Alleen active werkblad opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Berichten
447
Hallo iedereen,

Ik heb hier op de het forum al heel wat gevonden om mijn excel bestand mooie te krijgen en geautomatiseerd.
Ook om een bestandsnaam te maken naar aanleiding wat er in een cel staat.

Maar ik heb nu 2 vragen.

1. Mijn document bestaat uit 2 tabbladen. (Factuur en adressen )Nu wil ik als ik hem laat opslaan alleen het werkblad waar ik op sta (factuur) laten opslaan. Dus tabblad 2 (adressen ) moet in het nieuwe document niet meer voor komen.

2. Of is het handiger dat hij in het zelfde document als tabblad 3 word opgeslagen en waarbij alles formules weg zijn en alleen de waarde er nog in staan en de tab de naam heeft kregen van de naam aan wie deze wordt toe gestuurd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Bedankt
 
Beste Kramer,

Je kunt het wat mij betreft op twee manieren simpel oplossen
Optie 1 is het betreffende werkblad kopieeren naar een nieuwe werkmap,
Alles selecteren, kopieren en waarden plakken, en de nieuwe werkmap daarna opslaan.

Dit heb ik vertaald naar onderstaande VBA code, oftewel manier 2
Het resultaat van de code is een saveas dialog van een kopie van je gegevensblad.
Zonder formules, en waarin je je kopie werkbladdocument een naam kan geven.
niets meer, niets minder.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mark.

Code:
Sub SaveNoNonsense()
On Error GoTo Einde 'fouten opvangen
    
                    'stel directory voor opslaan in _
                    op het pad van de huidige werkmap
    ChDir ActiveWorkbook.Path
    
    With ActiveSheet
        
        .Copy       ' - of - sheets(mijnbelangrijkesheet).copy _
                    Copy zonder argumenten kopieert het huidge _
                    Werkblad naar een nieuwe werkmap
                    
                    'formules vervangen door waarden
        .UsedRange = .UsedRange.Value
    
    End With

    If Application.Dialogs(xlDialogSaveWorkbook).Show = True Then
                    ' Geeft False bij Annuleren
        
        ActiveWorkbook.Close
    
    Else
        
                    'Forceer sluiten bij annuleren _
                    van opslaan werkmap
        Application.DisplayAlerts = False
        ActiveWorkbook.Close , False
        Application.DisplayAlerts = True
    
    End If

On Error GoTo 0
Einde:
Select Case Err.Number
    Case 0          ' geen error
    
    Case 76         'Pad bestaat niet, omdat de werkmap _
                    nog niet opgeslagen (ChDir overslaan)
        Resume Next
    
    Case Else
        MsgBox Err.Number & " - " & Err.Description
End Select
End Sub
 
Bedankt

Zal kijken hoe ik het moet inbouwen. Ziet er wel schitterend uit
 
Helaas

Helaas is dit niet wat ik bedoelde.

Het is namelijk de bedoeling dat hij de factuur bewaart. Dan van het werkblad Factuur of Offerte (en alleen dit werkblad) opslaat onder de naam wat bijvoorbeeld in F17 met een eventuele toevoeging in het scherm opslaan als.
Zie bijlageBekijk bijlage 107321
 
Laatst bewerkt:
Test deze eens. Je moet wel eerst het juiste pad invullen in de macro
 

Bijlagen

Het is namelijk de bedoeling dat hij de factuur bewaart. Dan van het werkblad Factuur of Offerte (en alleen dit werkblad) opslaat onder de naam wat bijvoorbeeld in F17 met een eventuele toevoeging in het scherm opslaan als.
Zie bijlage

Ik kan hieruit niet opmaken wat je precies bedoelt.
hopelijk biedt Warme bakkertje de juiste oplossing, anders zul je iets duidelijker moeten zijn wat je precies wilt.
De datumwens is me nu duidelijk maar dat was niet op te maken uit de eerste post :)
 
Altijd lastig

Sorry voor het misverstand. Het is altijd lastig iets uitleggen wat je bedoelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan