• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren naar een gesloten bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Is het mogelijk om data van een open bestand naar een (gesloten) bestand en dan in specifieke cellen te kopieren en dat gesloten bestand weer te kopieren?

Yo Bartjeuh, da's kort en krachtig :D

@Vrouw
Het bestand zal steeds geopend moeten worden (dit kan weliswaar op de achtergrond gebeuren) om er bewerkingen mee uit te voeren

Yo Bartjeuh, da's kort en krachtig :D

@Vrouw
Het bestand zal steeds geopend moeten worden (dit kan weliswaar op de achtergrond gebeuren) om er bewerkingen mee uit te voeren

En hoe kan ik er dan voor zorgen dat er in het (tijdelijk) geopende bestand de bewerkingen worden gedaan maar dat het andere bestand zichtbaar blijft.

Code:
Workbooks.Open ("volledigepadnaam\blablabla.xls")
ThisWorkBook.Activate
zorgt ervoor dat het externe bestand geopend wordt en dat het huidige workbook op de voorgrond blijft.
Code:
Set wsTo = Workbooks("blablabla.xls").Worksheets("Weetikveel")
met deze variabele kan je dan verwijzen naar het externe bestand en de nodige bewerkingen uitvoeren, bv
Code:
wsTo.Range("A1:A10").Copy

Hé bakkertje,bedankt weer he.
Ik ga er eens mee aan de slag vandaag. bedankt weer in ieder geval:thumb:

zorgt ervoor dat het externe bestand geopend wordt en dat het huidige workbook op de voorgrond blijft.
Code:
Set wsTo = Workbooks("blablabla.xls").Worksheets("Weetikveel")

Het bestand dat geopend moet worden staat op een andere lokatie:o
Ik heb deze geprobeerd maar dat lukt niet.
Code:
Set wsTo = Workbooks("E:\!Downloads\opdrachten.xls").Worksheets("basis.xls")

waarbij E:\!Downloads\opdrachten.xls het te openen bestand is.

Code:
Workbooks.Open ("E:\!Downloads\Opdrachten.xls")
ThisWorkBook.Activate
Set wsTo = Workbooks("Opdrachten.xls").Worksheets("Zet hier de bladnaam")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan