• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Coordinaten toevoegen in excel ivm importeren in POIEdit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leentje64 ( Irene )

Ik heb zonet wat zitten testen in MijnPoi manager .

Dit is inderdaad een perfect idee :thumb: je kan ze per seizoen of jaar zetten .

Dit is perfect mogenlijk vanaf kolom E kan dat geen kwaad de macro kijkt wat ingevuld is in de kolommen
Code:
Range("A2:D" & Cells(Rows.Count,
vanaf A2 tot het aantal ingevulde rijen in kolom D .

Ook je extra info ( kaartenbak ) kan je daar kwijt zonder probleem .

Even ter verheldering, want bedoelen/schrijven we allebei hetzelfde?;
Kan ik in het bestandje gewoon kolommen toevoegen. Dus op B gaan staan, rechtermuisknop "kolom toevoegen" en die benoemen met plaatsnaam, en eentje met telefoonnumer, etc. ?
En worden die gegevens dan ook mee geexporteerd naar het cvs-bestandje en later naar mijn TomTom?

Bedankt!!

Even via de iPhone . Kolommen invoegen voor D gaat de werking van de macro om zeep helpen ,deze kijkt nu wat in kolom À tot D staat . Lengte en Bree gegraaf staan in kolom C en D , deze zullen dan niet in het CSV bestandje komen .

Nou, dat is niet de bedoeling, dat schiet het doel dus voorbij.
Andere kolom wel mogelijk, of wordt het dan ook niet in de macro meegenomen?

Thanks,
Irene

Irene , ik vermoed dat je in MyPoi manager de resterende data wil invullen via je Excel bestandje ;) , ik heb dat zonet geprobeerd en heb geen resultaat :o .

Als je op Alt F11 drukt of rechtermuisklik op je tab van je tabblad kom je in de VB editor terecht waar de macro staat
Code:
 Range("A2:D" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Copy Sheets("Blad2").Range("A1")

Als je kolommen zou toevoegen wijzig dan de hoogste letter ( laatste kolom letter ) hier is dat D , als jij tot kolom G data wil bijvoegen dan wijzig je gewoon de D in G
Code:
Range("A2:[COLOR="red"]G[/COLOR]" & Cells..........
.
Zoals gezegd heb ik wat getset om deze in MyPoi manager te krijgen en heb volgende al gedaan * extra kolommen toegevoegd ( Geen resultaat ) , in de eerste kolom de volgende leestekens gebruikt , ; : / ook | < > echter krijg ik geen resultaat in MyPoi manager .

Bijlagen

• mypoi.jpg
    mypoi.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 39
Idd, dat is precies wat ik nog toe zou willen voegen.
En onderin zit nog zo'n mapje categorieen, daarin heb ik voorkeuren als: hond welkom, NL/Vlaams beheer, overnachting, onderweg, reeds bezocht. maar dat mapje is echt bijzaak.
De rest zou handig zijn.
De hoofdzaken zitten erin i.i.g. !

Heb jij zelf ook met MyPoi manager gewerkt, of met POIMaker voor jouw E5 bestand?

Irene , ik heb met MyPoi manager gewerkt . Nu heb ik PoiMaker gezocht via het www. en kan je dit Excel bestandje geven . Bij een vlugge test zoals het in het bestandje staat , werkt het nog in MyPoi manager ook als staat de omschrijving in kolom O .

Heb de macro van Rudi in het bestandje gezet zodat het MijPoi.csv bestandje gemaakt word .

Bijlagen

Het werkt! :thumb:
Eerst wilde het even niet. De graden moet ik handmatig invoeren ivm de komma. Anders wordt het meteen omgezet naar een soort duizendtallen (met om de drie cijfers een punt) Maar dat maakt niet uit.
En daarna die macro weer. Gelukkig weet ik nu de opties te vinden om de macro toe te staan :cool:
Samengevat: dit is superwerken zo!!!

Dank jullie wel!!!!!!!

Oeps,

Maar alleen dezelfde gegevens als in de macro worden geimporteerd. Dus niet de woonplaats en het telefoonnummer. Bij jou/jullie wel?

Oeps,

Maar alleen dezelfde gegevens als in de macro worden geimporteerd. Dus niet de woonplaats en het telefoonnummer. Bij jou/jullie wel?
Bij MyPoi manager lukt het me ook niet , het andere bestandje PoiMaker maakt een ??? ff de naam kwijt , maar deze gegevens kom ik zelf in google earth niet gebruiken .
Ik denk dat we de hulp van een GPS forum gaan nodig hebben , iemand die vertrouwd is met geolocatie's .
Feit is wel dat ze vertrekken van een Excel CSV bestand gescheiden door punt komma ( ; ) .
Met welke software ( bestandje ) werk jij MyPoi manager of die PoiMaker ( meerdere versie heb ik gisteren bemerkt )

Ik werk met MyPOi Manager. Duidelijk kaartsysteem. Prettig invoeren.
De andere was eigenlijk een uitstapje op zoek naar het cvs-bestand.
Zou Daniël nog meelezen? Hij kent vast de oplossing van onze vraag. Maar ik vind het ook een luxe vraag, want in principe kan ik vooruit, met wat eigen inbreng.
Voor jou ligt dat natuurlijk anders, het is de onderliggende kennis van Excell en formats bouwen, waarmee je vast weer veel meer kunt doen.

Groet,

Irene

Leentje, ik heb je nog twwe bestandjes gemaakt om de coördinaten te berekenen. Een punt-versie en een komma-versie. Kijk of je er iets mee kunt (zoniet was het voor mij een leuke oefening ;))

Bijlagen

Dank je wel Daniël!
Ik ben een paar dagen op andere coördinaten :o. Zal na het weekend eens kijken.
Lukt het jouw om op een eenvoudige wijze nog wat kolommen toe te voegen in het exportbestand voor MyPOI manager? (postcode, plaats, telnr)

Hartelijke groet,
Irene

Irene , het laatste bestandje was van Rudi ( Warme bakkertje ) . Ik had de afgelopen dagen andere verplichtingen ( factuurtjes ) . Ik ga eens op het tomtom forum kijken of daar geen bruikbare tips staan .
Ik krijg bij MyPoi manager ook niks meer bijgevuld ( ingevuld ) .

Dan staan we quitte ;-) Lukt mij ook niet.
Ik heb nu mijn campings ongeveer bijgewerkt. Moet alleen nog een flink aantal overbrengen naar het excell-bestandje van Warm-bakkertje. Is wellicht toch handiger om zo jaarlijks de boel op te schonen.

Groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan