Forum verhuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hallo

Ik heb besloten om mijn forum te verhuizen van mijn personal website van Nour.nl/mijnforumnaam naar www.mijnforumnaam.nl. Ik wil een goedkopen website waar ik een domein kan kopen alleen om mijn website online te houden met wat geheugen. Dus een webcreator is niet nodig.

Nou is mijn vraag dus niet, wat is een goeie website om een domein te kopen?
Mijn vraag is eigenlijk of het veel werk is om met mijn forum te verhuizen naar een nieuwe website. En is dit mogelijk? Is het veel werk of kan dit heel gemakkelijk?

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe dit in zijn gang gaat?

Enige suggesties over goedkopen domeinen-websites is natuurlijk nooit fout.
Er zit geen haast achter dus ik heb de tijd.

Mvg,

EDIT: Zou een moderator mij kunnen verhuizen naar een andere sectie, vind hem nu ik het zie niet echt gepast... Sorry voor het niet opletten

Gewoon kopieren plakken lijkt mij... Eventueel links aanpassen en de gebruikersnaam/wachtwoord voor de nieuwe database veranderen..

Ook de database zou je kunnen exporteren en importeren in de nieuwe database.

EDIT: Zou een moderator mij kunnen verhuizen naar een andere sectie, vind hem nu ik het zie niet echt gepast... Sorry voor het niet opletten

We lezen niet alle vragen dus als je zulke verzoeken hebt kun je het beste dit via een misbruikmelding doorgeven :)

Dank je wel Tha Devil.

Iemand andere tips?

Ja (een kort maar krachtig antwoord).
Ik weet niet welke forum software je gebruikt, maar vaak is er wel informatie over te vinden. In premsiepen gaat het kort gezegd overal hetzelfde.
Je vraagt een domeinnaam aan bij een host, en natuurlijk wat hosting ruimte.

Vervolgens ga je de back-up aanvragen bij je huidige host (het kan zijn dat je deze zelf kunt maken via phpMyAdmin, of heb je alleen toegang tot het beheerpaneel van de forumsoftware?)

- Vervolgens heb je deze back-up en dan moet je gaan bedenken: 'Is deze back-up geschikt voor de software die ik ga installeren?' Je hebt bijvoorbeeld een back-up van phpBB 3.0.5 maar de huidige versie van phpBB is 3.0.7.
Dan zul je dus eerst phpBB 3.0.5 moeten installeren. Vervolgens de back-up terug zetten van je forum. Dan kan je gaan updaten naar de huidige phpBB 3.0.7 versie.

Je forum is dan dus verhuist, het klinkt ingewikkeld, maar dat valt best wel mee. Je moet het gewoon gaan 'doen'.
1. Begin dus bij een domeinnaam aan vragen en hostingruimte.
2. Als je dat hebt ga je de back-up aanvragen.
3. Vervolgens plaats je hier een reactie en help ik je graag weer verder.

Joep

Komen daar geen andere kosten bij?
Jawel, ik zit ook bij Versio.
Even in het factuur gekeken:
Hosting 15 GB/1000 MB schijfruimte €6
Domeinnaam €3.99

Dan komt het:
Subtotaal: €9.99
BTW (19% over alles) €1.90
Transactiekosten (bij online betalingen zoals iDeal) €0.99

Bij mij was het iets goedkoper, maar ik heb een .be domeinnaam en met walliecard betaalt (:

Bij mij was het iets goedkoper, maar ik heb een .be domeinnaam en met walliecard betaalt (:
Dat klopt.
.be is €3.29 en .nl €3.99, en je hoeft met walliecard geen transacties te betalen.
Nadeel is wel dat het veel langer duurt voordat je aan de slag kunt, 24 uur dacht ik?
Reken dat er na verlenging (als je na 1 jaar je domein verlengt) voor de rest van de tijd een extra euro per jaar betaald moet worden.

Nouja, 10 euro in 10 jaar,... valt dan wel mee. Maar het is een goeie tip, Dat wel. Waarschijnlijk gaat dat hem worden. Wacht nog wel op ervaringen van mense over die website. maar zover ik zie op internet, toppie site

Nouja, 10 euro in 10 jaar,... valt dan wel mee. Maar het is een goeie tip, Dat wel. Waarschijnlijk gaat dat hem worden. Wacht nog wel op ervaringen van mense over die website. maar zover ik zie op internet, toppie site

Om het even over iets anders te hebben, over je website (niet dat ik daar zoveel vanaf weet). Ik zou de letters in een andere kleur dan als dat oranje het is egt moeilijk te lezen. Het is redelijk irritant aan je ogen (: .

Eigenlijk de eerste die er wat van zegt, maar zoveel oranje is er toch ook weer niet?

Nee dat is waar, ik was gisteren even aan het surfen op je website en er waren enkele zinnen achter elkaar oranje, het was een beetje irritant. Maar voor de rest een mooie website (: . Het is vooral op je homepage die enkele woordjes als je hem opent.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan