• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Coordinaten toevoegen in excel ivm importeren in POIEdit

Status
Niet open voor verdere reacties.
En toch gaan we proberen om het er bij jouw in te krijgen :p :p

Irene vergeet de kolommen E en F , vul de Lengte en Breedtegraad in ( 00,00000 ) 1 max. 2 cijfers voor de komma en vijf cijfers na de komma . daarna druk je op de knop .
Als jouw Excel file in C:\Users\Irene\camping staat dan zal het CSV bestandje daar ook staan . zie jpg in het Excel bestandje .
Ik heb jouw file opgeslagen en na druk op de knop krijg ik er de andere file bij " MijnPoi " .

Let niet op de schrijffouten in het Excel bestandje ( een beetje suf, meer dan 600 km gereden vandaag ) .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Leentje , ik wil toch een kleine test doen ;)

In bijgevoegd bestandje staat een knop , druk op die knop en laat me weten wat je ziet :eek:

Bijlagen

Geen cvs-bestandje dus.....

Wat moet er eigenlijk te zien zijn als ik op die knop duw? Ik krijg een kruisje in beeld.
Duurt het vervolgens even, of ??????

Zolang de muis op de knop is, zie ik niets
Zodra ik hem beweeg een kruis, een opengewerkt plusteken.

Wat moet er eigenlijk te zien zijn als ik op die knop duw? Ik krijg een kruisje in beeld.
Duurt het vervolgens even, of ??????
Bij het drukken op de knop moet je een popup menuutje krijgen , indien jouw MACRO'S zijn ingeschakeld ( macro's aanvaarden inschakelen ).
Besluit op jouw pc zijn de macro's niet ingeschakeld > vandaar dat je dan ook niet het CSV bestandje ziet .

We gaan der komen ;)

Bijlagen

• macro test.png
    macro test.png
    34,4 KB · Weergaven: 51
Leentje zie jpg wat je moet doen .

Bijlagen

• macro.jpg
    macro.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 52
Yes, dit is het!! Je bent goed!!!!
Nu even kijken of importeren ook lukt.

Het is gelukt!!!!
Een kind kan, bijna, de was doen ;)

Weet je hoe leuk dit is?:thumb:

Zet de borrel morgen maar klaar op de viaductweg of op de noorderbrug in Maastricht , ik ben daar rond de middag ;) .

Ik wist dat het moest lukken ;) . Nu kan je volop experimenteren , alle verloren tijd inhalen .

Als ik naar Schijndel kom kan ik me altijd misrijden .
Suc6 met het plannen van je uitstappen ( vakantie ) :thumb:

Rij gerust mis, van harte welkom hier!!!

Ipv een schilderij, hangt hier een kaart van Frankrijk aan de wand. Campings zoeken en bestemmingen plannen is dagelijks vermaak.

Liefst zonder TomTom, gewoon lekker kaartlezen. Maar wel met een hele rij campings achter de hand om op terug te vallen. Instellen op "zoek nuttige plaats nabij.." en dan komen mijn poi's in beeld. Dankzij jullie hulp nu wel ;-)

Rij je veel internationaal? En stukgoed of anderszins?
Mijn neef rijdt stukgoed en mijn zwager reed gevaarlijke stoffen. Gaat nu over op uitzonderlijk vervoer.

Jullie beiden enorm bedankt!!!:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Rij je veel internationaal? En stukgoed of anderszins?
Ik rij hangende kledij , kom soms bij Brova Duthler ( de laatste tijd splitsen ze in de haven en leveren ze rechtstreeks ) de keten waarvoor ik rij heeft 70 winkels over Belgie en daarvan rij ik 1 vaste rit met 7 winkels de andere dagen rij ik her en der van Aarlen ( Arlon ) tot de Belgische kust . Morgen kom ik in Verviers en daarna Lanaken hierdoor kom ik 2 tot 3 maal de week door Maastricht .
In het verre verleden heb ik autotransport gedaan Spanje ( haven Barcelona ) Frankrijk ( haven Marseille ) en ook Oostblok Polen ( Warchawa , Olivia beach Gdansk , Poznamia > Poznam ) Nu met de kids , 2ling van 8 en nog een zoontje van 4 jaar rustig iedere avond thuis .

Laatst bewerkt:
Dat is mooi, drie van die kleine mannen (vrouwen?)! Dan is het goed thuiskomen.
Hier zijn we uit de kleintjes.( 22, 18 en 17. )

(je woont trouwens zelf ook in een leuke omgeving. Mechelen en Leuven zijn beide leuke steden!)

Dan wens ik je nog een mooie rit toe en geniet van het mooie weer komend weekend!

Na dit gelezen te hebben kan mijn nacht uiteraard niet meer stuk :p:thumb:
Irene, veel suc6 verder met het plannen en dan mag deze vraag op opgelost :D:D

@ Daniël
:thumb:

PS Als het koffie mag zijn ipv een borrel, dan breng ik de taartjes mee :d

Ja super, he Daniël! Uiteindelijk een kleinigheidje, dat een groot verschil maakt ;-)

Geweldig hoe jullie je met z'n tweeën vastbijten in de vraag van een voorbijgangster!

Gezien jouw tijden van antwoorden: je bent echt warme bakker?

En natuurlijk, koffie mag ook. Jullie zijn welkom.

Ik zal de vraag eerstdaags op beantwoord zetten. Eerst nog even spelen met het formulier.

Fijne dag! Irene

Dit is leuk nu het werkt!
Toch wat vragen.

Als dit draadje gesloten wordt, kun je de bestanden dan nog openen/binnenhalen?
Zo niet, welk bestandje (in welk berichtnummer) kan ik dan het beste als schoon bestand veilig wegzetten op mijn externa HD?

Daniël, jij schreef over exporteren. En dan geen dubbele adressen invoeren. Nu ik alleen maar toevoeg, komt alles dubbel op MyPOIManager terecht. Een item exporteren zie ik niet.
Mijn idee (schieten mag) is om een complete excellijst te maken. Af en toe MyPoiManager leeg te maken en dan een schoon bestand te importeren. Goed plan om dubbele items te voorkomen en mijn favorieten per seizoen bij te stellen?

Is het mogelijk om nog een kolom (postcode) plaatsnaam en telefoonnummer toe te voegen in het excelbestand?
Nog mooier zou zijn als ik het uitvouwmapje in de kaartenbak ook toe kan voegen. Maar dit kan later ook nog handmatig (Daarin staan mijn items als : bezocht, hond, Nl en /of Vlaams beheer.)

Alweer hartelijk dank!!

Irene

Leentje64 ( Irene )

Ik heb zonet wat zitten testen in MijnPoi manager .
Mijn idee (schieten mag) is om een complete excellijst te maken. Af en toe MyPoiManager leeg te maken en dan een schoon bestand te importeren. Goed plan om dubbele items te voorkomen en mijn favorieten per seizoen bij te stellen?
Dit is inderdaad een perfect idee :thumb: je kan ze per seizoen of jaar zetten .

Is het mogelijk om nog een kolom (postcode) plaatsnaam en telefoonnummer toe te voegen in het excelbestand?
Dit is perfect mogenlijk vanaf kolom E kan dat geen kwaad de macro kijkt wat ingevuld is in de kolommen
Code:
Range("A2:D" & Cells(Rows.Count,
vanaf A2 tot het aantal ingevulde rijen in kolom D .

Ook je extra info ( kaartenbak ) kan je daar kwijt zonder probleem .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan