Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
=ZOEKEN(2;1/(A2:A50<>"");A2:A50)
Dan heb je de antwoorden toch niet erg goed getest.Ik heb beide jullie antwoorden geprobeerd, en beide werken perfect.
Dat antwoord zal vaak tot onjuiste resultaten leiden.Code:=ZOEKEN(9,9999*EXP(10);A1:A100)
Dit antwoord is juist als de laatste waarde een getal is en geen tekst (maar dat is wellicht bij de vragenstller altijd het geval). Om die laatste mogelijkheid te ondervangen, kun je beter gebruiken:Code:=ZOEKEN(2;1/(A2:A50<>"");A2:A50)
=ZOEKEN(2;1/ISGETAL(A1:A50);A1:A50)
Dat is een onjuiste redenering.De functie zoeken begint bij de onderste cel en werkt zo naar boven tot hij iets tegen komt
Dat antwoord zal vaak tot onjuiste resultaten leiden.
in plaats van 9,9999*EXP(10) kun je beter gebruiken: 9,99999999999999E+307
Aan het woord 'mega senior' zou ik maar geen kwalificaties verbinden wat de kwaliteit van de antwoorden betreft, dat lijkt mij misplaatst. Ik maak (zoals bijna iedereen) ook fouten, op dit forum bv. als ik (te) snel wil antwoorden, of antwoord met een formule of code zonder dat ik die in een Excelbestand heb getest. Dit terzijde.Ik zal de woorden van een "Mega Senior" niet in twijfel trekken..
Dat is niet omdat er eventueel cellen met tekst in het het bereik zouden kunnen staan waarop de formule betrekking heeft, maar louter omdat het niet denkbeeldig is dat in het bereik grotere bedragen dan 9,9999*exp(10) zouden kunnen voorkomen (bij banken bv, maar ook bij veel andere bedrijven, wordt er met bedragen van miljoenen euro's gewerkt). En als dat het geval is, dan zal het vaak mislopen. Wijzig in jouw bestand bijvoorbeeld A18 of A21 maar eens in 230000 (tweehonddertigduizend), dan geeft jouw formule een onjuist resultaat.kan je ook aangeven wanneer het vaak tot onjuiste resultaten zal leiden (dit ook met betrekking tot het voorbeeldplaatje van de TS - waar het om geldbedragen gaat en hij niet heeft ingelogd als Dagobert Duck)
Daarom zouden m.i. de beheerders van dit forum een dergelijke benaming beter achterwege kunnen laten, dan kan die ook niet tot misverstanden leiden.Ik weet dat aan de benaming ***Senior geen kwalificatie hangt
Dat hangt louter af van het feit welke bedragen er in het bereik van de formule worden gebruikt. Maar zodra er 1 groter is dan het in jouw formule gebruikte bedrag, valt op de uitkomst geen peil meer te trekken. 230000 euro is bij veel bedrijven 'peanuts' hoor.Volgens mij viel dan ook het woordje "vaak" wel mee
Hoe groter je het getal neemt, hoe minder vaak het fout zal lopen, vandaar dat ik het grootst mogelijke positieve getal gebruikte dat door Excel wordt herkend. Maar als je zeker weet dat in het door jou gebruikte bereik geen grotere waarden zullen voorkomen dan een bepaalde waarde X, dan kun je in je formule in plaats van het grootste door Excel te herkennen getal, zonder bezwaar dat getal X gebruiken.wil je dan eens naar deze kijken: ZOEKEN(9,9999*EXP(25);A1:A100) ; dit gaat in iedergeval goed tot 99 miljard.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.