autoruns File -> Analyze -> Analyze offline system
* Doet iets;
* Sluit zichzelf af.

Is dit een teken dat er niets wordt gevonden of iets anders?

Heel vervelend: Ik kwam er zojuist achter dat een melding dat "Administrator privilege" nodig zou zijn om een offline systeem te bekijken onder Vista of Windows 7. Voor het bekijken van een offline XP systeem op de harde schijf is er geen probleem, maar het bekijken van een offline Vista/W7 systeem is het dat wel.

Ik heb het zojuist voor een Vista systeem getest, en ik kreeg die foutmelding bij het gebruik van de tekst-versie van Autoruns binnen Mini Windows XP.
Schijnt een bug te zijn in Autoruns, maar nog niet opgelost. :(

Er zijn wel andere tools, maar die zijn niet gebruikersvriendelijk en doen (zover ik weet) geen check of gevonden programma's wel of niet digitaal zijn ondertekend door Microsoft en/of dat ze ontbreken. Dat waren nu juist de checks die ik je wilde laten doen.

Enige waar ik nu nog zo snel aan kan denken is opstarten van de W7 DVD en dan de reparatie-opties kiezen. Je kunt daar dan 2 dingen proberen:
a. Opstartherstel
b. Systeemherstel

ad a.: hier staat (in het Engels, maar je komt er wel uit, lijkt me) hoe een startup repair ("Opstart herstel") uit te voeren. Het is dus de bovenste optie in het herstelmenu zoals getoond op pagina 7 van die tutorial.
ad b.: Is hetzelfde als a. (dus pagina's 1 t/m 7 uitvoeren), maar dan niet kiezen voor startup repair maar voor System recovery ("Systeemherstel"). Het is dus de tweede optie in het herstelmenu.

Hopelijk helpt je dit verder.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Naast de zaken die ik al besproken heb in de vorige posting (probeer die opties éérst) heb ik nog een oplossing gevonden voor AutoRuns, nu je gemeld hebt dat Veilige modus wél werkt:
a. Start op vanaf de Hirens Boot CD en kies weer Mini Windows XP
b. Dubbelklik Network Support
c. Dubbelklik opnieuw Network Support om te zien of het gewerkt heeft (oftewel of je een geldig ip-adres gekregen hebt etc.). Is dit niet het geval, dan zul je je pc bedraad moeten aansluiten, want de ondersteuning van draadloze netwerkadapters is er niet (of weinig).
d. Maak vanuit Computer een map in de C: schijf, bijv. C:\Autoruns. Open die map en laat 'm open staan.
e. Start Opera webbrowser via het HBCD menu: Menu -> Network -> Opera Web Browser
Werkt dit niet, dan zul je eerst bedraad moeten aansluiten en Network Support
f. Download Autoruns.zip vanaf de link: http://download.sysinternals.com/Files/Autoruns.zip en kies Open. 7zip manager opent dan met de inhoud.
g. Minimaliseer Opera (of sluit het af), markeer in in 7zip de bestanden uit het .zip bestand en sleep die in de nog geopende map op de C: schijf.
h. Herstart de pc in Veilige modus, en start Autoruns.exe in die map op de C: schijf.
i. Zet in AutoRuns onder Options alle vinkjes uit, maar zet daarna het vinkje aan bij "Verify Code Signatures"
Kies File -> Refresh (of klik de F5 functietoets)
Kijk de zaken na waar ik het over had:
1. Missende Windows-bestanden
2. Of userinit.exe, lsass.exe en explorer.exe wel op de harde schijf aanwezig zijn én door Microsoft zijn ondertekend. Je kunt het 'verrekijkertje' icoon (of Ctrl-F) gebruiken om te zoeken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

Ook weer bedankt voor je laatste posting. Zonder het te hebben uitgeprobeerd, gaat dit niet werken.
Ik kan nl. niet in Veilige modus starten omdat ik dan een username/password moet invullen.

Ik heb via de Hirens CD geprobeerd om de buitin Administrator te activeren (net user administrator /active:yes) maar dat heeft ogenschijnlijk geen resultaat gehad.

Ik ben bang dat het uithuilen en opnieuw beginnen wordt :(

Rob

Nou, er zijn nog opties:
a. In veilige modus, zie je dan niet een gebruiker Administrator genoemd? Indien ja, dan kun je kijken of je daar zonder wachtwoord in kunt komen.
b. In Hiren's zit ook de utility "Offline NT/2000/XP/Vista/7 password changer". Kies dat eens ipv. Mini Windows XP en reset het wachtwoord van die gebruiker.
Gebruik ervan:
Webpagina (walkthrough): hier
Video (misschien niet 100% meer aansluitend bij de huidige versie): hier
c. In Hiren's zit ook Kon-boot. Mocht optie b niet werken, dan kun je dat proberen te kiezen ipv. Mini Windows XP. Kijk of je dan zonder wachtwoord kunt inloggen op Windows. Lukt dat inderdaad, dan kun je daarna zelf een nieuw wachtwoord instellen op die gebruikersnaam.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik kamp al enige tijd met het probleem dat m'n PC reboot na het BSOD. De BSOD's geven iedere keer een andere errorcode.

Na de laatste BSOD kan ik niet meer inloggen. Windows 7 Ultimate start wel, maar komt niet met het welkomstscherm om in te kunnen loggen met 1 van 2 aangemaakte users. In plaats daarvan krijg ik een scherm met een leeg 'fotolijstje' (geen picto/afbeelding) en de 2 vakjes username + password.
Als ik probeer in te loggen met 1 van de 2 accounts krijg ik de melding dat de opgegeven username/password verkeerd zijn.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Groet, Rob

Dit gaat je even helpen je wachtwoord te resetten, heb deze filmpje een paar dagen geleden gemaakt! Succes.
http://www.youtube.com/watch?v=R-ft8Ff3kOw

Gr. eAngels.

Tijs,

Optie a,b en c hebben niet gewerkt. Met de "Offline ..... Password Changer" zag ik dat er geen users meer zijn in de registry of SAM-db. Ik kan hierdoor dus ook geen password wijzigen danwel leegmaken.

Bestaat er een mogelijkheid om user 'offline' aan te maken?

Rob

eAngels > bedankt voor de link met filmpje, dit was me bekent. Lees bovenstaande.

Als er helemaal geen accounts meer beschikbaar zijn, dan lijkt het me dat je een volledige herinstallatie moet gaan doen, opgestart vanaf de W7-DVD.

Natuurlijk er niet voor kiezen om de harde schijf te formatteren, want dan ben je van je 'verdwenen' account ook alle bestanden kwijt.

Ik ken geen methode om offline een nieuw account aan te maken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan