pc start niet meer op xp home edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanityme

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
sinds gisteravond heb ik een crash en kan ik mn pc niet meer opstarten, ik krijg de volgende meldingen:

winlogon.exe - entrypoint niet gevonden
Kan entrypoint van procedure _ftol2_sse niet vinden in DLL bestand msvcrt.dll

en daarna klik ik op "ok" en krijg het volgende scherm:

lsass.exe - entrypoint niet gevonden
Kan entrypoint van procedure _ftol2_sse niet vinden in DLL bestand msvcrt.dll

weer op "ok" klikken en krijg dan het 3e schermpje:

fout in gebruikersinterface
kan het dll-bestand msgina.dll (aanmeldgebruikersinterface) niet laden.
Neem contact op met de systembeheerder om dit dll bestand te laten vervangen of het originele bestand te laten herstellen.
"opnieuw opstarten"

ik kom ook niet meer in veilige modus en kan alleen met de opstartdiskette in de recovery console komen, heb me al helemaal suf gezocht naar oplossing maar niks helpt.
heb vanuit de i386 folder al verschillende dll's gekopieerd of uitgepakt van de cd naar de system32 maar blijf deze meldingen krijgen
ook chkdsk /r of fixboot en fixmbr helpen niet, ik had toen ik crashte geen virussen in mn pc want had net gescand

weet iemand wat ik moet doen? er staan foto's van mn pas overleden moeder op deze pc en ik zou echt zo kapot zijn als ik die kwijt ben, ik weet die had ik moeten branden maar helaas nog niet gedaan, ik hoop echt dat er een oplossing is en dat ik windows niet opnieuw hoef te installeren

alvast bedankt!

gr vanity

Download hirensboot cd (http://www.ubcd4win.com/downloads.htm) en brand dat op een cdtje, start op vanaf dat cdtje en dan kan je als het goed is de data van je harde schijf nog veilig stellen. Dat gedaan, en dus de benodigde gegevens naar usb of andere harde schijf gekopieerd? Dan moet je uit gaan zoeken waar probleem ligt. Ultimate boot cd for windows kent een groot aantal aan tooltjes die je ver op weg kunnen helpen;)!

Edit: Misschien kan je het filmen met je mobiel of camera zodat die teksten iets duidelijker zijn...

Laatst bewerkt:
ik heb het bestand gedownload maar het laat zich niet branden? op het einde mist hij bepaalde extensies ofzo?
het is een .exe bestand van 269 mb
ik heb nero gebruikt om te branden en bootable data cd gekozen
doe ik iets fout? en foto's ervan gaat niet lukken om up te loaden maar ik heb het precies opgeschreven zoals het er stond.

hoop dat ik nog hulp kan krijgen alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Sorry ik zei als naam hirensboot cd, maar ik gaf je de link van ultimate boot cd for windows, die ik tevens ook bedoelde. Ik was nog iets vergeten: Je hebt voor ultimate boot cd 4 windows ook een legale xp versie nodig. Als je die hebt kan je deze stappen volgen: http://www.ubcd4win.com/howto.htm
Als dat niet werkt download dan wél hirensboot cd: http://www.hirensbootcd.org/download/ (Even ies naar onderen scrollen en dan staat het in een appart vakje;)) Die branden. En als je niet weet hoe dat moet; het staat op hun site;)

dank jullie wel voor de adviezen, het downloaden van de bootcd was een gouden advies ik kan bij al mn foto's yesssss duizendmaal dank, ik ga ze snel branden
toch wil ik nog vragen of er niet iets op de cd staat waardoor ik mn eigen windows kan repareren? ik zie een hoop bekende programaatjes erop staan maar ik herken niet snel een progje waarmee ik de dll bestanden kan herstellen? of de bootsector?
heb nog wel even een virus scan gedaan maar zoals verwacht niks gevonden
kunnen jullie mij hierin adviseren?
kan gelukkig ook op internet nu en ik kan dus helemaal geen progr installeren die dll bestanden repairen want dan geeft ie aan dat er een msi.dll mist klopt dat?

een virtueel bloemetje want de foto's van mn moeder zijn veilig en ben echt heel dankbaar! :) :d
alvast bedankt!

Haha hoi goedemorgen. Nou gelukkig dat de foto's in ieder geval zijn gered. Misschien kan je de installatie dvd van je windows versie er in stoppen. Vervolgens moet je even zoeken naar iets van herstel, of reparatie. Ja daar ben ik even niet zo duidelijk in dat weet ik maar ik installeer xp wel vaker, maar ik weet precies welke stappen ik dan moet volgen dus moet u heel eventjes zoeken naar reparatie. Staat dat er niet op, of vind u op de ubc4windows ook geen dll reparatie tooltje, dan zou ik eerst ALL data van uzelf veiligstellen en dan xp opnieuw installeren. ;)
P.s.: Misschien staat er nog wel ergens een herstel punt waar je naar toe terug zou kunnen...

Edit: Hoe start de pc nu op, zonder die nood cd?

Goedemorgen, nee mn pc start nog steeds niet normaal op nog steeds dezelfde schermpjes met de foutmeldingen ik start op met die bootcd,
die reparatie tool waarover je het hebt die helpt dus ook niet jammer genoeg maar dat is wel een xp home cd van mn buurvrouw, ik heb deze computer in 2008 gekocht en daar was windows al op geinstalleerd ik heb de winkel gisteren gebeld en ik kan de pc brengen voor een nieuwe installatie maar dat gaat uiteraard geld kosten dus ik probeer m toch eerst ff zelf te fixen
ik had een goed lopende pc die ik goed onderhield ik ben alleen zo dom geweest bepaalde .dll's te veranderen en kan me bijna niet voorstellen dat ik daarom een nieuwe install nodig heb, weet je niet een goede .dll repair prog? of is het een idee om .dll te downloaden en te installeren?

alvast bedankt

Dat kan juist door die dll's komen. Maar om welke gaat het precies? Misschien helpt een kopie van de officiele downloaden en die in de map vervangen al;). Dus om welke gaat het?

P.s.: Die foto's hoef je niet te branden persé je kan ze ook overhevelen naar een usb:thumb:

Edit: Heb je dit bericht toevallig ook op dit forum gemaakt? http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=47494
Hahah zie ik net. Maar niet dat daarnou zoveel betere reacties stonden...

Edit2: Zelfs op marktplaats geplaatst? Ik weet niet of dat nou zo handig is...:confused:

Laatst bewerkt:
Hoogstwaarschijnlijk dé oplossing!!

Kijk eerst op een andere XP pc of je daar misschien nog de dll bestanden van kan kopieeren! Onthoud de locatie waar ze horen te staan. Zet ze op een usb en zet ze daarna via de ultimate boot cd in jou goede mappen;)! Als het goed is moet dat lukken. Naar jou eerste verhaaltje terug gelezen te hebben blijkt dus dat de 1ste twee schermen met hetzelfde bestand te maken hebben: MSVCRT.DLL
Nou hopelijk kan je die dus al vanaf een anders xp machine afhalen. Zoniet dan heb ik hier een site voor je waarvan ik hoop dat ze niet hebben geprutst met dat bestand zodat hij dus in officiele staat is. http://www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfiles/M/MSVCRT.DLL/7.0.2600.2180/download.html

Dat is dus de link voor MSVCRT.DLL. Die zet je dus in de goede map! En je zei dat je er zelf had aangezeten dus neem ik aan dat je weet waar dat was.

Voor die andere doe je hetzelfde. Dus eerst op andere XP pc kijken en anders hier vanaf downloaden en in de goede map zetten: http://www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfiles/M/msgina.dll/5.1.2600.2180/download.html

Ik zou zelf nog kunnen kijken op de hobby pc waar ik xp op heb staan zodat ik jou zelf mijn dll bestanden toe kan sturen die jij mist. Dat word dan wel een zoekactie maar probeer het eerst zo maar eens!

Het kan allemaal zoveel eenvoudiger....

Start op vanaf de XP Home cd, voer een HERSTEL-installatie (dis GEEN HER-INSTALLATIE) uit en het probleem is opgelost!

haha ja ik was wanhopig om die foto's en heb op zoveel mogelijk plekken mn vraag gesteld idd niet zo handig achteraf want teveel info en geen oplossing
maargoed het gaat om de msvcrt.dll en de msgina.dll volgens de foutmelding maar dat zijn niet de dll's die ik veranderd heb gek genoeg
ik ga je advies opvolgen en laat je weten of het gelukt is bedankt zover

Tja welke dll's heb jij wel verandert dan, en waarom heb je ze überhaupt verandert, want welk resultaat had je verwacht?

Het kan allemaal zoveel eenvoudiger....

Start op vanaf de XP Home cd, voer een HERSTEL-installatie (dis GEEN HER-INSTALLATIE) uit en het probleem is opgelost!

die optie krijg ik niet kan alleen een volledige install doen bedankt voor je antwoord

Welke dll had je verandert? Kan je diegene die ik je vertelde in ieder geval even downloaden terug plaatsen? Windows zegt zelf dat het daar mis gaat...

Tja welke dll's heb jij wel verandert dan, en waarom heb je ze überhaupt verandert, want welk resultaat had je verwacht?

de shell32.dll en nog 1tje maar dat moet ik ff opzoeken ja ik was gewoon ff oliedom bezig en dat allemaal voor een skin die ik wilde installeren
(be gentle with your comments haha)

Hoezo krijg je die optie niet? Weet je wel hoe je een herstel-installatie moet uitvoeren?

ja dat weet ik:o maar ik krijg die optie gewoon niet er staat geen herstel bij alleen volledige install en waarom dat zo is weet ik niet

Je moet op R drukken:
tip65_2.gif

Nee, voor een HERSTEL-installatie moet je NIET op R drukken....
Maar juist op ENTER eerst en daarna kun je kiezen voor herstellen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan