Cviewer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hehe eindelijk het einde van dit topic gehaald! In deze reactie komen waarschijnlijk typ fouten voor, maar op een telefoon gaat het nou niet veel makkelijker :)
Even wat vragen:
1. Ik las veel in het andere topic over je update systeem, maar zou je nog eens kunnen uitleggen hoe het nou werkt?

2. Ook las ik een topic over het opslaan van de achtergrond kleur... Zit hw me dat ook nog eens willen uitleggen hoe dat werkte?

Ik ga morgen versie 14 proberen! Het is wel een leuk programma, maar je kan ook gewoon internet tabbladen openen.
Hh
Laatste vraag: hoe oud ben je/u? Ik pas 14 maar vind het wel heel leuk om in visual basic te programmeren :)

In eerste instantie niet bedoel, maar ik kan er niet slechter van worden als ik ban meerdere mensen antwoorden ontvang :)
Simpel: ja ook voor hou bij deze

P.s @de topic starter: codGamer: houd je las up-to-date met je nieuwe programma...?
Ik zou graag meer van je willen leren, en ook wel mee willen werken aan een van je projecten. :d als ik me niet vergis doe jij dit ook nog niet zo heel erg lang of wel?

Laatst bewerkt:
Ik ben nu 15 jaar;) ik ben denk ik pas een maand bezig met visual basic, ik denk niet dat je zoveel van mij leert omdat cviewer eigenlijk heel simpel gemaakt is. Op dit moment werk ik aan een project, alleen ik weet niet of het legaal is :P en tja mijn ideeën raken eigenlijk op, ik ben wat minder sterk in de lay-out van programma's zoals je misschien kunt merken in Cviewer maar in de code schrijven ben ik steeds beter aan het worden:thumb:

Trouwens met Cviewer kun je ook geblockeerde website's op school bijvoorbeeld bezoeken zonder dat iemand het merkt.

Laatst bewerkt door een moderator:
O, gelukkig een leeftijd genoot! zit je ook in de tweede klas?
Ik zou wel wat aan de lay-out kunnen doen,
als je dat leuk lijkt ten minste... misschien kan jij me dan nog wat kennis van "het typen bijleren?"

Ik hoor nog wel.
P.s. Kan je morgen om 19.00 uur in de helpmij chat aanwezig zijn zodat we wat kunnen overleggen?
Ik ga nu slaapje doen:)

Hoe werkte het onthouden van die kleuren ook alweer?

Laatst bewerkt:
Sorry voor,de late reactie ik typ nu ook op een gsm.

Nee in de derde;)

Ik zou wel wat aan de lay-out kunnen doen,
als je dat leuk lijkt ten minste... misschien kan jij me dan nog wat kennis van "het typen bijleren?"

Het lijkt mij leuk om samen een project te starten of bijv aan cviewer verder;)

Ik hoor nog wel.
P.s. Kan je morgen om 19.00 uur in de helpmij chat aanwezig zijn zodat we wat kunnen overleggen?
Ik ga nu slaapje doen:)

Ik denk dat ik wel kan komen hoor om 7 uur;)

Zal ik je dat morgen uitleggen?:p ik ga nu ook slapen.

Ps: heb je msn? zoja stuur a.u.b je e-mail adres via een prive bericht.

Laatst bewerkt:
TheMIghtyAtom: bedankt voor de pack!
Moet je die nog ergens speciaal in een map zetten?

Laatst bewerkt:
Trouwens met Cviewer kun je ook geblockeerde website's op school bijvoorbeeld bezoeken zonder dat iemand het merkt.

Alleen door het toevoegen van een webbrowser control is dit niet mogelijk dus hoe heb je dit gedaan?

1. Ik las veel in het andere topic over je update systeem, maar zou je nog eens kunnen uitleggen hoe het nou werkt?
Wat wil je weten?
2. Ook las ik een topic over het opslaan van de achtergrond kleur... Zit hw me dat ook nog eens willen uitleggen hoe dat werkte?
Je moet een setting aanmaken. Daarin kun je het opslaan. Die setting moet dan System.Drawing.Color zijn. Zo sla je het dan op:

Code:
My.Settings.NaamVanSetting = NaamVanColorDialog.Color

Laatste vraag: hoe oud ben je/u? Ik pas 14 maar vind het wel heel leuk om in visual basic te programmeren :)

13 ;). Ik programmeer VB.NET, C#.NET en wat C++.

Jup, 2e klas :thumb:.

Met settings dus. (Hierboven uitgelegd ;))

Je bedoeld die icoontjes? Die kun je toch gewoon gebruiken?

Het maakt niet uit waar je de map zet, zolang je er maar makkelijk en snel bij kan. Ik heb bijvoorbeeld een snelkopeling naar deze map in mijn Projects directory staan zodat ik snel vanuit de Projects directory naar die map kan gaan omdat ik altijd met project directory open heb staan als ik in VS werk. :)

Ok. He JoZ1 bedankt voor je antwoorden. Maar als ik bijvoorbeeld de achtergrond kleur van een programma wil opslaan (de gebruiker kan eerst zelf kleur kiezen, en die word dan opgeslagen), moet dat dan ook met: System.Drawing.Color ??

Ander voorbeeld: En als je bijvoorbeeld een text op wil slaan? (gebruiker typt tekst in textbox1, die tekst moet volgende keer bij openen weer getoond worden). Sla je dat ook op met System.Drawing.Color ??

Dat lijkt me niet.

Tekst is van het datatype string, oftewel een tekenreeks.
Voor hele getallen gebruik je het datatype integer bijvoorbeeld, en voor True/False gebruik je een Boolean.

Inderdaad. Tekst is van het datatype string. System.Drawing.Color is enkel en alleen voor kleuren.

@Luuknl
Je bent langzaam deze topic aan het kapen. Mits de vragen over het bewuste programma gaat laat ik het toe. Wanneer je steeds meer gaat afdwalen grijp ik in.

Ja ia fijn dat je me bij deles houd..ik maak straks wel een eigen topic aan

Ik heb besloten om toch verder te gaan met Cviewer:D binnekort zal de nieuwe versie uitkomen. Helemaal vernieuwt qua uiterlijk en code.

Joehoe ik zat er stiekem toch op zitten te wachten:p
Qua uiterlijk kan/wil ik je wel een vrij handje helpen. (ondanks mijn eigen project):thumb:

Idd, Cviewer is tenminste een serieus project :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan