Aankoop ACER bij azerty.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
die winkel is wat aan de dure kant
is 4launch.nl of azerty.nl ook goed?

Dat is uiteraard met alle merken.

Maar ja, zolang EN de Consumentenbond, EN Vara's Kasse EN Tros Radar allemaal dezelfde problemen over Acer melden en er zelfs aparte afdelingen/sites/topics voor hebben....

En spit voor de grap Helpmij eens door over Acer problemen en Medion problemen...

Ik snap je punt maar ik ben nog steeds van mening dat je het in procenten moet zien (en dat heb ik al eens eerder aangegeven) Hoeveel procent van Acer, HP etc toont een defect. Daarnaast zie, hoor en lees je altijd de slechte verhalen over een merk en bijna nooit de goede verhalen.

Ik snap je punt maar ik ben nog steeds van mening dat je het in procenten moet zien (en dat heb ik al eens eerder aangegeven) Hoeveel procent van Acer, HP etc toont een defect. Daarnaast zie, hoor en lees je altijd de slechte verhalen over een merk en bijna nooit de goede verhalen.

Hier even een voorbeeldje in procenten dan, zoals je zelf aangeeft over met name HP en Acer (wel over laptops dit keer:

http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html

Laptops ja, ik had eerst een Acer PC die bevatte de volgende kwaliteits onderdelen:

- 250 watt FSP Group voeding, oke niet ruim genomen maar dat doen ze nooit.
- Foxconn (!!!) moederbord.
- Nanya RAM.
- Nvidia Geforce videokaart.
- NEC DVD brander.
- Kaartlezer
- Hitachi HD

Deze spullen zijn volgensmij allemaal van goede kwaliteit?

Ik geef het maar even op......
Alle consumenten-organisaties hebben het blijkbaar verkeerd.....

Wij geven puur onze ervaringen aan. Mijn mening is dat Acer desktops van goede kwaliteit zijn...

Hier even een voorbeeldje in procenten dan, zoals je zelf aangeeft over met name HP en Acer (wel over laptops dit keer:

http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html

Deze link is al vaker gepost op Helpmij. Staan trouwens wel leuke commentaren in waarbij je toch na gaat denken over de betrouwbaarheid van het onderzoek.

Cijfers uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :)

Dit is net zo'n welles / nietes verhaal als amd / pentium denk ik.

Laatst bewerkt:
Dit is net zo'n welles / nietes verhaal

Idd.Daarbij zal veel gebasseerd zijn op eigen ervaringen.Iemand als Mrmusic zal er een beter oordeel over kunnen vellen aangezien hij dagelijks met systemen bezig is.
De ts'r trekt zijn conclusies uit het feit dat die 1x een negatieve ervaring gehad heeft met medion.
Zo zijn er mensen die jaren met een Acer doen en andere alleen maar problems.Zo ook met andere merken.
Alleen als er van een bepaald merk meerdere meldingen zijn kan je jezelf achter de oren krabben:Wil ik dat risico lopen.Maar ja dat kan je ook gebeuren met andere merken.....en zo kunnen we nog wel even doorgaan.:D

bestaat er eigenlijk een alternatief voor deze pc, maar dan in een grotere kast?
(van acer of van een ander merk)

@ frank : kweet niet hoor : je stuurt iets op in RMA en het komt nog slechter terug...:p

Laatst bewerkt:
@Gethez:ja en zo kan je van elk merk wel iets vinden.Denk dat je naar totaal plaatje moet kijken.Er zijn genoeg klantentevredenheids onderzoeken te vinden lijkt me.
Zo ook van upc,ziggo, telfort etc etc etc etc.Toch zijn er merken of providers die het beter doen als anderen.Ondanks dat ook daar wel eens niet goed gaat.

Altijd een oneindige discussie op een forum.

EDIT:simpel voorbeeldje:Mijn organisatie is wederom uitgeroepen tot beste vers-supermarkt van het jaar.Wil niet zeggen dat je daar nooit eens een bloemkooltje tegenkomt waarvan je denkt...liever een andere.Alleen.... als je die bloemkolen iedere dag tegenkomt wordt je geen beste vers-supermarkt.En op moment dat personeel dat ene bloemkooltje eruit gehaald heeft ,heeft de volgende klant een hele andere beleving.Die ziet alleen maar mooie bloemkolen.;)

Laatst bewerkt:
okey dit is wat ik heb

nou weet ik niet of Recom goed is...
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/86708
mooie HTPC past prima bij een TV
HD5570 videokaart kan met gemak HD materiaal op hoge resoluties afspelen
580watts voeding van Recom lijkt mij voldoende...
Core I5 2400 3.10Ghz
2 x2gb DDR3 Kingston value ram
1TB Samsung spinpoint F3 HDD
dvd brander/speler

het is toch een pre-made pc geworden :

nl. deze (maar dan wel bij redcoon.be : ik denk dat ik één van de laatste stuks gekocht heb, want hij is voor het ogenblik niet meer voorradig...)

ik heb toch een i3 gekozen, stel dat hij niet zo lang meegaat dat ik er niet te veel aan uit geef... (heb er 548 euro voor betaald...) nadeel is dat de HDD maar 5400 TPM draait... :confused: zowel azerty.nl als redcoon gaven 7200 aan, maar na wat bevragen bleek het toch maar een 5400 te zijn...

nu nog een logitech illuminated keyboard en ik kan weer voort voor een tijdje...

grtz

gethez

heb dus die acer nu, en ik heb dat sticky topic van "help mijn pc valt uit!" eens gelezen,
en heb een vraagje hierover en ik weet niet goed waar dit te posten en ik wil hier niet echt een nieuw topic over maken...

ik heb dus eens de test gedaan en pc wizard gedownload :

daar staat dat het mainboard (whatever that is...) 118 graden celsius is...:shocked:

zijn dit normale waarden??
hier een screen met alle gemeten waarden...
ScreenHunter_01 Feb. 11 00.38.gif

Hoi,

Nee, die 118 graden is niet normaal, sterker: als je nog een poosje ermee werkt en die temperatuur van je moederbord zou kloppen, dan werkt hij op dit moment al (plm 1,5 uur na je laatste reactie) niet meer.
Gelukkig heb je garantie .... :P maar ik denk zelf dat de aangegeven temp niet klopt. Of het is per abuis Fahrenheit en dus omgerekend zo'n 48 graden .... nog hoog, maar het kan.

Jammer dat je niet voor samengesteld systeem bent gegaan, want ik vind persoonlijk 550 euro wel veel voor een dual-core systeem, zou met gemak een quadcore AMD processor inkunnen...

118 graden lijkt me zeer onwaarschijnlijk, probeer ook eens met wat andere programmas de temperatuur te meten, want dit zou niet mogen/kunnen kloppen :)

Jammer dat je niet voor samengesteld systeem bent gegaan, want ik vind persoonlijk 550 euro wel veel voor een dual-core systeem, zou met gemak een quadcore AMD processor inkunnen...

118 graden lijkt me zeer onwaarschijnlijk, probeer ook eens met wat andere programmas de temperatuur te meten, want dit zou niet mogen/kunnen kloppen :)

Ehh ... ben jij nou eigenlijk niet mijn reactie aan het herhalen ..... ?
Niet erg hoor, een bepaalde mate van 'geldingsdrang' maar het is bij jou reactie wél de vraag of TS daar nu veel mee opschiet ......
Lees de gedragscode voor deze site er nog eens op na .... :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan