beetledrift
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 mei 2011
goedemorgen mensen,
2 dagen terug was ik bezig om een programmatje te installeren voor men hobby, toen men pc in 1 keer uit viel. Ik heb hem daarna weer aangezet, maar naar 2 seconden starten viel hij weer uit. Ik heb toen de stroom eraf gehaald, en de pc opnieuw opgestart, toen startte hij wel volledig op. Maar na ong. een minuut viel hij weer uit. Ik heb dit nog een aantal x geprobeerd, en ben toen in safe modus gegaan. In safde modus draaide de computer wel, en heb ik een system restore gedaan. (dit maakte mijn SP1 en IE9 update ongedaan)
Dit heeft alleen niet geholpen helaas. Toen ben ik zelf gaan zoeken, en kwam erachter dat windows een soort event logging heeft. Ik kwam er dus uit dat ik een hoop criticel events had:
Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Date: 9-5-2011 0:13:50
Event ID: 41
Task Category: (63)
Level: Critical
Keywords: (2)
User: SYSTEM
Computer: Ricardo-PC
Description:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>2</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-05-08T22:13:50.992400000Z" />
<EventRecordID>94393</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Ricardo-PC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">false</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
</EventData>
</Event>
De tijden van deze events vallen samen met het uitvallen van men PC. Gister heeft mijn pc het bijna heel de dag goed gedaan, alleen savonds viel hij opeens uit. Als ik op google kijk, zie ik niet gauw een oplossing, Ik hoop dat iemand hier me kan helpen. Als jullie nog meer info nodig hebben dan geef ik dat natuurlijk
alvast bedankt,
ricardo
2 dagen terug was ik bezig om een programmatje te installeren voor men hobby, toen men pc in 1 keer uit viel. Ik heb hem daarna weer aangezet, maar naar 2 seconden starten viel hij weer uit. Ik heb toen de stroom eraf gehaald, en de pc opnieuw opgestart, toen startte hij wel volledig op. Maar na ong. een minuut viel hij weer uit. Ik heb dit nog een aantal x geprobeerd, en ben toen in safe modus gegaan. In safde modus draaide de computer wel, en heb ik een system restore gedaan. (dit maakte mijn SP1 en IE9 update ongedaan)
Dit heeft alleen niet geholpen helaas. Toen ben ik zelf gaan zoeken, en kwam erachter dat windows een soort event logging heeft. Ik kwam er dus uit dat ik een hoop criticel events had:

Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Date: 9-5-2011 0:13:50
Event ID: 41
Task Category: (63)
Level: Critical
Keywords: (2)
User: SYSTEM
Computer: Ricardo-PC
Description:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>2</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-05-08T22:13:50.992400000Z" />
<EventRecordID>94393</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Ricardo-PC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">false</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
</EventData>
</Event>
De tijden van deze events vallen samen met het uitvallen van men PC. Gister heeft mijn pc het bijna heel de dag goed gedaan, alleen savonds viel hij opeens uit. Als ik op google kijk, zie ik niet gauw een oplossing, Ik hoop dat iemand hier me kan helpen. Als jullie nog meer info nodig hebben dan geef ik dat natuurlijk

alvast bedankt,
ricardo