Grand Theft Auto IV soort van lag/fps drop? (ook offline)

Status
Niet open voor verdere reacties.

niensie

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
hoi,

ik wou sinds kort weer eens een keertje gta IV spelen maar het had fps drops niet normaal.

mijn pc specs zijn:

Windows 7 Home Premium 64-bit
Intel Core Duo E5300 2x 2.6 GHZ
ASUS EAH5750 Formula 1GB GDDR5
4GB RAM DDR2

ik heb deze videokaart sinds 2 maanden en kan games zoals crysis op high spelen zonder problemen, dus ik denk niet dat het daar aanlicht.
ik denk ook dat het niet aan mijn videokaart licht omdat ik voor deze een NVIDEA G210 had 512 mb, en daar deed GTA het wel goed op, wel op lagere settings maar dat maakt niet uit.

een aantal dingen die ik al heb geprobeerd:

- game opnieuw installeren
- drivers van videokaart updaten
- nieuwe patch geinstalleerd (1.0.7.0)
- op youtube voor oplosingen gezocht
- mods, trainers wat dan ook gedeactiveerd en alle orginele bestanden er in geplaatst.

alles zonder enig resultaat...

bij mijn "graphics" menu in-game blijft het aantal mb toch op groen dus ik zou echt niet meer weten waar het aan licht..

heeft iemand mischien wel een idee?

alvast bedankt!

De videokaart zou voldoende moeten zijn.
Op welke resolutie en wat zijn de verdere instellingen van GTA voor grafisch die je hebt in gesteld(dus even screenshots plaatsen)?

dat heb ik gister aan één stuk door veranderd, zelfs op lage resolutie, alle settings op low, doet de game precies 't zelfde..

Hoe staan de instellingen van de distance? hoe hoger je deze hebt staan hoe zwaarder het wordt!
dump eens screenshots!

Had ik ook pas. Had een maand of 3 geen IV meer gespeeld en toen liep ie heel langzaam. Iets lager gezet, en na een keer of 5 spelen in een week, liep ie weer normaal. Hoe 't komt weet ik niet.

Kijk ook eens of je nog veel van die user video's hebt gesaved (Je weet wel, die clipjes die opgeslagen worden als je op F2 drukt geloof ik) daar had ik er eerst ook veel te veel van, als ik daarna er ook een wou opslaan liep het helemaal vast.
En als je op google gaat en dan intypt "Can my pc run it", dan vaak eerste link ergens van system requirements lab heet het geloof ik, en dan eens laten scannen op GTA 4.

dat canyourunit.com heb ik al gebruikt toen mn oude videokaart er nog in zat en die slaagde gewoon, toen deed ie het ook goed..

dat canyourunit.com heb ik al gebruikt toen mn oude videokaart er nog in zat en die slaagde gewoon, toen deed ie het ook goed..

Dus overal kreeg je positief? Ook bij je CPU enz.?
Tussendoor, hoeveel ruimte vrij heb je precies?

Ik heb het ook gehad. Volgensmij moet je ALLES geupdate en geïnstalleerd hebben, dus windows live games enzo.

Ik heb het ook gehad. Volgensmij moet je ALLES geupdate en geïnstalleerd hebben, dus windows live games enzo.

Ik heb ook al een paar keer een FPS dump gehad..
Ik speelde een paar minuuten lekker maar dan opeens blijft je FPS onder de 10 dat erg vervelend is voor een minuut ofzo..
Maar ik heb dat om de paar maanden
Oplossing: processor gestofzuigd, die zat helemaal onder de stof
(processor koeler ook losmaken en die grondig uitzuigen en goed opletten hoe je de koeler weer aansluit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan