computer valt vaak uit; event 41

Status
Niet open voor verdere reacties.

beetledrift

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
goedemorgen mensen,

2 dagen terug was ik bezig om een programmatje te installeren voor men hobby, toen men pc in 1 keer uit viel. Ik heb hem daarna weer aangezet, maar naar 2 seconden starten viel hij weer uit. Ik heb toen de stroom eraf gehaald, en de pc opnieuw opgestart, toen startte hij wel volledig op. Maar na ong. een minuut viel hij weer uit. Ik heb dit nog een aantal x geprobeerd, en ben toen in safe modus gegaan. In safde modus draaide de computer wel, en heb ik een system restore gedaan. (dit maakte mijn SP1 en IE9 update ongedaan)

Dit heeft alleen niet geholpen helaas. Toen ben ik zelf gaan zoeken, en kwam erachter dat windows een soort event logging heeft. Ik kwam er dus uit dat ik een hoop criticel events had:

f0b94fec.png

Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Date: 9-5-2011 0:13:50
Event ID: 41
Task Category: (63)
Level: Critical
Keywords: (2)
User: SYSTEM
Computer: Ricardo-PC
Description:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>2</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-05-08T22:13:50.992400000Z" />
<EventRecordID>94393</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Ricardo-PC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">false</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
</EventData>
</Event>

De tijden van deze events vallen samen met het uitvallen van men PC. Gister heeft mijn pc het bijna heel de dag goed gedaan, alleen savonds viel hij opeens uit. Als ik op google kijk, zie ik niet gauw een oplossing, Ik hoop dat iemand hier me kan helpen. Als jullie nog meer info nodig hebben dan geef ik dat natuurlijk ;)

alvast bedankt,
ricardo

Zet hier je systeem-specificaties eens even neer, met daarbij ook je merk en type voeding

Ikhad een programma dat zulke dingen kon achterhalen wat er aan de hand was.
Maar heb het niet voor je kunnen vinden? Toevallig tijd en ruimte om je windows opnieuw te installeren.

Maar heb het niet voor je kunnen vinden? Toevallig tijd en ruimte om je windows opnieuw te installeren.

Wat een onzinnig antwoord. Event 41 heeft te maken met handware, dus opnieuw installeren slaat natuurlijk nergens op!!!

System Specification---9-5-2011 9:41:56

--------------------------------------------------------------------------------

Windows Windows 7 Home Premium Edition (64-bit) (Build 7600)

Internet Explorer 8.0.7600.16385

Memory (RAM) 2048 MB

CPU Info AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+

CPU Speed 3043,9 MHz

Sound Card Speakers (Realtek High Definiti

Display Adapters NVIDIA GeForce 8500 GT | NVIDIA GeForce 8500 GT | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver | RDP Reflector Display Driver

Monitors 1x; Generic PnP Monitor |

Screen Resolution 1280 X 1024 - 32 bit

Network Network Present

Network Adapters NVIDIA nForce Networking Controller

CD / DVD Drives D: HL-DT-STDVD-ROM GDR8164B | J: DTSOFT BDROM

Ports COM1 LPT1

Hard Disks C: 232,9GB | I: 465,6GB

Hard Disks - Free C: 175,5GB | I: 301,2GB

USB Controllers 2 host controllers.

Firewire (1394) Not Detected

Manufacturer MS-7309

Product Make MS-7309

AC Power Status OnLine

BIOS Info AT/AT COMPATIBLE | 05/22/07 | A M I - 5000722

Time Zone W. Europe Standard Time

Battery No Battery

Motherboard MSI MS-7309

Host Name RICARDO-PC

mijn voeding is een 350watt voeding van Q-tec
type: ATX-550

bij het openen van men kast zag ik de fan die op men moederbord zit daar niet draaien, hoort dit wel? Ik heb een grote fan achter in men pc die ik handmatig aan kan zetten met een potmetertje, dus die laat ik nu maar even harder draaien.

deze resultaten kreeg ik men een programmatje:
d3725871.png

zien er niet erg goed uit naar mijn weten:(

hoop dat dit voldoende info is?

Alles wijst erop, dat je ene probleem met je voeding hebt.
Event 41 wijst daarnaar en dat kan goed kloppen ook.
Q-tec voedingen zijn zo ongeveer de slechtste, zwakste, meest onstabiele voedingen die er bestaan...

Laatst bewerkt:
bij het openen van men kast zag ik de fan die op men moederbord zit daar niet draaien, hoort dit wel? Ik heb een grote fan achter in men pc die ik handmatig aan kan zetten met een potmetertje, dus die laat ik nu maar even harder draaien.
Dit kan ook betekenen dat hij te warm wordt ;)
Als ik zo speedfan zie, zie ik ook dat hij zo'n 72 graden wordt draait hij dan al lang? of staat hij dan net aan.
Ik denk dat je daar even naar moet kijken want die op je processor zit moet altijd draaien!

Dit kan ook betekenen dat hij te warm wordt ;)
Als ik zo speedfan zie, zie ik ook dat hij zo'n 72 graden wordt draait hij dan al lang? of staat hij dan net aan.
Ik denk dat je daar even naar moet kijken want die op je processor zit moet altijd draaien!

pc stond niet lang aan, denk half uur tot een uurtje ong. De fan draaide toen niet.
ik heb simpelweg met het blote oog gekeken omdat ik men kast openmaakte.

Ik heb toen in die tijd eigenlijk niks bijzonders gedaan.
-dit verhaaltje getypt
-email account in live mail toegevoegd want die was weg
-paar internet sites open gehad

met zulke dingen lijkt het me dat het niet goed is als de temperaturen dan al zo hoog zijn. toch?
want ik toen nog niet wist wanneer ik die pc kocht is dat je hem beter zelf kunt samenstellen bij alternate bijv. want deze pc heeft echt ***** hardware. maargoed dat wist ik toen nog niet helaas..

een vriend raad me aan om een zwaar spel te gaan spelen, dus dat zal ik vanavond even proberen om te kijken of het de voeding is.

dank voor de reacties tot nu toe :)

Laatst bewerkt:
een vriend raad me aan om een zwaar spel te gaan spelen, dus dat zal ik vanavond even proberen om te kijken of het de voeding is.

Door het spelen van een spel kom je er niet achter of je voeding goed is hoor....

Of de voeding door (laten) meten, of een andere voeding proberen

goedemorgen,

het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost, en kan zeggen dat het probleem is opgelost! En nee, het lag niet aan de voeding :shocked:

Nadat ik erachter kwam dat men fan op het moederbord niet meer draaide, heb ik de kast opgepakt en de compressor erop gezet. (wel vaker gedaan)
resultaat, een hele berg stof die overal uit kwam! en een pc die wat koeler was. dat was alweer mooi natuurlijk :thumb:

Toen ging alles eigenlijk goed, tot hij na een een paar dagen draaien ineens uit viel. Windows startup repair kreeg het niet meer voor elkaar om de fout te herstellen:

C:/ci.dll is corrupt

Toen was ik het zat, heb een nieuwe harde schijf van 1TB gekocht + een nieuwe koeler bij alternate. heb eerst W7 opnieuw geinstalleerd op de oude harde schijf, bestanden overgeplaatst en toen de oude schijf eruit getrokken. Dus nu heb ik een clean install op een nieuwe schijf.

Ik kan gelijk ook zeggen dat alles een stuk koeler is, nu die koeling werkt:D :
b9b3f7b0.png

problem solved!
thanks voor de help nog van hier ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan