CPU warm tijdens stress test

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierdopje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik ben pas nieuw op dit forum dus hoop dat ik hem goed heb gezet.
Mijn CPU idle is 55 graden en als ik iets simpels opstart 60 graden. Ik voer nu een stress test uit en die draait nu 30 minuten en temperatuur is 70 graden. Kan ik een stress test vergelijken met gamen? IK speel naar mijn mening zware games. (Moder Warfare 2, Maffia 2 enz.) Mijn processor is de Intel core duo E8200 Wolfdale en heb de stock cooler erop zitten.

~alvast bedankt~

Da's redelijk warm. Welke tool 'zegt' dat 'ie zo heet is / wordt?

De 1e zegt mij helaas niets, de tweede is een broddeltool. Wat zegt de wizard ervan? : Klik
Klik na installatie op het icoontje waar de 'naald' en een + en - teken bij staat.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je ermee? Speedfan staat goed aangeschreven en core temperatuur ook. Heb ook al in bios gekekeden en vergeleken en dat klopte ook. Heb voor de zekerheid nog gevoeld om te kijken of de sensors correct werken. En naar mij mening was die zeker wel 72 graden. Na 2 seconden deed het erg zeer aan mijn hand :shocked:

Welkom op Helpmij.nl.:)

Speedfan geeft veelal valse temperaturen, daarom niet betrouwbaar.

Maar de bios klopt meestal wel :>

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, klopt, maar om het probleem bevestigd te krijgen zou je een klein beetje eigenwijsheid los moeten laten en de Wizard even moeten installeren......................

Het Bios is zuiver, maar dan is de boel wel al weer afgekoeld na de stress test.

tja maar als ik die stress test 3 uur aanzet loopt de temperatuur denk ik wel op tot 80 graden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, klopt, maar om het probleem bevestigd te krijgen zou je een klein beetje eigenwijsheid los moeten laten en de Wizard even moeten installeren......................

Sorry maar ik wil niet eigenwijs zijn maar wat ik bedoelde is dat ik snapte wat ik moest doen. Moet ik een programmatje van die site installeren of wat?

Intel stock coolers + heatsink zijn over het algemeen redelijke coolers.

@bierdopje : Houd het svp kort en simpel en download de Wizard 2010 en post onderstaand schermpje even als bijlage.

@bierdopje : Houd het svp kort en simpel en download de Wizard 2010 en post onderstaand schermpje even als bijlage.

Sorry maar kort en simpel tja dat is niet altijd mogelijk.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 52
Jawel, dat schermpje is kort en simpel. Zie jij bijzondere temperaturen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan