ps3 mediaservers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiestje

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
hoi,, ik heb een ps3 en ik zou graag via de mediaservers films bekijken op men ps3 die ik heb gedownload op men pc,, ik weet dat het lukt want bij men vorige pc is het ook gelukt,, maar nu heb ik een nieuwe met windows 7 (totaal nieuw voor me n.n) en ik zou graag weten hoe ik die mediaservers open zet zodat ik die krijg op men ps3,, en ik zou ook nog graag willen weten ofdat je enkel via het map mijn video's kunt doorstreamen zal ik het maar noemen of ook nog een andere map waar ik men films inzet?

Ik gebruik(te) Tversity om films/muziek/etc te streamen over het netwerk. In de PS3 kan je dan de computer waar Tversity op draait, als mediaserver toevoegen.

Ik gebruik(te) Tversity om films/muziek/etc te streamen over het netwerk. In de PS3 kan je dan de computer waar Tversity op draait, als mediaserver toevoegen.

en dan kan ik dusz mijn filmkes bekijken die in mijn gedownloade map staan en niet alleen mijn video's??

Jep, alles wat jij indexeert in Tversity, word over het netwerk gestreamed.

Vergeet trouwens niet dat de PS3 bepaalde extensies niet ondersteund (o.a. mkv)

Jep, alles wat jij indexeert in Tversity, word over het netwerk gestreamed.

Vergeet trouwens niet dat de PS3 bepaalde extensies niet ondersteund (o.a. mkv)

mkv?? en ik snap niets van Tversity :p x'D men ps3 vind geen mediaservers zegt hij

Staat de server zelf wel aan?

In het tabje Status kan je zien wat er allemaal aan staat. In het tablad Settings moet je het eerst instellen.

Laatst bewerkt:
Staat de server zelf wel aan?

In het tabje Status kan je zien wat er allemaal aan staat. Daar moet je ook instellen onder welk IP adres het aan het sharen is. (Tenminste, zo kan ik het me vaag herinneren.)

jh want hij ontvangt de laptop en men broer zen pc

Dan zou het al moeten werken eigenlijk. (En zo makkelijk was het bij mij wel).

De PS3 vind gewoon helemaal niks?

Ik zal hier de PS3 nog even aansluiten (moet terug naar Playstation, maar goed) en Tversity even opnieuw installeren. Moment.

De PS3 vind gewoon helemaal niks?

Ik zal hier de PS3 nog even aansluiten (moet terug naar Playstation, maar goed) en Tversity even opnieuw installeren. Moment.

maar ik denk gwn dat ik iets moet aanzetten fso in Tversity voor dat ik hem kan verbinden met men ps3 niet?

Zodra Tversity hier opgestart is, vind het automatisch al 3 apparaten, waarvan 2 computers, en mijn PS3. Zou dus automatisch moeten werken. (Ik heb wel het IP adres van mijn computer ingevuld in het Settings tabje).

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads4/4db1d6c4b48c5/4db1d6c4ae727-screenie.png[/smallimg]

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads4/4db1d6ef3e9c4/4db1d6ef3881e-screenie.png[/smallimg]

Laatst bewerkt:
Zodra Tversity hier opgestart is, vind het automatisch al 3 apparaten, waarvan 2 computers, en mijn PS3. Zou dus automatisch moeten werken. (Ik heb wel het IP adres van mijn computer ingevuld in het Settings tabje).

zal ik dan ook eens proberen morgen n.n zal dan iets laten weten

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads4/4db1d6c4b48c5/4db1d6c4ae727-screenie.png[/smallimg]

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads4/4db1d6ef3e9c4/4db1d6ef3881e-screenie.png[/smallimg]

jawel ik weer en het lukt nog steeds niet ik heb alles gezet zoals op jouw foto's en heb mijn ip adres gebruikt en nog steeds vind hij niets op men ps3 waar kan ik nu weer zien die mediaserver inschakelen/uitschakelen op men ps3?

En, eh, even iets anders, je PS3 zit wel op het netwerk aangesloten? :p

En, eh, even iets anders, je PS3 zit wel op het netwerk aangesloten? :p

wacht es ff,, ze hebben hier paar weken geleden nieuwe modem met ingebouwde router komen steken,, maar ik zit nog steeds met men ps3 op men eerste router zou dat mss het probleem kunne zijn en met men pc op de modem...

maar als ik alles zo es overlees trek ik eigelijk de conclusie dat ik eigelijk feitelijk via men pc dinges kan bekijken op men ps3 en niet andersom.... klopt dit?

Nee, klopt niet. Maar de andere post van jou, nieuwe modem met router.. PS3 op oude router die in de nieuwe modem zit... Dat zal ongetwijfeld het probleem zijn. Plug de PS3 in de nieuwe modem, stel het internet even goed in, en dan zou ie em wel moeten vinden.

Tversity werkt voor meer dingen dan enkel een PS3, ook op andere PC's kan er dus gestreamed worden vanaf jou PC.

Nee, klopt niet. Maar de andere post van jou, nieuwe modem met router.. PS3 op oude router die in de nieuwe modem zit... Dat zal ongetwijfeld het probleem zijn. Plug de PS3 in de nieuwe modem, stel het internet even goed in, en dan zou ie em wel moeten vinden.

Tversity werkt voor meer dingen dan enkel een PS3, ook op andere PC's kan er dus gestreamed worden vanaf jou PC.

geen plaats meer in de nieuwe modem maar zal het eens proberen met draadloos n.n

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan