Wat zijn de eisen om de ps3 goed te laten streamen vanaf je pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonja79

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Hoi Crash,(of misschien iemand anders die het weet:))

Ik heb begrepen dat je al een aantal jaren gebruik maakt van de ps3 media server.

Kan jij misschien vertellen hoe ik hem het beste kan instellen? En wat zijn de eisen die nodig zijn van de pc, internet en router om de mediaserver goed te laten functioneren?

Mijn pc is al een oudje, maar wat kan ik doen om dit te verbeteren? ( heb geen geld om een nieuwe pc te kopen:( )

PC:
Proccessor is AMD Athlon II X2 250
Kloksnelheid : 3.00 GHz en 896mb
Draait op Windows XP servicepack 3

Router:
Sitecom 150N router

Internet:
UPC 60mb

TV+homecinemaset:
LG Full HD 42" en een Harman Kardon AVR 255

PS3 320GB slim

Als ik nu een BD stream blijft hij wel eens hangen en als ik een avi probeer te kijken gebeurt het wel eens dat hij hele scenes overslaat of dat hij te snel gaat en dus niet synchroom loopt met de ondertiteling.

Ik ben erg blij als iemand mij kan helpen

systeemgegevens.JPG

downuploadgegevens.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi :)

896MB is niet veel geheugen. Je processor moet het wel aankunnen lijkt me.

ik heb hier een overzicht van de instellingen.

algemene instellingen ps3 server.jpg

Ik ben het einde van de maand in Antwerpen en daar is ook de computerbeurs. Wat raad je me aan om te kopen? 896mb is toch het werkgeheugen?

Oh ja en ik heb een externe harde schijf van 500gb waar de ps3 media server vanaf streamt....

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb even twee berichten bij elkaar gezet. Graag "aanpassen" functie gebruiken, als je wat vergeten bent.

Die 896MB is inderdaad je werkgeheugen.

Kan me vergissen, maar het lijkt dat je een onboard videokaart hebt, gezien je geheugen. Wat voor merk/type pc of laptop is het?

Je externe harde schijf kan ook nog de vertraging zijn.

Het is geen bepaald merk. Mijn vader heeft hem in elkaar gezet en er een blanco kast omheen gezet.

volgens mij is de videokaart van NVIDIA kan dat?

Wat voor soort werkgeheugen gaat er in? (DDR of zo iets) Het gebeurt ook regelmatig dat de externe harde schijf eruit knalt.

ik gebruik maar 255 van de 500gb op het moment.

Laatst bewerkt:
Je hebt zoals ik al vermoede een onboard videokaart die van de 1024MB (1GB) nog 128MB afhaalt. (Geforce 8100 / Nforce 720a) Denk niet dat deze videokaart geschikt is om HD films te streamen, wat Blu-ray wel is.

Dus het ligt aan mijn videokaart en niet mijn werkgeheugen?

De antwoorden zitten al in je topic verweven
Geheugen;
896MB is niet veel geheugen. Je processor moet het wel aankunnen lijkt me.

Videokaart;
Je hebt zoals ik al vermoede een onboard videokaart die van de 1024MB (1GB) nog 128MB afhaalt. (Geforce 8100 / Nforce 720a) Denk niet dat deze videokaart geschikt is om HD films te streamen, wat Blu-ray wel is.

ok, dan zal ik een nieuwe videokaart en werkgeheugen kopen.

ER zit volgens mij nu een DDR2 400mHZ geheugen in die kan ik tot 3GB kopen?

en wat moet ik vragen voor videokaart?
Gewoon vragen : ben op zoek naar een videokaart die blue ray kan streamen?

Geslaagd!

Crash,

Wilde alleen even doorgeven dat ik in Antwerpen geslaagd ben. Ik heb een leuke deal kunnen maken.

Nieuwe pc met intel core 2 quad processor 4gb werkgeheugen en een harde schijf van 500mb. DVD brander/lezer erin.
voor 185 eurie...

Zelfs mijn vader viel bijna stijl achterover en zei dat ik het moest doen.

Hierbij is deze thread dus afgesloten...

Opnieuw begonnen....

Hoi Crash,

Helaas met vista had ik een hoop problemen en heb ik toch weer windows xp geinstalleerd. Alleen het probleem wat ik nu tegenkom met mijn MKV bestanden dat de films blijven hangen. Dit geld dus alleen met de 1080 of 720p films.

Kan jij misschien met plaatjes laten zien hoe ik de ps3 mediaserver het beste kan instellen?

Met muziek en foto's heb ik geen problemen.

Ik heb de meest recente versie van Java erop staan en de VLC player versie 1.1.9

ik snap het echt niet meer en raak best gefrusteerd hierdoor:confused:

ik hoop dat je kan helpen!

http://speccy.piriform.com/results/JRjstbNVKVcR87Poji76En2

Laatst bewerkt:
Hoi Sonja,

Ondanks dat je nu Windows XP hebt, blijf je met hetzelfde probleem dat ik reeds eerder aangaf. HD films streamen vraagt nogal wat van je pc, dit omdat het live ge-encodeert moet worden op je pc.

ik heb een hele nieuwe pc met en groter werkgeheugen andere videokaart processor etc. Wat moet ik dan voor pc hebben om het een beetje gangbaar te krijgen. Voorheen had ik niet, pas toen ik windows vista had kreeg ik problemen en ik heb toch echt het idee dat het met mijn instellingen te maken heeft van de ps3 media server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan