game pc max 860 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

arecno

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Hallo allemaal,

Het is nu eindelijk zover ik heb bijna vakantie en mag dus een nieuwe pc gaan kope ;)

Hier komt dan het lijstje met de eisen aan me systeem.

Buget: max 860 euro
Doel: gamen (het liefst op high settings), internette en mailen
Omgeving: lawaai is niet z'n groot probleem zolang ik me games of muziek nog maar kan horen. Maar wil wel graag dat mijn CPU niet te warm word.
Assemblage: graag geassembleerd
Bestuuringssyteem: Windows 7 64-bit
Randapperatuur: een beeldscherm (ronde de 19 inch) en een toetsenbord (gewoon een goedkoop goed ding)

Verder wil ik niet gaan overclocken maar wil toch een proccesor koeler want ik me oude pc is al een keer oververhit geraakt :P gelukkig had ik nog garantie :o

alvast bedankt en groetjes van Sven

[edit] of zou ik moeten wachten op de AMD bulldozer of heb ik daar niet veel aan omdat die te duur zijn? of gaan de prijzen van de andere CPU's omlaag
als de AMD bulldozer series er zijn? [edit]

Laatst bewerkt:
ehh................. die game vraagt voor de beste (high settings) prestaties o.a.

• Windows 7 64-bit
• 2GB DirectX 11 video card (Nvidia GTX 580, 6990)
• 4-8GB DDR3 RAM
• Quad or hexacore processor

Alleen al de videokaart die de game vereist kost een slordige (minimaal) 400 tot 700 euro. Hoe had jij voor jouw budget een compleet systeem in gedachten ? Je bent dan al een paar honderd kwijt voor de videokaart, maar hebt dan nog geen goede : kast, monitor, geheugen, harddisk, brander, koeler etc. etc. Dát wordt lastig voor de resterende 300 a 400 euro.

Voor jouw budget is best wel iets samen te stellen, maar naar mijn mening niet voor BF3 op zijn hoogste instellingen.

De keus is : óf doorsparen, óf je eisen naar beneden bijstellen.

Laatst bewerkt:
hmmm ik wist niet dat BF3 zoveel eisend was XD
ik denk dat ik mijn eisen maar wat bijstel
het systeem mag best minder presteren dan BF3 high settings maar ik zou er nog wel gwn goed op willen kunnen gamen
dus BF3 word dan maar voor me xbox en niet voor me pc.
dan zou ik graag een goede game pc voor max 860 euro willen ;)

@ gast0225

Voor 300 euro heb je al een leuk videokaartje waar je al weer een paar jaar er tegen aan kan.

@gast0225
de game eisen van BF3 zijn nog niet eens uit
dus dit is speculatie en developers zeggen dat je de systeem eisen van BFBC2 aan kan houden
en dat de kans vrij groot is dat je met die spec's ook BF3 high kan spelen

@blackspeedy : wie beweert het tegendeel ?
@firestorm : link-1 , link-2, link=3 en last but not least : verdiep je eens een beetje in frostbite 2.0 engine.

Het zou héél triest zijn iemand een systeem aan te bevelen waarmee hij uiteindelijk niet datgene kan doen wat hij nu wel als eis stelt, i.c. de game op de hoogste specs spelen. Als over enkele weken de officïele specs bekend worden dan zullen we het definitief weten. Vooralsnog dus hoog inzetten als iemand persé nu iets wil kopen en anders beter wachten tot juni / juli. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Laatst bewerkt:
@gast0225 nogmaals ook bij elke link/website die jij laat zien staat *no official announcement of minimum requirements for Battlefield 3 have been made*

dit is en blijft speculatie

meschien zou jij eens moeten verdiepen in FB2 engine?
It will take full advantage of the DirectX 11 API and 64-bit processors
^ denk tog eerder dat je met een i5 2500 4GB ram en een HD6970 of GTX570 erg ver komt

Laatst bewerkt:
Ik verwijsgraag naar eerdere berichten. TS kan aan de hand van hetgeen hij leest beslissen.

maar firestorm word die i5 2500 niet een stuk goedkoper als die bulldozer series van AMD uitkomen? of heb ik dat nou?
en een XFX RADEON 6870 zou dat ook lukken? die is wat goedkoper kan ik dan weer ergens anders aan bestede :P
of is die 6870 niet sterk genoeg om lekker te kunnen game?

nee amd staat los van intel tenzij intel weer met nieuwe cpu's aan gaat komen
de HD6870 kan ook is wel een stukje zwakker maar is ook een aardig kaartje
maar high graphics zal dan wel wat moeilijker worden

Laatst bewerkt:
en hoeveel duurder is z'n 6970 vergeleken met de 6870? zit daar veel verschil in?

hij bedoeld prijs...
HD6870 prijs
HD6970 prijs
scheelt 100 euro

een HD6950 zal de klus ook klaren high ook daar durf ik mijn geld op te zetten
HD6950 is 50 euro duurder dan de HD6870

Laatst bewerkt:
nee niet als hij zecht hoeveel duurder..

altans hij vraagt in mijn ogen niet om het precentage in krachts verschil >.>
en anders spreken we hier een andere taal die ik niet begrijp :P

ach ja nu weet ik het allebij :D
ik denk dat als er nog ruimte in het buget over is (wat ik betwijfel maarja) voor de 6970 ga maar de 6870 is toch ook goed genoeg?

ik heb nu zelf al ff rond gezocht en ik heb nu wat componenten gevonden die ik er wil in zou willen hebben maar ik weet niet of dat de beste keus is.

intel i5 2500 3.3 GHz (of is AMD toch beter? of wachten op de bulldozer?)
XFX Radeon HD 6870 of toch de XFX Radeon 6950 (dat weet ik nog nie scheelt 50 euro eerst ff kijke wat de rest van het systeem word... of hebben jullie een sugestie voor een andere grafische kaart?)
ASUS P8H61 B3 Revision (ik heb geen verstand van moederborden maar ze zeggen dat deze goed is misschien hebben jullie er meer verstand van)
Cooler Master Hyper TX3 (voor de zekerheid of me CPU goed koel te houden)

en dat was het ongeveer waar ik op was gekomen hebben jullie nog suggesties of verbeteringen?

Tip : ga naar een (goede) pc-winkel, vertel ze wat je budget is, laat ze je een advies geven en post dat advies hier.
Wat je nu bij elkaar hebt geklikt en gepost, komt niet overeen met het beeld dat je schept in je beginvraag.
Daarin ga je namelijk voor een 'toppertje', daar waar je nu een budget moederbord post, een midrange processor en een relatieve budget videokaart.

Verder nog een advies aan allen om de eigen berichten na plaatsing nog even goed door te nemen, want er staan hierboven dingen waar je het 'koud' van krijgt.

koud?
ik ben niet de geene die zegt dat je een GTX590 of HD6990 nodig hebt zodat je bf3 op high kan spelen
er is gewoon weg niet genoeg informatie om daar vanuit te gaan
dat soort kaarten zijn voor benchmark freaks die 3 tv hebben eyefinnity gebruiken en nog op ultra high willen spelen

Laatst bewerkt:
Technische gegevens? Welnee, daar krijg ik het niet koud van.
TS heeft nu genoeg gegevens om weloverwogen te bedenken wat hij wel of niet kan doen om een leuke machine te krijgen, wat dat betreft is dit topic wel klaar.
Waar ik het koud van krijg is de Nederlandse taal die misbruikt wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan