andere mobiel vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tho0omas

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Hallo,
In december heb ik een 2 jarig abbonement afgesloten met de Nokia n8.
Ik heb hem nu dus 4 maanden, en heb hem al 3 keer voor reparatie naar de winkel moeten brengen (elke keer was ik hem weer 3 weken kwijt).
Nu is hij dus weer kapot. Kan ik niet gewoon een andere mobiel krijgen, omdat ze me een product hebben geleverd die om de 2 weken weer kapot gaat? (en dan bedoel ik niet een nieuwe nokia n8, maar een ander type )

Wat zijn mijn rechten hier?

alvast bedankt :thumb:

Hoi,

Hier al eens gelezen denk dat je goed gesprek met de winkelier moet gaan houden.

Oké, die site kan inderdaad wel goed van pas komen.
ik ga wel even met de verkoper praten .
bedankt!

nog even een vraagje:
er staat op de website, dat als het product meerdere keren gerepareerd is en het nog steeds niet doet zoals die het hoort te doen, dat je dan de koopovereenkomst kan ontbinden.
Hoe zit dat als je een abbonement hebt?

Hoi,

Denk dat dat moeilijk wordt maar heb je al op de site van je telefoon provider gekeken wat die hier over zegt maar de winkel is volgens mij de beste optie.

Hoi,

Daar is inderdaad jurisprudentie over.
Het ontbinden van een contract m.b.t. goederen geldt niet voor diensten. Logisch ook eigenlijk, want bij goederen betekent het ongedaan maken van de koop dat je de koopsom terugkrijgt .... hoe zie je dat bij diensten?
Je zult dus middels hoor en wederhoor bij de rechtbank terecht komen.

Op de website van mijn provider (vodafone) staat daar niet zo veel over.

Ik heb mijn telefoon+abbo gekocht bij the phone house.
Om mijn contract te laten ontbinden, moet ik dan naar de vodafone winkel of naar the phone house?

Hoi,

Phone house maar wil je nu van je abonnement af of van de telefoon want het eerste zal lastig worden en andere zal denk ik wel lukken.

nou, ik wil het liefst een ander type telefoon.
Ik had al eerder een n8 gehad, maar die was kapot gegaan. Toen kreeg ik een nieuwe, en die is om precies dezelfde reden nu weer kapot.

Dus ik heb hem al verschillende keren laten repareren om dezelfde reden, dan heb ik recht op een nieuwe toch? (en dan alleen een nieuwe n8, of helemaal een andere telefoon?)

Hoi,

Dan zou ik dus een andere telefoon zien te krijgen lijkt mij de beste optie dan.

Oké, en daarvoor moet ik gewoon naar The Phone House gaan. En dan uitleggen dat hij al verschillende keren is gerepareerd om dezelfde reden, en dat ik recht heb op een vervangend gelijkwaardig product?

Ik ben naar The Phone House geweest.
Ze zeiden dat je alleen een nieuw toestel krijgt 2 weken nadat je je abbonement hebt afgesloten.

Ik heb hem dus maar laten opsturen naar Nokia (voor de 4e keer!!!). Want nu kan ik er ook niks mee.

Maar, als het toestel nog niet werkt als ik hem weer terug krijg, mag ik een nieuw toestel uitzoeken.

Hoi,

Ik heb voor een kennis een brief 'op hoge poten' naar rabomobiel geschreven, nadat hem exact hetzelfde was overkomen.
Hij was in een periode van nog geen jaar, zeven maanden zijn toestel kwijt aan vijf 'reparatierondes'.
Ik heb in de brief verslag gedaan van deze reparaties en de periodes en hen gewezen op contractbreuk, met de aanzegging dat - wanneer hij nu geen nieuw toestel zou krijgen - juridische stappen zouden volgen.
Binnen twee weken nam een 'manager' contact met hem op en hij mocht een nieuw toestel uitzoeken, dat binnen een abonnement-segment hoger lag dan zijn eigen abo.

Hoi.
Dat is denk ik voor mij ook wel slim om te doen.
Hij is alleen nu al opgestuurd, maar mocht mijn mobiel weer eens kapot gaan (wat zeker gaat gebeuren) ga ik dat denk ik ook doen.
Bedankt voor de tip!

Maar stel, ik ga dus nu een brief schrijven. Hoe omschrijf ik - wat er gebeurd is - als contractbreuk?

Laatst bewerkt:
@vanveelen

Heb je misschien die brief nog? Zou je me een hem kunnen sturen. Ik wil nu zo'n klachtbrief schrijven, maar ik weet niet helemaal wat ik erin moet zetten.

Hoi,

Uiteraard ga ik je die brief niet sturen.
Je moet gewoon beschrijven wat ik eerder aangaf:
- hoe vaak in reparatie
- hoe lang je hem daardoor in totaal kwijt bent geweest
- de toezegging dat je na de volgende reparatie een nieuwe zal krijgen (want geloof me, dat gaat helemaal niet gebeuren.
- en aanzeggen dat je stappen onderneemt als je geen nieuw toestel krijgt of per direct het abonnement beëindigd wordt.

Je vindt best wel iemand met wie je dat samen kunt doen als je dat in je eentje te moeilijk vindt.

Ik heb in de brief verslag gedaan van deze reparaties en de periodes en hen gewezen op contractbreuk, met de aanzegging dat - wanneer hij nu geen nieuw toestel zou krijgen - juridische stappen zouden volgen.

Maar je hebt daar geschreven dat het contractbreuk is van de provider. Maar hoezo is dat dan contractbreuk, hoe omschrijf ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan