Nieuwe pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter TFP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TFP

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
beste leden.
Ik ben opzoek naar een nieuw systeem voor de nieuwe games die uitzijn en nog uit moeten komen.

Mijn vraag is of iemand voor een mooi prijsje ( ong. 500 euro ) een goed systeem kan samen stellen of aanbieden. Ik ben al een paar weken opzoek op verschillende sites maar elk systeem dat ik zie heeft de betere dingen van het ene systeem maar ook weer slechte kanten die de ander wel weer heeft. Dus als iemand iets mooi's heeft.

Mijn systeem nu:
Amd Athlon64 dualcore 3,1ghz
Nvidia Geforce 9800GT ( gainward )
2gb Kingston RAM
320gb hardeschijf
Abit-AN68SV moederbord.

kun je dit lijstje invullen?

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Budget - Ongeveer 450-600 euro ( uitzondering mischien mogelijk )
Doel -Gamen ( dan zou hij gewoon internet wel aankunnen :p )
Hoe belangrijk is stilte? - Maakt niet veel uit. Moet geen bulldozer naast me hebben.
Assemblage - Maakt niet uit. Ik kan het zelf in elkaar zetten. als de winkel het doet maakt het ook niet uit.

Opties: 6+ usb ( op z'n minst, lang leven de USB muizen\headsets ) goede HDD. moet games van nu en later kunnen draaien.
Besturingssysteem - Ik heb een legale XP cd liggen. Als 7 erbij zit kan ook.
Andere software? - niet nodig.

Randapparatuur
Niet nodig, heb ongeveer 500\600 euro aan apparatuur staan.

in mijn samenstelling zit een veel betere videokaart in het moederbord is inderdaad minder maar je zou dit kunnen veranderen en dan een 6870 nemen inplaats van een 6970 die er nu in zit en ik vind 430watt weinig verder zei hij dat hij zelf kon assembleren en dat hij windows xp heeft liggen al zou ik voor windows 7 gaan als ik hem was maar dan moet de hardware aangepast worden omdat het anders te ver over 600 gaat, en in dat andere topic wil ts een huis tuin en keuken pc en soms een spelletje hier wordt gevraagd naar een pc waar regelmatig op gegamed wordt

Laatst bewerkt:
Ik heb op dit moment al een 750W voeding . En ik weet niet of ATI sterker is dan Nvidia.

bedoel je hiermee dat je geen voeding nodig hebt? en ati is even goed als nvidia alleen werkt ati beter op amd dan nvidia dat doet omdat ati over is genomen door amd

nee deze pc zou ik als zoals jij het zij '' huis, tuin en keuken pc '' gebruikt worden. En ik ben zelf niet helemaal in de wolken van ATI omdat mijn laatste kaart een ATI was en niet langer dan 5 weken mee ging nadat hij over-verhit raakte op crysis. Met low quallity. Dus daar ben ik niet zo weg van. Maar als 't zou moeten werken dan hoor je mij niet klagen. Zijn er nog andere oplossingen die mischien nog plus-punten hebben? Ik zou eventueel nog naar de 700-750 euro kunnen gaan ik weet nog niet zeker waneer ik krijg uitbetaald ( lang leven een luie baas hebben ). Dus dat zou nog kunnen.

ATI kaarten zijn even goed als Nvidia kaarten
elke chip is anders de een begeeft het eerder dan de ander nu heb jij net peg dat dit een ATI kaart is geweest
dit hoort alsnog niet je keuzen te beinvloeden
zeker niet als jij het beste wilt voor jou pc!

weet ook ATI en Nvidia hebben sterke kaarten in een bepaalde prijs klasse dus het ligt een beetje aan je budget+doel welke kaart het beste voor jou is geschikt

toen je het lijstje hebt ingevuld heb je bij doel gezet: gamen

Budget - Ongeveer 450-600 euro ( uitzondering mischien mogelijk )
Doel -Gamen ( dan zou hij gewoon internet wel aankunnen :p )
Hoe belangrijk is stilte? - Maakt niet veel uit. Moet geen bulldozer naast me hebben.
Assemblage - Maakt niet uit. Ik kan het zelf in elkaar zetten. als de winkel het doet maakt het ook niet uit.

Opties: 6+ usb ( op z'n minst, lang leven de USB muizen\headsets ) goede HDD. moet games van nu en later kunnen draaien.
Besturingssysteem - Ik heb een legale XP cd liggen. Als 7 erbij zit kan ook.
Andere software? - niet nodig.

Randapparatuur
Niet nodig, heb ongeveer 500\600 euro aan apparatuur staan.

dus wat wil je nou? wel of geen voeding wel of geen windows wel game of huis tuin en keuken pc?

toen je het lijstje hebt ingevuld heb je bij doel gezet: gamen

dus wat wil je nou? wel of geen voeding wel of geen windows wel game of huis tuin en keuken pc?

Nou zoals het er staat. De pc die ik nu heb wordt zo'n pc en de nieuwe zou de plaats in moeten nemen om voor mij mijn gebruikelijke games te kunnen spelen. windows hoeft niet. voeding wel. A merk.

ATI kaarten zijn even goed als Nvidia kaarten
elke chip is anders de een begeeft het eerder dan de ander nu heb jij net peg dat dit een ATI kaart is geweest
dit hoort alsnog niet je keuzen te beinvloeden
zeker niet als jij het beste wilt voor jou pc!

weet ook ATI en Nvidia hebben sterke kaarten in een bepaalde prijs klasse dus het ligt een beetje aan je budget+doel welke kaart het beste voor jou is geschikt

Het beïndvloed mijn keuze niet, ik ben aleen niet zo weg van ATI maar inderdaad. Het beste voor je pc.

@g4m3v das heel dik over het budget + een phenom x6 is geen goede cpu wil je games spelen
je hebt niks aan die 2 extra cores een Phenom x 4 965 is sneller in game benchmarks

klikerdeklik

moederbord ondersteund 6 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A dus geen hub nodig
ik raad je wel aan om windows 7 te installeren en dan 64 BIT omdat DX11 en DX10 niet door Xp is supported terwijl games dit nu wel gebruiken

Laatst bewerkt:
Ik heb systeem van 800 euro is wel iets er boven maar je kan de 570 voor een iets goedkopere ati kaart vervangen of je kan een GTX 560 nemen is ook goed.

http://www.salland.eu/basket/0/winkelmandje.html?1300475857

En firest0rm heeft ook wel gelijk ook wel handig met Windows 7 maar dan kan je de 6970 of 570 niet nemen.

Ik denk dat een SSD in die pc ook niet mag missen, maar had die pc net even samen gesteld en toen de reactie van firest0rm niet gelezen. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan