• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toernooi

Status
Niet open voor verdere reacties.
kijk eens in je werkblad.

hier staat de formule:

I61=ALS(F61=H61;3;ALS(F61>H61;1;2))

I61 is de cel waar de formule is geplaatst en waar de uitkomst van de formule komt.

Nu je het zegt heb je gelijk..

Op mijn profiel heb ik mijn msn-adres staan, daar mag je wel even een mail heen sturen, dan kan ik even je een bijlage sturen, die te groot voor dit forum is. Je mag hem natuurlijk ook gewoon even toevoegen, als je dat makkelijker vindt.

Groet,

Jeroen

Ik had dus 4 vragen.

Graag zou ik ze alle 4 opgelost hebben. alles moet gewoon werkend zijn. Ik doe dit een beetje direct omdat ik dit opgelost wil hebben binnen ½ maand..

Ik hoop dat de oplossingen er zullen zijn.

Groet,

Jeroen

ga nu de formules maar eens bestuderen en kom terug met een gerichte vraag.
Oeldere,

Compliment voor je geduld tot zover :thumb: Op Worksheet was dit niveau ook bereikt.

Verder graag weer een beetje on-topic blijven door te helpen met de 4 vragen uit post #1.
De helpers willen jouw de essentie van Excel aanleren , maar jij wil hoog en ver springen zonder enige moeite van uwentwege om iets bij te leren , werkt de formule niet of begrijp je het niet > ik post een vraag dat de helpers het er maar inzetten .
Sorry for me " case closed ".

Laatst bewerkt:
http://www.worksheet.nl/forumexcel/vragen/66503-toto-eredivisie.html de vraagstelling op Worksheet.

Ik denk dat je toch eens een begincursus Excel moet gaan volgen.
Want uit je vraagstelling maak ik op dat je wilt hardlopen terwijl je nog niet kan stappen.

En ook je houding kan je aanpassen, je eist (zo komt je reactie en vraagstelling over) dat de helpers op Worksheet en Helpmij gelijk jouw probleem oplossen. (alles voor kauwen, zodat je het alleen maar hoeft door te slikken).

Oh ja er zijn nog forums waarop excel vragen gesteld kunnen worden, maar dan moet je toch echt je houding aanpassen want anders wordt er op dezelfde manier tegen je gereageerd.

Hier een paar tips die je naar de toekomst toe kunnen helpen:

1. Stel juiste en duidelijke vragen. 1 vraag per topic, of in je topic verwijzen naar een gelijkaardige vraagstelling.
2. Heb respect voor de helpers, het is voor ons ook een hobby en doen dit op vrijwillige basis.
3. Ga de basis van excel leren, want het is je dus niet duidelijk dat in een cel waar de formule in staat deze niet gebruikt wordt in een formule.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor al jullie reacties. Ik waardeer zeer dat jullie mij willen helpen met al jullie tips, maar het enige probleem is dat ik al een toernooi gepland heb staan. Daarom heb ik juist nu liever dat jullie de vragen direct oplossen. Als dit niet zo was, dan was ik (heel) waarschijnlijk hier makkelijker in geweest, en had ik zelf ook veel naar oplossingen gezocht.

Ik hoop dat alle 4 de vragen snel opgelost kunnen worden, zodat ik niet het toernooi voor een tichtste keer hoef af te lassen.

Groet,

Jeroen

zwak argument, een toernooi aflassen omdat de software niet mee wil. Hoe deed men dat vroeger, voordat de PC algemene ingang vond ? Met pen en papier, dus dat kan je ook met PC. De layout heb je al op je tabbladen staan, alleen komt het er nu nog niet automatisch in. Met een beetje goed wil lukt dat tegen volgend jaar.

Dat was dan een redelijk argument van u, maar ik zou het allemaal handmatig kunnen doen, alleen zou dat onhandig zijn, want dan duurt het veel langer dan gepland. Ik heb het geluk dat ik op het moment zoek naar 3 spelers. Maar als ik op 8 of meer spelers kom, heb ik wel het probleem dat als ik het niet voltooi ik het kan uitstellen naar een andere data.

Zelf wil ik wel, alleen ik vindt het dan ook nogal lastig al die duizenden formules in 1x te moeten onthouden. Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar ik denk niet dat dat zo makkelijk zou gaan, tenzij je hoog gestudeerd zou zijn via de Universiteit.

Ik hoor wel wat jullie ideeën zijn.

Heeft iemand van jullie trouwens al een idee hoe ik een werkende groepsfase kan maken. Ik heb zoiets geprobeerd met WK 2006, alleen dat werkte niet doordat ik de ploegen etc. niet mocht veranderen. Tevens komt dat WK wel van dit forum af..

Groet,

Jeroen

P.S. Kan ik ook verder geholpen worden in mijn andere onderwerp: "Ranking Eredivisie"?

Zie #7

Reactie Worksheet:
Bericht is door de moderator verwijderd op basis van de volgende reden:
-------------------------
Hallo forumlid Mappendief,

Hierbij wil ik je mededelen dat je vraag Probleempje toernooi werd verwijderd. Je hebt dit topic terug op de voorgrond gebracht, zonder enige wijziging, toelichting of verduidelijking. Dit valt onder de noemer bumping van onze forumregels en niet toegestaan op worksheet.nl.
Bij herhaling van bumping volgt een ban.

Dankje ik zal eens kijken na het plaatsen van dit bericht.!

Reactie Worksheet:
Bericht is door de moderator verwijderd op basis van de volgende reden:
-------------------------
Hallo forumlid Mappendief,

Hierbij wil ik je mededelen dat je vraag Probleempje toernooi werd verwijderd. Je hebt dit topic terug op de voorgrond gebracht, zonder enige wijziging, toelichting of verduidelijking. Dit valt onder de noemer bumping van onze forumregels en niet toegestaan op worksheet.nl.
Bij herhaling van bumping volgt een ban.
Hoe kom je aan dit bericht? Dit is namelijk als privé aan mij gestuurd!

waarschijnlijk via WikiLeaks :d

nee, die gaan over wereldproblemen, het was met een knipoog bedoeld ...

OK.. Is het alleen mogelijk dat jullie bij dingen uitleggen, waarvan ik dingen zou kunnen leren of zal ik de vragen zelf moeten onderzoeken?

OK.. Is het alleen mogelijk dat jullie bij dingen uitleggen, waarvan ik dingen zou kunnen leren of zal ik de vragen zelf moeten onderzoeken?

"Is het alleen mogelijk dat jullie bij dingen uitleggen"

bij dingen uitleggen (of bedoel je mij dingen uitleggen).

"of zal ik de vragen zelf moeten onderzoeken"

gerichte vragen kun je gewoon stellen;
de formules dien je zelf te onderzoeken.

heb ik je goed begrepen?

Sorry, ik maakte weer eens een typfout, controleer me tekst meestal niet na..

Ik heb gisteren een curus excel gratis online gevolgd, maar ik werd hier niet echt iets wijzer van, want dit waren de meest makkelijke dingen die ik al wist zoals het optellen, aftrekken en vermenigvuldigen.. Dus zo kom ik niet echt veel verder met de formules..

Verder zou ik niet weten hoe ik de 4 dingen uit #1 beter zou kunnen beschrijven als daar, dus ben ik bang dat ik NIET geholpen zou kunnen worden, klopt dit?

Groet,

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan