• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Coordinaten toevoegen in excel ivm importeren in POIEdit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geniet van je avond! Ga ik ook doen, eerst met de hond uit en dan een wijntje ;-)

Ik kom het niet laten om toch te kijken ;)

Het rar bestandje zijn de bestandje die Leentje me mailde ( voor Rudi ;) ) het GPS (Excel) bestandje is de verwijzing naar de fout . Lengte / Breedtegraad staan omgekeerd en puntjes moet komma's worden .

Bijlagen

Leentje, kopieër beide bestandjes in bijlage naar C:\Users\Irene\Documents\caravan
PoiEdit2007
Openen >> druk CTRL+O >> Zoek de map in het venster en selecteer MijnPoi
Klik op openen >> Selecteer in het rechtervenster een camping, in het linkervenster tab GoogleMaps aanklikken

MyPoiMananger
Openen >> In het venster linksboven klik op importeren >>
1.Zoek de map en selecteer MijnPoi
Klik op openen
2. selecteer KOMMA
3. Selecteer een doelmap
Klik op OK
In het venster linksonder op Tab Kaart klikken

@ Daniël
Ik heb Lat en Long omgedraaid omdat deze in PoiEdit2007 verkeerd ingelezen werden.
MyPoiManager heeft daar kennelijk ook geen probleem mee, want er is een vinkje voorzien om de kolommmen om te draaien
en dat moet je nu niet gebruiken. Daarom zou ik het laten zoals het is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste helpers,
Voor ik de fout inga ;-), alvast enkele vragen:

Je spreekt over beide bestandjes kopieeren. Bedoel je die van Trucker10, of zitten er 2 bestandjes in de GPS.rar?
Opent Rar zich vervolgens vanzelf? Tot nog toe krijg ik een hoop vreemde tekens in kladblok.

Bedankt!
Irene (Leentje)

Ik heb ook een vraagje, wat komt Kladblok in dit hele plaatje doen ???
Je opent toch gewoon het Rar-bestand met WinRar en pakt beide bestanden uit in de door jou aangegeven map.
Trouwens MijnPoi is een XL-bestand en open je als dusdanig in XL. Open je dit in kladblok krijg je idd een hoop vreemd tekens.

Laatst bewerkt:
Irene (Leentje) , pak bestandje van Warme bakkertje ( Rudi ) ik heb ze nu als zip formaat opgeladen , waarschijnlijk heb je geen rar software op je computer .

Volg gewoon de stappen die Rudi heeft aangehaald met dit zip bestandje ( 2 Excel bestandje )

Bijlagen

Ik heb nu de reden waarom het bestandje niet uitgepakt werd. Ik heb een programmaatje dat heet Download Accelerator Plus. Dat plaatste al jullie bestandjes automatisch in een map als PHP bestand of als XHTML. En dan kreeg ik automatisch een opening via kladblok.
Nu heb ik niet daarmee geopend en krijg keurig een Ecxelmap en uitpakvragen via zip, zoals jullie al uitlegden.
Nu even koken en dan vlug een stap verder :-)

Overgekookte aardappelen, maar Het Werkt!!!! :cool::)
(kon het toch niet laten nu even verder te kijken.)

Jullie zijn superhulpen!!:thumb:

Nog even wat vraagjes.
Kan ik nu gewoon aanvullen in het bestaande bestandje en dat opnieuw importeren?
Of heb ik dan plaatsen dubbel in mijn overzicht?
Is evt exporteren naar het bestand ook mogelijk? Dan kan ik op eenvoudige wijze aanpassingen maken, zonder de hele "kaartenbak"handmatig door te hoeven werken.
Zijn er dan ook meer kolommen mogelijk, zoals in het invoeren via het kaartenbakje (poi maken knop, poi via adres)

En nu ga ik echt even eten op tafel toveren.

Kan ik nu gewoon aanvullen in het bestaande bestandje en dat opnieuw importeren?
Of heb ik dan plaatsen dubbel in mijn overzicht?

In het Excel bestandje kan je steeds adressen toevoegen en herberekenen , bij opslaan komen deze dan terug in de mijnpoi.csv bestandje dat je terug moet uploaden maar mypoi manager en deze dan terug synchroniseren met je gps ( als dit van toepassing is )

:thumb::thumb::thumb::thumb:
De aanhouder wint :P
Als je aanpassingen maakt in je XL-bestand en dan terug exporteert wordt het csv-bestand gewoon aangepast en heb je dus steeds de laatste gegevens om mee te werken (dus geen dubbels oid)

Kijk, dat is mooi.

Nu heb ik net gekeken in mijn excel-bestanden, maar dat zijn dus diegene die steeds de opmerking "geen coordinaten" als reactie kregen bij importeren.

Is het nu de bedoeling dat ik in het bestandje MijnPoi toevoeg, dus zelf komma's aanleg?

(nee, ik ben niet blond, je zou het bijna denken :o Maar voor dit draadje op slot gaat, wil ik zeker weten dat ik het snap ;-) )

Als je het Excel bestandje GPS van Rudi gebruikt , dan moet je in je directorie map kijken naar " MijnPoi " .cvs bestandje al de rest moet je vergeten > Delete .

Bijlagen

• leentje3.jpg
    leentje3.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 55
Dit bestand heb ik gezien, dank voor voorbeeld ;-), maar is ingevuld als cvs bestand.
Moet ik dan ook zo invoeren??

Met dank! Irene

Leentje, dat csv-bestand wordt toch automatisch gemaakt als jij op de knop exporteren drukt in GPS.xlsm???

Laatst bewerkt:
Heb nog even op jouw pagina gespiekt. Je bedoelt vast: "GPS, M O excel 2007, werkmap met ingeschakelde macro's"

In mijn oude PC kon ik zo de eigenschappen zien. Dat is met deze versie wat minder duidelijk.

groet!
Irene

Ben aan het kijken of ik nu nieuwe adressen in kan voeren.
Toch nog een vraag:
Lengte en breedtegraden moet ik die omdraaien? En ze zijn herberekend, hoe doe ik dat?
Ik voer in:
43° 45' 36.2'' N* 6° 9' 17.7'' E
Bij jullie zie ik, bij dezelfde camping:
6° 09' 18'' N 43° 45' 36'' E

Dit zier er als een afgerond getal uit. En de punt mist.
Doe ik dit, eenvoudig, handmatig?

Groet!

Irene

Irene , ik heb vlug een voorbeeldje gezet . Ik tracht om deze avond via printscreen een stappenplan te maken .

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan