ALTERNATE Jupiter P120 goed voor games?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agonius

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Hallo iedereen,

Mijn pc is echt aan vervanging toe, en dus stelde mijn vader voor om de ALTERNATE Jupiter P120 te kopen.

Nou heb ik zelf niet veel verstand van al die informatie als 'processor, geheugenkaarten, videokaarten' etc...

Mijn vraag is of deze pc geschikt is om games op te spelen. (Met games bedoel ik met name de wat nieuwere en grotere online (MMORPG) games als bijvoorbeeld EVE Online)

Alvast bedankt.

Groeten,

Agonius

Nah, de videokaart is niet echt om te gamen. Da's ook eigenlijk wel alles. (Behalve dat de hardware al redelijk veroudert is.)

Bedankt voor je reactie.

Kan je mischien ook even vertellen waar ik dan wel op moet letten bij het uitzoeken van een eventuele andere (game) pc m.b.t. de videokaart en de hardware?

Alvast bedankt.

hmm 500 euro is wel erg krap
zeker als je de nieuwe games wilt gaan spelen
de videokaart in de pc die je nu hebt uitgezocht heeft een HD5450 gpu dit zijn geen game kaartjes
een game pc voor 500 euro nieuw vind je niet zo snel of je moet zelf de assemblage doen en al een windows os thuis hebben liggen

marktplaats is een optie of je moet een budget systeempje nemen
en het genoegen nemen met medium/low graphics

Bedankt voor je reactie.

Wat betreft mijn budget, mijn vader wil ongeveer 500 euro meebetalen. Zelf kan ik nog honderden euro's bijleggen.

Wat zou een geschikte game pc (nieuw) kunnen zijn als mijn budget bijvoorbeeld 500-1000 euro zou zijn?

Alvast bedankt.

tussen de 500 en 1000 euro heb je HEEL veel keuzens
een budget game pc kost zon 600 euro
met 800 euro heb je een goede game pc die alle games op high kan spelen
en met 1000 euro heb je een high end gaming systeem

dus de keuze licht bij jou hoeveel je er aan uit wilt geven

300 euro wil ik graag bijleggen als ik hiermee een goede game pc kan aanschaffen:cool: Zijn er ook aanraders in deze prijsklasse? Want zelf kan ik nog steeds niet zo goed beoordelen wat nou een goede game pc is en wat niet :o

Laatst bewerkt door een moderator:
een goede game pc is er een die je zelf kan samenstellen en deze dan te laten assembleren door de webshop/winkel
wij kunnen je helpen met het zoeken van goede onderdelen
hierbij krijg je ook gewoon garantie's etc

als je dat wat lijkt zou je dan het volgende voor ons invullen?
dan kunnen wij jou ook beter helpen!

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

750 euro (500-1000 euro)

Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Met name het spelen van games, maar hij moet ook geschikt zijn voor Internet en Websites maken/programmeren. Dus programmas als PhotoShop/DreamWeaver moeten er op werken.

Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Een beetje lawaai is niet erg. Zolang ik (game) muziek gewoon kan afspelen zonder me dood te ergeren aan het geluid van de pc is het in orde :thumb:

Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?
Het liefste natuurlijk al helemaal in elkaar gezet, maar ik weet niet wat de kosten hier van zijn, iemand een idee? Desnoods kan ik zelf ook wel in elkaar zetten met wat hulp van mijn vader :p

Besturingssysteem - Welke wil je?
Met besturingssysteem bedoel je toch Windows xp, Vista, 7, etc? Als dit het geval is heb ik niet echt een voorkeur... Hij moet games kunnen spelen :)

Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe?
Volgens mij niet... En de pc die ik nu heb is al redelijk verouderd, dus heb niet echt iets wat in mijn nieuwe moet :o

Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Volgens mij niet... :o

750 euro (500-1000 euro)

Off-topic: Da's 250, geen 300 :D:D

Alternate rekent er dacht ik +- 60 euro voor, voor de assemblage en configuratie. (Tip: gewoon zelf gaan knutselen, voor die 60 euro kan je nog weer meer werkgeheugen nemen bijv.)

Laatst bewerkt:
azerty doet het voor 60 euro en past prima inzijn budget + je krijgt 1 jaar garantie
niet iedereen kan zomaar zelf een pc inelkaar knutsellen

Laatst bewerkt:
En als ik zelf ga samenstellen, wat moet ik dan allemaal bestellen om een complete goede game pc te krijgen? :rolleyes:

Alvast bedankt

hahah jaja was je bijna vergeten :P
geef me ff stel ik wat voor je samen

edit met randapparatuur bedoelen we toetsenbord muis monitor etc.
heb je dit nodig?

Laatst bewerkt:
:thumb:
En toetsenbord, muis, monitor etc heb ik allemaal ;)

klikerdeklik

dit voldoed aan jou eisen
is iets duurder dan 750 euro hiermee ga jij games de komende 2/3 jaar zeker op high mee spelen!

Bedankt :P
En deze samengestelde pc is, neem ik toch wel aan, ook geschikt voor programmas als Photoshop/Dreamweaver, en Internet en websites maken? :rolleyes:

Oke, mooi :thumb:
Ik weet niet of ik deze week nog ga bestellen, of dat ik wacht totdat ik mijn examens heb gehad, maar als ik de pc heb en alles werkt, zal ik dit topic als opgelost neerzetten. ;)

Bedankt voor alle reacties nogmaals ;)

klikerdeklik

dit voldoed aan jou eisen
is iets duurder dan 750 euro hiermee ga jij games de komende 2/3 jaar zeker op high mee spelen!

Ik had nog een vraagje over het lijstje.
Hoe zit het met de geluidskaart? Ik zie hem er niet tussen staan, of zit hij ergens al bij in?
Alvast bedankt

ja de geluidskaart zit in het moederbord mee gebakken net zoals de Internet aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan